Segi Tiga Bermuda X Bab 2

712 17 2
                                    

"Tolonglah , saya merayu. Saya saintis nak kaji mengenai kes hilang di Segi Tiga Bermuda."Ujar pakcik tua itu lagi. Tangannya digenggam tanda merayu pada pemuda itu.

Dua orang lelaki yang berada di belakangg ketuanyaa mengelap peluh di dahi.

Pakcik itu merayu sekali lagi pada pemudaa itu. "Tolonglah jadi penunjuk arah saya."

"Tolonglahh." Rayu pakcik itu lagi.

"Tak ! Taknak ! Kenapa saya kena korbankan segalanya untuk ke sana ?!" Pemudaa itu menengkingg pakcik itu tanda diaa tak mahu menolong pakcik itu. Baginyaa , itu dirasakan idea gilaa kerana mahu menempah maut untuk pergi ke Segitiga Bermuda itu.

"Saya sanggup bayar berapa saja awak minta !" Ujar pakcik itu lagi dengan menawarkan wangg yang lumayan.

"Ini bukan sebab duit !" Kata pemuda itu lagi.

'Duit !' Getus hati David. Owen turutt menyaksikann drama yang berada didepan matanya.

Pemuda itu malas mahu melayan kerenah pakcik gila itu lantas berlalu pergi meninggalkan pakcik itu.

"Hmph !" Pemuda itu merengus geram dengan sikap pakcik itu.

"Hah ! Tunggu... " laung pakcik itu.

Orang yang lalu lalang disitu memandang dengan kehairanan.

Pakcik itu mengeluh sedih. Tiba-tiba anak matanyaa diliarkan kedepan dan terlihat sebuah pemuda bersinglet hijau sedang berjalan di sebelah kirinya.

"Hai , boleh awak bawa kami ke laut ?" Ujar pakcik itu tanpa berputus asa.

Pemuda itu seperti terkejut lantas terpinga-pingaa memandangg pakcik itu.

"Pelik betul mereka ni. Sudah banyak kes hilang tapi nak pergi sana lagi. Betul tak ?" Ujar Owen lantas memalingkan wajah memandang ke abangnya , namun kelibat abangnyaa tiada disitu.

"Abang ?" Owen hairann , dimanakah hilangnya abangnyaa ?

"Jangan putus asa , doktor. Kita cuba ikhtiar cara lain." Ujar seorang pembantu pakcik itu.

"Betul tu. Tentu ada yang sanggup bawa kita ke sana." Ujar seorang lagi pemuda yang berbadan gempal.

"Saya dengar awak semua nak ke Segi Tiga Bermuda." Tiba-tiba saja muncul David didepan merekaa bertiga.

"Kamu siapa ?" Ujar pakcik itu terkejut tambah hairan.

"Nama saya David. Saya boleh bawa awak." Jawab David yakin.

Merekaa bertiga berjalan meninggalkan David.

"Tak peduli..." ujar David perlahan lantas mengeluh kecil.

"Saya seorang saja yang sanggup bawaa awak ke sana." David bersuara yakin.

Yela , pemudaa tadi pun tidak mahu. Jikaa diaa , mahu saja. Asalkan wangnyaa lumayann sudah cukup memadai buat dirinya.

'Kalau bukan sebab duit , aku pun taknak tolong...' bisik hati kecilnya.

Merekaa bertigaa sedang berbincangg mengenaii tawaran David tadi. Tiba-tibaa merekaa menghampiri David.

"Awak sudah sedia nak belayar ?" Pakcik itu memulakan kata-katanya sebaik saja selesai berbincang.

Dua orang pemuda pembantu pakcik itu tersenyum gembira sambil memandangg antara satu sama lain.

David kembali ceria apabila pakcik itu seolah-olah berminat untuk belayar dengannya.

"Bukan sekarang. Esok pagi kita gerak. Saya nak sediakan barang dulu."

"Esok pagi ?" Tanya pakcik itu sambil tersenyum lebar.

"Lagipun sekarang sudah petang. Esok pagi lebih baik." Ujar David bersahaja tanpa memikir risiko yang akan melanda dirinya nanti disana.

"Okey , baiklah." Pakcik itu segera bersetuju. Lagipun, tiada siapa yang mahu membawanya kesana. Sebab ? Diaa sendiri pun tidak tahu.

Pakcik itu memintaa diri untuk pergi. David bersalaman dengan pakcik dan dua orang pembantunya.

"Jumpa esok yaa." Lambai pakcik itu diikuti dengan lambaian dua orang pembantunya.

"Hari ini aku bertuah. Hehe ! Aku dapat kerjaa lumayan hari ini." David tersenyum gembiraa.

Tiba-tiba saja , Dushhhh !!!! Kepalanya sakit secara tiba-tiba. David berpaling ketepi. Rupa-rupanya ayahnyaa yang meluku kepalanya.

"Ayah ! Kenapa pukul saya ?" Ujar David lantas memegang kepalanya menggunakan kedua-dua belah tangannya.

"Ayah suruh tolong tapi awak merayap tempat lain ! Balik rumah nanti kenalah !" Ujar bapa David sambil melayangkan penumbuknya di depan anaknya.

Segi Tiga Bermuda X Atlantis Where stories live. Discover now