"Kau...dah ingat aku ke??..."Raisha mula bersuara...
"Entah ...cuma yang aku pasti aku taknak hilang kau ..."Putra meletakkan coklat ke gengaman Raisha ...lalu dia membuka baju sejuknya dan disarungkan kepada Raisha ...
"Jom kita balik ..."Putra menarik tangan Raisha ..Raisha melepaskan genggaman tangan Putra
"Ape kate kau bagi aku waktu untuk aku sendiri ...bagi aku sikit waktu untuk aku kumpulkan balik kekuatan aku ...aku serik ...aku takut ...kalau kalau kau cakap semua ni sebab kau nak permain mainkan aku sama macam orang lain dah buat kat aku ...aku penat sangat kena hina mcm dekat sekolah dulu ...bila aku rapat dengan kau ...semuanya kata aku ni tak sedar diri ...kau rase aku cukup kuat ke untuk lalui benda yang pernah jadi pada aku buat kali kedua ...lagi lagi we are in the one college... Emm kau boleh lepaskan je ikatan pertunangan kita ..kalau kau rase terpaksa ... aku faham .."Raisha menundukkan kepala ...
Penat ...
Sangat penat ..bila kau perlu untuk ulang kejadian lampau dengan satu lagi tragedi ...yang pasti lebih buruk ...Tiba tiba ...
Kepala Raisha disarung dengan headfon oleh Putra ...
"Kau ni banyak sangat fikir ape orang cakap ...shuhhh aku ade ..."Putra memutarkan lagu surat cinta untuk starla ...
"Aku tak taulah kenapa aku suka sangat lagu ni ...lagu ni asyik berputar putar kat kepala aku tau ...pertama kali aku dengar lagu ni lepas accident aku terus boleh nyanyikan ...hehehe hebat tak aku ..."Putra bercerita ...
"Hehh"Raisha tersengih ...lalu merenung Putra
Walau sejauh mane pun memori itu telah meninggalkan diri Putra ..tetapi dia tetap Putra yang dulu ...
Putra yang selalu aku rindu ...
Setelah sebulan berlalu ...
"What!!!"Mrs Kepochi 1
"Ia si gemuk tu dah nak kahwin dah dengan senior handsome yang baru masuk tu ..."Mrs Kepochi 2
"Betul guys ..Mr Prince Handsome tu sendiri bagi this wedding card dkt I ...punya lah i ingat dia nak ajak i date ...sekali bukak 😱"Mrs Kepochi 3 membuka kad kahwin Raisha dan Putra ..
"Tidakkkk!!!"suara mereka bergema diseluruh kampus ...
Di kelas ...
"Asslmkm ..saya Raisha ingin menjemput kalian semua ke Majlis Perkhawinan saya ...insya allah lagi seminggu "Raisha mengedarkan kad kahwinnya ...
"What !!!you kahwin dengan Putra !!!!"Qistina menjerit dengan kuat
"Eiii mesti kau ade guna bomoh kan ...kubur mne kau korek sampai dapat minyak dagu power mcm ni ..."Daniel menyindir ...
"Ha ah Raisha ...share ngan aku ..aku pun nak kahwin ngan mamat handsome jugak ...Yelah tak logik pulakkan bila orng gemuk mcm kau dapat laki handsome gilor mcm Abg Putra tu ..."Norain turut tumpang sekaki ...
"Awak ade masalah ke dengan orang gemuk ..yee cik Norain "Dr Anna masuk ke kelas ...
"Errr.."Norain ..
"Saya betul betul pelik dengan typical orang mcm kalian semua ...apa awak ingat orang gemuk ni bukan manusia ...tau tak bahawa menjadi orang gemuk ni adalah satu anugerah yang tidak ternilai ...kerana gemuk ..kami selamat ...selamat dari dosa ...awak tengok berapa ramai orang diluar sana yang berpakaian seksi ...bolehkah awak semua kira org gemuk yang berpakaian seksi ???Pernah ke awak tengok pelacur saiz XXXL ??atau pernah ke awak tengok orang gemuk kene cabul atau dirogol ???mungkin ade tapi bilangan nya amat sedikit kerana dunia memang tercipta begitu ..mane yang cantik kurus itulah pujaan ...Sebab tu kalau kahwin dengan orang gemuk ni mmg berkekalan ...insya allah ..sebab ape sebab hanya dia je tahu cantik kita dimana ..dan bukan cantik kalau semua ditayang betul tak Qistina ..."Dr Anna sempat memerli ..
YOU ARE READING
Debab With Handsome
Short StoryCinta ?... Kalau cinta itu memandang rupa ... Pasti berjuta orang ...mati merana... TAPI ... KERANA CINTA ITU BUTA ... INSAN SEPERTI KAMI DAPAT BERCINTA ...😍 ITULAH KISAH CINTA 💘NUR RAISHA HUMAIRA ...BUDAK GEMUK YANG CAKAP LEPAS DENGAN ENCIK PUTRA...