DWH2 EPI 4

2.6K 114 6
                                    

"Pu..tusss...kau biar betulll....hahahaha...ha..haa."Raisha berhenti ketawa kerana muka Putra yang serious tu ...

"Aku minta maaf ...tapi aku rase ..kita dah tak sesuai lagi ...aku pergi dulu ..."Putra berlalu pergi ...

Raisha  terlihat seorang perempuan yang cantik yang sedang menunggu Putra di hujung restoran ..

Raisha tidak dapat menahan tangis ...

Setelah 2 jam Raisha duduk di restoran tersebut ...

"Puan maaf puan ..kami nak tutup kedai dah ni ..."pelayan kedai itu berkata kepada Raisha ...

"Hahhh ohh ok "Raisha bangun ...

'Pehh aku tak kawin lagi dah panggil aku puan ..tunggu lah aku kawin baru panggil puan ..ehhh...'hati Raisha ..

"Kawin ..hehhh .."Raisha teringat akan peristiwa tadi ...

Didalam kereta ..

"Kau tipu aku ...kau kata kau cuma sayangkan aku ...."Raisha memandang gambarnya bersama Putra ...

Raisha memandu sehingga sampai di sebuah pantai ...

"Macam mne  aku boleh sampai sini ..."Raisha keluar dari kereta untuk mengambil angin malam ...

"Kau betul betul jahat Putra ..kau betul betul jahat ..."Raisha menangis lagi kali ini lebih kuat ...sungguh dia tidak pernah menjangka perpisahan ini...

Raisha mengambil telefon nya lalu mendail nombor Jaiko ...

"Asslmkm wahai bakal pengantin...hah ade ape call aku malam malam buta  ni .."Jaiko

"Wslm ...hahaha takde lah aku cuma terlalu rindu kat kau ..."Raisha menahan suaranya...

"Raisha  kau nangiskan ???!!"Jaiko bertanya dengan nada serious ...

"Tak lah aku demam sikit ..."Raisha cuba berselindung ..

"Aku datang uni kau sekarang ...!!tunggu aku ..datang ..."Jaiko separa menjerit ...

"Ehh tak la aku kat umah mak aku ..."Raisha

"Jangan nak nipu aku ..send location kau sekarang!!!Bye !!"Jaiko memberi arahan .

Raisha menghantar pesanan kepada Jaiko lalu duduk diatas bangku yang ada disitu ...

Sungguh sakit hatinya  ..kecewa kerana Putra yang meninggalkan dirinya begitu sahaja ...

Raisha menangis tidak berhenti ...

Lalu ..
Ada seseorang yang menepuk belakangnya ...

"Cik..."

Raisha menoleh ...dia melihat ada seorang lelaki berkemeja biru laut dan berseluar slack lengkap dengan tie merah .

"Cik tak ape  ape ke ???Jangan takut saya bukan orang jahat ...saya Afif.....Irfan Afif .."Afif menghulur sapu tangan miliknya ..

"Terima kasih ..."Raisha memegang kepalanya ...terasa berdenyut denyut kepalanya ..mungkin dia telah memangis terlalu lama ...

"Cik ok ???"Afif bertanya lagi

"Saya ok ..."Raisha menjawab ringkas ..sungguh dia tidak mahu berbual apa apa ..walaupun dengan lelaki kacak disebelahnya ...

"Sabarlah cik ..hidup ni penuh dugaan ..tak semestinya yang kita nak ..kita mesti dapat dan tak semestinya apa yang kita taknak ...dapat kita elak dari hidup kita ...dunia ni cikk...huhh....sementara je ..."Afif melonggarkan tali leher yang menjerut lehernya saban waktu ...

"Hurmm ..saya bukan tak boleh terima ..tapi belum cukup kuat ..."Raisha mengeluh perlahan ...

"Biarlah ...hati ni bukan kita dapat kawal ..bagi jelah masa ..hidup macam biasa .."Afif memandang Raisha ...

Debab With HandsomeWhere stories live. Discover now