Segi Tiga Bermuda X Bab 9

331 12 0
                                    

Perairan Cuba

"Huh ?" Adam terlihat sesuatu yang terapung di tengah laut .

Bila diamati betul-betul , rupanya itu Oranggg !!!

"Itu orangglahhh !!!" Jerit Adam terkejut .

"Ada budak lemas ! Cepat selamatkan dia !" Adam menunjuk ke satu arah dengan jarinya .

"Budak ?" Kawannya , Adnan , memandang pelik pada Adam .

Mana mungkin ada orang terapung di tengah lautan yang dalam ini .

"Kapten Owen !" Panggil Adam .

"Perlahan-lahann .. Diaa masih bernafas ..." Afiq mengangkat tubuh badan manusiaa ituu yang kelihatan lemahh dari pautan Aiman .

"Mari tengokk !!"

Owen terkejut melihat sekujur tubuh yang tidak bermaya itu . Dia seperti mengenali lelaki itu .

"Kapten Owen ! Dia sudah sedar ." Kata Adnan .

"Urhhh .." Muka David nampak lesu sekali .

"Budak ini sangat lemahh ." Kataa Aimann .

"Owennn..." David memanggil namaa adiknya .

"Abangg , bangunn ! Bawa dia masuk ke dalam ! Panaskan badan dia !" Arah Owen sebagai seorang Kapten yang berwibawa .

"Sayaa ada di manaa sekarangg ?" David memandang kosong ke arah laut di depan matanya .

"Abangg... Akhirnya sedar juga.. " Owen menghampiri David .

"Abang ? Apa awak mengarut ni ?" Berkerut dahi David mendengar kata-kataa Owen itu .

"Sayaa adik abang.. Owen !! Sejak abang hilang , saya dan ayah tak henti-henti cari abang selama 30 tahunn ." Owenn memberitahu perkaraa sebenar kepada David .

"Yaa , Kapten akan panggil namaa awak setiap kali berada di lautt ." Sampuk Adnan .

David termanggu seketikaa . Benarkah apaa yang dikatakan ?

"Abangg ??"

David mengusap frame yang berada di tangannya . Terpampang mukanya , ayahnya , dan adiknya , Owen .

'Aku... Aku terperangkap di situ selama 30 tahun...'

The endd ~~~

Segi Tiga Bermuda X Atlantis Where stories live. Discover now