"Tanah ..Rumah !harta ni semua milik manis ...Korang tak de hak satu sen pun atas harta Tuan Tanah Borhan ..segala aset Tuan Borhan ..Manis adalah pemilik yang sah ..!"Pak Alang tidak lagi dapat menahan sabar ...
"Manis tu cacat !!Dia tak layak pun pegang harta Borhan ...aku yang layak !!"Mak Yam mcm naik hantu ...
"Kau Yam ..kau tak layak pun duduk dalam rumah Borhan ..ini harta Manis ..kau yang sepatutnya duduk dekat kandang ! Bukan Manis " Mak Lang pula bersuara ...
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
"Asslmkm ..nama saya Tariq saya datang ke kampung ni untuk tujuan pembinaan sekolah baru di kampung ni ...tapi saya kene berjumpa dengan ketua kampung ..cik boleh tunjukkan rumahnya ?"Tariq Al Ihsan ..pemuda yang sangat sopan dan baik hati ..
"Maa..maa...nehh taa..tau ...uuu mah dia kk kat hu...jung tu .."Manis menuju rumah kayu agam berwarna biru ...
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
Binatang punya manusia ...sudahlah harta kau kebas ...sekarang tuannya pulak kau pijak pijak .....
Manis atau Maneh ...seorang gadis kampung yang berasal dari keluarga yabg amat kaya ...tetapi dek kerana kematian Ayahnya Tuan Tanah Borhan ..Maneh dibuang bagaikan bangkai ...
Tapi dek kerana hatinya yang suci serta jiwanya yang polos ...menyebabkan pemuda tampan ini tertarik akan dirinya ...
Bolehkah ...maneh menemui kebahagian seperti insan normal yang lain ?
Adakah dia terus dihina dan ditindas oleh manusia ?
"Adakah insan yang ku cari adalah Manis ?"
Kisah romantik ..penuh dugaan ... serta penuh rasa 💞MANEH💞
Macam mane teaser bagi story baru @misskacamata ?
Kalau ada yang sudi membaca ...author akan teruskan menulis untuk anda yang tersayang ...
Author tak janji yang story ini boleh jadi story yang terbaik tapi insya allah ...author akan bagi yang terbaik ...Siapa nak say 🤗 kat komen k 😘
YOU ARE READING
Debab With Handsome
Short StoryCinta ?... Kalau cinta itu memandang rupa ... Pasti berjuta orang ...mati merana... TAPI ... KERANA CINTA ITU BUTA ... INSAN SEPERTI KAMI DAPAT BERCINTA ...😍 ITULAH KISAH CINTA 💘NUR RAISHA HUMAIRA ...BUDAK GEMUK YANG CAKAP LEPAS DENGAN ENCIK PUTRA...