"Putra ...bangunlah ....hari ni majlis kita ..lama sangat kau tido ni..."Raisha merintih di tepi Putra yang masih lengkap dengan wayar dan masih dalam keadaan koma.
"Sha..."Uda memepuk bahu Raisha .
"Aku nak check dia kejap tau .."Uda .
Putra telah koma kerana mengalami kecederaan yang teruk pada kepala itulah yang membuatkan dia koma dalam jangka masa yang lama ...
Tiba tiba jari Putra bergerak dan menandakan bahawa dia telah sedar ...
"Raisha !!Putra"Uda sedikit menjerit kerana terkejut ...dan memanggil Raisha ...
"Sayang !!"Raisha turut terjerit .
"Urghhh ...arghhh sakitnya kepala aku ..."Putra memengan kepalanya ...
"Mari saya check"Uda melakukan pemeriksaan .
Setelah itu ..
Raisha memengang pipi Putra ..
"Baguslah kau dah sedar !!!aku rindu kat kau ...kau tido lama sangat tau ..."Raisha ingin sahaja memeluk Putra tapi mana boleh ☝
"Jap...sape kau ??"Putra bertanya semula ...dia masih dalam keadaan bingung ..
"Aku Raisha lah ...tunang kau ..kau kenapa wehh ....jangan takutkan aku ..Uda kenapa dia tak ingat aku !!"Raisha mengoncangkan tubuh Uda
"Aku dah agak ..this is a normal case ..kebiasaan orang yang bangun setelah koma berbulan bulan mmg akan mengalami sama ade hilang ingatan dan beberapa simptom lain ...dan aku dengan dr lain perlu tahan Putra kat hospital untuk ukur tahap mana hilang ingatan dia ..sabar Raisha ..."Uda .
Raisha menerpa Putra semula.
"Putra ...aku tunang kau ..kita dah bersama 6 tahun ...kau ingatkan ...hari ni hari sepatutnya kita nikah ..."Raisha menunjukkan cincin tunangnya ..."Tak kan lah aku bercinta ngan orang gemuk macam kau !!"Putra .
"Putra ...😭"Raisha menangis sekuat kuatnya di dalam hatinya ...
Seminggu kemudian ...
"Shaa...sudah sudah lah berkurung mcm ni .."Mak memujuk Raisha
Tiba tiba pintu bilik Raisha ditolak kasar ..."Raisha !"Jaiko .
"Jai....."Raisha bangun dan memeluk Jaiko ...
"Sorry Shaa..aku tinggal ko sensorang ...okey sekarang kita jangan sedih sedih ..."Jaiko .
"Macam mne aku tak sedih Jai....dia langsung tak ingat aku ..."Raisha menangis sehingga tak jatuh lagi airmatanya ..
"Habis tu tak kan kau nak biar je dia terus mcm tu.. terus lupakan kau ...biar kau hidup dalam kenangan kau dengan dia ...come on Raisha ...kita kene buat dia ingat balik cinta agung giler tu ...hehehe dah dah tak mau sedih sedih ..sebenarnyakan...aku kan...dalam mood happy sangat....."Suara Jaiko tiba tiba berubah ..
"Kau nii mmg lah ..aku ni nak share sedih aku tau ..dah lah kau berminggu minggu dok Jakarta tinggal aku sensorang kat sini ..pastu datang marah marah then tetiba jadi kucing parsi pulak "Raisha memghembus hingusnya lalu dibaling ke arah Jaiko ..
"Pengotor punya tino !!!"Jaiko menjerit ...
Sedang mereka bercekau dua orang tu tetiba
"Asslmkm"Uda datang menjengah ..
"Wslm!!ehh uda masuk masuk ..."Jaiko bertukar menjadi tuan rumah
"Ape sehhh korang buat smpi penuh bilik ni dengan tisu .."Uda mengalihkan tisu diatas kerusi itu lalu duduk .
YOU ARE READING
Debab With Handsome
Short StoryCinta ?... Kalau cinta itu memandang rupa ... Pasti berjuta orang ...mati merana... TAPI ... KERANA CINTA ITU BUTA ... INSAN SEPERTI KAMI DAPAT BERCINTA ...😍 ITULAH KISAH CINTA 💘NUR RAISHA HUMAIRA ...BUDAK GEMUK YANG CAKAP LEPAS DENGAN ENCIK PUTRA...