Segi Tiga Bermuda X Bab 4

421 15 2
                                    

Sploooshhhh !!! Kapal ituu meliuk-liuk ke kiri dan ke kanan apabila ditolak angin .

Shaaaaaa !!!! Shaaaaa !!!! David lekaa memutar sterengg kapalnyaa . Diaa begitu fokus sekali .

"David . Semuanya okey ?" Ujar pakcik tuaa itu .

"Cuaca bagus dan kapal pun okey saja ." Ujar David gembira .

"Hmm ! Awakk ... Awak nak dengar cerita mengenai Segi Tiga Bermuda ?" Tanya pakcik itu .

"Taknaklah ! Tak berminat ." Kata David dengan muka selambanya .

"Apaa ??"

"Segi Tiga Bermuda adalah tempat insiden aneh berlaku . Ia dikenali kerana misterinya . Bukankah awak tolong saya sebab ingin tahu tentang Segi Tiga Bermuda ?" Pakcik itu mengangkat kening tanda kehairanan .

"Taklah , sebab duit ." David kembali fokuss dengan laut .

"Biar sayaa cerita fasal insiden Segi Tiga Bermuda ini ."

"Sayaa tak berminatt !" Ujar David sambil menjeling malas .

Bermuda terletak di Atlantik Utara ke pantai Florida hingga Puerto Rico... Dan membentuk Segi Tiga Bermuda .
Sejak tahun 1945 , kes orang hilang dan maut melebihi 1,200 orang . Tidak kira kapal , bot atau kapal terbang .. Apabila memasuki kawasan Segi Tiga Bermuda tiada lagi peluang untuk keluar .
Insiden pertama pada bulan Ogos 1840 . Kes bermula dengan kapal layar Perancis , Rosalie .
Apabila kapal layar itu ditemui .. Ia seperti kapal yang sudah lama ditinggalkan . Oleh sebab perasaan ingin tahu yang menebal mereka mula menyiasat .
Namun ... Tiada sesiapapun di atas kapal itu . Buah-buahan yang ditemui di dalam kapal masih segar . Tapi tiada satu pun benda hidup kecuali ... Burung kenari yang kelaparan .

"Sejak itu , banyak kes hilang dilaporkan berlaku di kawasan itu . Itu sebabnya saya ke sini untuk menyiasat perkara ini ."

Pakcik itu kerling untuk memandang David , "Budak ini tidurr ?!!"

"Ohh ?! Sudah habis ke ?" David mengusap-usap matanya .

David bangun lalu menggosok-gosok kepalanya . "Itu khabar angin saja . Ayah selalu cakap yang itu semua mengarut ."

"David , awak salah . Semua kejadian itu adalah benar ." Bantah pakcik itu .

"Kalau saya tak tengok dengan mata sendiri , saya takkan percaya ." David melangkah keluar .

"Awak nak pergi manaa ? Saya tak habis lagi !"

"Saya nak ambil angin kejap ."

Angin kuat berderu-deru menyapa kulit David . David sekadar memakai singlet lusuh dan seluar jeans pendek .

"Uhhh ?!" Anginn kuat menampar-nampar kulitnya .

Siuuuuuu !!!!! Siuuuuuuuu !!!!!

'Alamakk !! Awan gelap tebal , macam nak ribut .' Ujar hati David .

David memandang ke arah langit . Dada langit kelihatan kelabu-kelabu asap . David pandang pula air laut . Kelihatan ikan juga melompat-lompat ganas .

'Ikan punn ??!'

Semua berenang arah bertentangan . Ada sesuatu akan berlaku ke ?

"David ! Masuk dalam !!" Panggil pakcik itu .

Terkejut David mendengar sergahan pakcik itu .

"Kenapaa ?" David hairan .

"Ada kabus putih tebal di depan tu . Tengok !" David menoleh . Yaa betul . Ada kabus putih yangg sangat tebal .

Swoooooffffff !?!!!

"Besarnyaaaa !!!?"

"Relakslah . Itu kabus biasa sajaa ." David cuba menenangkan keadaan .

"Jommm !!!!" David putar sterengg dengan laju . Kapalnya mulai memasuki kabuss putih ituu ..

Saaaaaa !!!!! Saaaaaaa ?!!!

"Awak yakin ? Kita boleh sesat dalam kabus ini ." Pakcik itu mulai risau .

"Ini kabus saja . Tak ada apa nak dirisaukan . Semuanya okey . " David memandu dengan tenang .

Tiba-tibaa , "Aaaaaaaa !!!!!!"

Ganggggggggg !!!?!??!?!?

"Kapal ni macam ditarik sesuatu !" David mulai panik .

"Kita kena keluar dari kabus ni ! Kawasan ni tak selamat !"

Fwoooooshhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!

"David , tengok depan tu !!" Kataa pakcik itu .

"Kita sudah menghampiri hujung kabuss ." Kapal tersebut sudah bergerak meninggalkan kabus tebal itu .

Airnyaa tenanggg.. Saaaaaaaaa !!!!!!!

"Ahhh ! Ituuuu...." Kata-kata David tergantung .

Swooooohhhhhh !!!!! Soooooohhhhhh !!!! Sooohhhhhh !!!!? Sooohhhhhh !!!!!!!

"Pusaran gergasi !!!!!!!!!" Jeritt David .

Segi Tiga Bermuda X Atlantis Where stories live. Discover now