"Haiii "Uda memasuki restoran dan menegur Raisha ..
"Hai"Raisha dan Jaiko menyahut serentak.
"Ni Jaiko ...jaiko ni Uda .."Raisha mengenalkan mereka berdua ..
"Hai ..hehehe sorry lah heret korang sekali keluar ..aku betul betul bosan ..and jarang dapat cuti ...tu yang cari kawan ..biasa lepak dengan si lipan tu jela .."Uda membuat muka.
"Hahahaha emmm kau kerja ape ??"Jaiko bertanya ..
"Kerja biasa je kat hospital .."Uda mengambil buku untuk mengoder makanan ..
"Ehh jap ..mcm selalu tgk ..tapi dimana yaa.."Uda menelek muka Jaiko .
"Hahhh.kau si Mawar tu kan .."Uda menepuk tangan tanda dia mengetahui identiti jaiko .
"Shushhh...slow slow ...nanti susah .."Jaiko meletakkan jari dibibir kerana dia sedang menyamar takut diserbu nanti ..
"Ohhhh patut lah kau berselebung semacam .. "Uda ...
Setelah beberapa jam berborak ...
Mereka pergi ke taman untuk menyambung sesi membuang masa .
"Ehhh Uda kenapa panggil Uda kan nama kau Nurul ..?"Raisha tiba tiba bertanya .
"Ohhh sebab aku anak no 3 lagi pun aku mmg ade luck kalau no 3 ni hahahahaha tak de lah no 3 ni banyak muncul dalam hidup aku ..."Uda menerangkan
"Contohnya ?"Jaiko pula bertanya ..
"Aku lahir bulan 3 ...pindah rumah baru umur 3 tahun ..dan mase darjah 3 lah aku start bukak hati aku ..."Uda berhenti berkata lagi ...
"Amboiii siapakah orang tu ...citerlah .."Raisha mengorek rahsia🤔😂
"Dia ...hahahaha korang tak kenal ..dia tu mcm mne eikk ..ermmm baik tu adelah ..more kepada annoying ...mase kat sklh dia kira hot tau ...hahaha aku suka dia tapi aku tak tau sebab ape .."Uda ketawa.
"Hahahaha aku penah rase mase dengan Mat dulu ...tapi alhamdulilah ...jodoh ..habis kau tak pernah ke ckp ngan dia yang kau suka dia ..."Jaiko tersenyum
"Hahahaha giler kau dengan perangai aki mcm ni sape jelah yang tahan ...hahaha Mat tu sape ?? Skandel ke boyfriend ??tak keluar news pun"Uda
Raisha memerhatikan Uda .
Uda kalau dilihat memang seorang yang sangat kental dan brutal gitu ...cepat mesra walaupun dia bukan dikatogeri wanita cantik ...tapi dia muka yang manis dan memiliki kulit hitam manis ...tinggi lampai orangnya ...tapi ade sesuatu yang menarik perhatian Raisha ..seperti ada sesuatu yang dipendam lama oleh Uda ..tapi ape yee.."Dialah kekasih aku ..hahaha skrg tgh rank atas ..hahaha cewahh aku bangga diri pulak ...hahahaha tak lah Mat tak bagi aku bagitau sebab dia tak suka publisiti ...lagipun dia tak ready untuk tempuh hidup mcm aku ..yang gile glamor ni .."Jaiko ..
"Ohhh mcm tu pulak ..baru nak ajak ko kahwin sama ngan aku "Raisha berseloroh ..
"Wahhh kau dah tunang ke ??"Uda membuat muka teruja .
"Hahahaha alhamdulilah dah ...hahaha sape kate orang gemuk tak bahagia ..hahaha ...kau bile lagi ..."Raisha menepuk belakang Uda .
Uda cuma tersenyum ..lalu dia merenung tasik dihadapanya
"Bile dia dah bahagia ..."kate Uda dengan perlahan .
Tanpa Uda sedari yang Raisha terdengar kata katanya itu .-siapa lah yee?-Hati Raisha.
Hari itu berlalu dengan pantas ...
Mereka pulang ke rumah masing masing .Malam itu .
"Hello Debab aku balik hujung minggu ni tau ...nanti amik aku kat airport .."Putra .
"Ehhh kau pikir gue ini kuli kau....salam tak de tiba tiba suoh aku amik kau ...cuba cakap sayang ...i balik nanti hujung minggu ...ambik i please ...kan best macam tu ...ni tak terus menyuruh yuruh org pulak ...kalau kat depan ni ..mmg aku pijak kau .."Raisha men smash Putra
"Hahahaha Debab debab ...dah lama tak gaduh ngan kau ...amboi bagi chance ..terus kau shot aku bertubi tubi ...yelah sayang ku Debab jangan lupa tau ...lagi satu ...si BEBE tu masih dalam condition 10/10 tak ?"Putra menyindir ...
"Hahahahaha Bebe ...masih elok tapi ade sedikit lebam di sesetengah bahagian ..."Raisha
"Hahahaha kau buat ape kat si Bebe tu aduiimak ..ni dah masuk kali ke 4 aku bagi teddy bear tau ..habis semua barai ...tercabut tangan lah ..kepala lah ..koyak bukan sikit sikit ...ni dah mcm kene bedah pon ade ..."Putra menepuk dahi .
"Yelah kau dah berhari hari tak telefon aku pastu update status ..gambar ngan minah salih mane ntah ...caption FALL IN LOVE lagi !!!...ikutkan hati rase nak sepak je kau ...tapi malangnya kaki ku yang comel ni tak sampai ..so untuk menenangkan hati ...kita kene lah meluahkan ...hahahaha ala baru 4 .."Raisha buat suara gedik .
"Ohhh kira aku boleh pasang nanti dah kahwin ...alah ...baru 4 je .."Putra juga membuat suara gedik...
"KAU TUNGGU ...KAU BALIK NANTI AKU TUMBUK MUKA KAU ...BYE !!!"Raisha menjerit lalu menutup telefon ...
Putra dihujung talian ...
"Uishhh sebegitu sekali yee reaction nya hahahaha ...perempuan perempuan ...kalau bab madu ni ..teruk benor ...sampai dengar nombor 4 pun dah marah ...hahahaha ...alamak !!!"Putra menepuk dahi ...dia baru teringat bahawa Raisha yang akan menjemputnya di airport .."Matilah aku 😨"Putra terduduk dibangku kerana kebodohan dia ...berkata tentang madu ...
Hujung minggu .
Putra baru sahaja sampai di Malaysia.
Setelah 20 minit menunggu .Putra pun keluar dari airport dan memutuskan untuk menunggu Raisha diluar."Mane debab ni lembab betul ...ni jemput aku pakai lembu ke ape ni ..call tak jawab !!"Putra mendail nombor Raisha berkali kali ...
"PUTRA!!!"
Ada suara yang memanggil nama Putra diseberang jalan .
Putra berpaling lalu di sebuah kostum beruang yang sangat comel dan besar diseberang jalan dan memegang belon ...
"PUTRA WELCOME !!!"Beruang itu menjerit...lalu menari dan membuat aksi comel
"Hahahaha debab debab "Putra tersenyum bahagia ..terasa hilang penatnya setelah beberapa minggu dinegara orang...sungguh dia teramat merindui Raisha...
Beruang itu megangkat sebuah papan bertulis "I LOVE YOU.!!!"
Putra lekas berlari sambil menjawab menggunakan isyarat tangan .
"I love you too!"
Selangkah sahaja tangan Putra dapat menggapai tangan Raisha ...
"Dushhhhh!!!"
Sebuah kereta meluncur laju lalu melanggar Putra .
Setelah melihat Putra telah terbaring dan menggelupur serta dipenuhi darah..kereta itu meluncur pergi..."Putraaaaaa!!!!!!!!"Raisha membuka penutup kepala Beruang itu ..
Raisha menangis dan berlari mendapatkan Putra ...
"Sayang!!!"Raisha menangis dan merangkul tubuh putra.....
"Shuhhh ...aku belum mati lagi ...he..he..he ..Allah ...sakitnyee..Shaa..aku tido kejap yee sayang ..Allah .."kata Putra tersekat sekat sambil mengesat air mata Raisha lalu tangannya rebah ke atas tanah ....
Ramai orang datang memberi bantuan ...dalam kekabutan itu Raisha tenggelam ...tenggelam dalam dunianya ..
"Jangan tinggalkan aku..."Raisha merasakan bahawa dunia ini telah jauh meninggalkan dirinya ..
"Putra ...Allahuakhbar!!! "Raisha meraup mukanya dan menangis memeluk tubuh Putra...
Nooo!!!!!!
Huhuhuhu Mr handsome ku😢.....
Huhuhu tulis bab ni mencabar sikit sebab rase sedih banget 😭..ape ape pun stay baca tau ...
YOU ARE READING
Debab With Handsome
Kısa HikayeCinta ?... Kalau cinta itu memandang rupa ... Pasti berjuta orang ...mati merana... TAPI ... KERANA CINTA ITU BUTA ... INSAN SEPERTI KAMI DAPAT BERCINTA ...😍 ITULAH KISAH CINTA 💘NUR RAISHA HUMAIRA ...BUDAK GEMUK YANG CAKAP LEPAS DENGAN ENCIK PUTRA...