"Shaa !!!!bangun nak dah pagi dah ni ...kata nak teman mak pergi hospital !!!"Mak menjerit dari dapur ..
"Iyaa iyaaa jap orang siap siap dulu ..."Raisha menyahut dengan malas ...dia telah duduk namun badannya melorot semula diatas katil ...
Beberapa minit kemudian ....
"NUR RAISHA HUMAIRA !!!!!!BANGUN CEPAT !!!!"Sound tepedo mak dah keluar kali ni lebih nyaring ...lebih berkuasa ...malah mampu mengejutkan badak air yang telah pupus ...
"Ahhhhh "Raisha turut menjerit kerana terkejut lalu tergolek sehingga jatuh dari katil ...
Ayah yang baru pulang turut terkejut ...
"Ya Allah....gempa bumi ke nii ?"Ayah .Maklumlah bilik Raisha terletak ditingakat atas ...kalau dah badan segitu ...kalau tergolek dari katil ...mau takk bergegar syiling bawah ..
"Waduhhh awak nii kalau kejut Raisha tu ..kejut elok elok ...saya takut runtuh rumah kita nanti ..."Ayah menunjukkan muka risau ....
"Ayahhh jangan kutuk orang ehhh!!!"Jerit Raisha dari bilik air ...
"Hahaha telinga kuali betul ..."Ayah menggelengkan kepala ...
"Pukul berapa awak check up ??"Ayah bertanya kepada Mak ..
"Dalam kol 9 cam tu ...tapi tgklah anak abang tu ..kol 8 terkial kial nak mandi ...nanti jam semua ..lambat jadinya ....ni nanti nak kene tunggu turn lagi ...ramai orang ..pening saya ...haiihhh ape lah nak jadi ..pot pet pot pet pot pet.."Mak membebel sambil mengoreng nasi untuk sarapan ...
"Dah dah dah ...aduiii saya tanya 1 soalan jee ..awak tu kalau dibagi chance membebel ...sampai matahari jatuh pun tak siap lagi ...
"Mak ..dah siap ke ???"Raisha sudah lengkap berpakaian ...
"Aik nak pergi pakai macam ni ke ???"Mak melihat Raisha dari atas smpi bawah ...
Raisha mengenakan baju t shirt lengan panjang serta seluar traksuit ...rambutnya dibiar lepas dan memakai scarf
"Laaa nak teman mak check up je kan ...bukan nak gi meminang pun ..."Raisha membuat muka toya ...dia tahu mak ialah orang yang sangat feminin dan mementingkan gaya kemelayuan ...buktinya ..mak hanya akan pakai baju kurung atau kebarung ...kalau dirumah dia lebih suka pakai baju kurung kedah bersama kain batik ...
"Tak nak !!Mak tak suka !!!...tukar baju sekarang !!!baju macam baju jantan berseluar bagai ...tukar tukar kalau tak tukar ...mak bakar semua baju kamu ...pakailah bende alah tu sampai tua "Mak memberi amaran sambil mencekak pinggang ..
"Yelahh yelah ..."Raisha malas untuk membetah kerana sekali dia membetah pasti 10 peluru datang balik ...
Beberapa minit kemudian ...
"Hahhh ni baru betul ...dah jom ..mak dah lambat ni ..."Mak berlalu keluar dari rumah....
"Ayahhh ..."Raisha meminta simpati ...
"Ikut jelah mak kamu tuu ..dah pegi ..nanti makin melarat bebelan dia ..."Ayah menolak Raisha keluar rumah ..
Raisha tidak selesa kerana perlu memakai baju kurung setiap kali keluar dengan maknya ...
Kali ini ..dia memakai baju cotton putih dan taburan bunga merah bersama cekak merah ...cute sangat ..nampak macam gula gula kapas ...gebu gebu gitu...Di hospital ...
Sementara menunggu Mak yang sedang check up ...
Raisha pusing pusing di taman hospital ...
Disitu terdapat beberapa pesakit sedang menghirup udara segar yang bebas dari bunyi mesin penyambung hidup serta bau ubat yang memeningkan ...
YOU ARE READING
Debab With Handsome
Short StoryCinta ?... Kalau cinta itu memandang rupa ... Pasti berjuta orang ...mati merana... TAPI ... KERANA CINTA ITU BUTA ... INSAN SEPERTI KAMI DAPAT BERCINTA ...😍 ITULAH KISAH CINTA 💘NUR RAISHA HUMAIRA ...BUDAK GEMUK YANG CAKAP LEPAS DENGAN ENCIK PUTRA...