Di hospital.
"RAISHAAA!!!"Mummy (mak putra )
"Mummy .....mummy Putra mummy Putra...!"Raisha seperti histeria.
"Sabar sayang ...sabar ..."Mummy cuba menenangkan Raisha serta menahan diri dari turut rebah ..
"Putra mummy .."Raisha memeluk Mummy ...
Seorang doktor keluar dari dewan bedah ..
"Siapa waris Putra Zakrie ?"Uda memanggil ..
"Saya "Mummy menyahut ...
"Ehh Raisha !Putra ni ??"Uda terperasan Raisha di sebelah wanita itu .
"Dialah tunang aku ..dia mcm mne ..dia ok kan ...please Uda ..cakap kat aku dia ok ..."Raisha memengang tangan Uda.
"Sabar Raisha ...Puan ..En Putra mengalami pendarahan yang teruk ...jadi kami perlukan sama ada Puan atau saudara Putra untuk menderma darah kerana pihak hospital telah kehabisan darah type A..dan perlu menunggu pek darah dari hospital lain ...kemungkinan proses penghantaran akan sedikit lewat dan Putra memerlukan darah dengan secepat mungkin ...lagi satu Puan ..anak puan pernah mengalami kemalangan atau cedera di bahagian kepala ?"Uda memberi penerangan serta bertanyakan ttg rekod kesihatan Putra yang terdahulu ...
"Ya pernah ..tapi rasenya tak begitu serius ...tapi anak saya ok kan doktor ..?Saya tak boleh dermakan kepada anak saya ... saya ialah darah B... "Mummy menahan airmata ..
"Kami tak boleh memberi kata putus lagi ..semuanya terletak pada akhir pembedahan nanti ..kalau darah puan tak sesuai boleh tak minta saudara puan untuk hadir mendermakan darah ..."Uda
"Uda ...tak perlu ..aku boleh ...aku penderma universal ..bawak aku cepat..Putra perlukan aku .."Raisha mengelap airmatanya lalu mengikut Uda ke bilik menderma darah ...
Telah 3 jam pembedahan berlangsung ...selama itulah Raisha duduk menunggu Putra diluar bilik ...dan masih berkostum...
"Nah pegi tukar ..."Jaiko menghulurkan beg kertas ..
"Aku nak tunggu Putra ..."Raisha berkata perlahan ...
"Bangun Raisha .!!! Takkan kau nak Putra bangun dan tengok ko selekeh mcm ni ..."Jaiko bertegas ...dengan si debab ni tak boleh lembut lembut ...
"Aku nak tunggu dia Jai!!!Kau tau tak dia kene langgar...depan mata aku ...DEPAN MATA AKU !!!!Kau tak faham ke ?!!!sikit lagi je Jai...sikit je lagi aku boleh tarik tangan dia ...Depan aku Jaiko...dia rebah ..darah sana sini ....aku takut Jaiko...aku tak nak hilang dia ...aku tak mampu ..."Suara Raisha yang nyaring kembali mengendur lalu Raisha rebah ..pengsan .
Setelah Raisha sedar ..
"PUTRA!!!"Raisha menjerit ..
"Shuhhhh sabar sayang ..."Mak memeluk Raisha ...
"Mak ...Sha mimpi Putra kene langgar mak ...sha takut sangat ..."Raisha membalas pelukan mak .
Mak menangis sekuat hatinya ...sehingga terhinjut hinjut tubuh nya.
"Shaa ..."Mummy .
"Ehh mummy ...kenapa mummy kat sini ..ehhh kejap ...Sha ..kat hospital ..tak ...ni bukan mimpi kan ...Putra mane Mummy ...Putra mane ..dia ok kan ?!"Raisha seperti orang gile.mencari anak ...
"NUR RAISHA HUMAIRA ...sini ...pandang mata ayah ...pandang sini ..."Ayah memengang kedua belah tangan Raisha .
"Ayah..."Raisha merengek
"Dengar sini ...Putra stabil ...tapi dia tengah koma ...Raisha dah tak sedarkan diri 2 hari ..sekarang .. ayah nak Raisha pergi ambik wuduk kita solat sama sama ..."Ayah menenangkan Raisha dan memerintahkan Raisha untuk bangun...
YOU ARE READING
Debab With Handsome
Short StoryCinta ?... Kalau cinta itu memandang rupa ... Pasti berjuta orang ...mati merana... TAPI ... KERANA CINTA ITU BUTA ... INSAN SEPERTI KAMI DAPAT BERCINTA ...😍 ITULAH KISAH CINTA 💘NUR RAISHA HUMAIRA ...BUDAK GEMUK YANG CAKAP LEPAS DENGAN ENCIK PUTRA...