Mission 1 complete ✔
Mission 2 -
Kenang kenangan ...Setelah seminggu lebih ..Putra dibenarkan pulang dari hospital ...
"Mesti kau kan debab yang pandai pandai suruh mummy duduk rumah ...supaya kau boleh bawak laki sehensem aku naik kereta dengan kau ..."mulut Putra macam bontot ayam...bising je sepanjang jalan pulang ...
"Kau boleh diam tak !!!kau ingat aku nak sangat ke ambik kau hahhh ...mummy suruh aku ambik sebab dia ade meeting ...muka macam tenuk ...mulut macam bontot ayam ...cakap main lepas je ..ade kang aku langgar kereta depan ni biar sama sama mampus ...duduk satu lubang kubur ..kau nak ?!!"Raisha tidak dapat lagi menahan sabar ...berdesup kata katanya keluar dari mulut macam jet pejuang ...
Sejak Putra hilang ingatan ..perangainya sebijik waktu sklh dulu ...sangat menyakitkan hati ...
Hati Raisha berbuku ...kalau tak kerana dia mencintai Putra sudah lama dia mahu smackdown si Putra ni .."Kau nak bawak aku gi mane ni....kau jangan ape ape kan aku ...aku masih teruna tau ...bercinta pun tak pernah lagi tau ..."Putra tiba tiba bersuara setelah sekian minit berdiam diri ...
"Cehh pirahhh kau ...eiii geram aku ...tak pernah bercinta konon ..."Raisha ingin sahaja melanggar kereta depan biar wayar yang terputus didalam kepala Putra tu disambung semula..
Mereka tiba di pantai yang pernah mereka menghabiskan waktu dahulu ...
"Arghhh bestnyaa!!"Raisha berlari menuju laut sebaik sahaja turun dari kereta ...
"Woiii Debab!!!"Putra menjerit ...
"Debab ..."tiba tiba sahaja Raisha berhenti ...airmatanya jatuh...entah kenapa murah sangat airmatanya sejak dua menjak ni ...
"Woiii debab kau pekak ke aku panggil ..ke badak dah tenggelam dalam telinga kau ...apehal pulak mata kau ??!"Putra masih beriak sahaja tidak seperti dahulu ...
Seperti panah menusuk kedalam hatinya sakit..."Yaa tuhan kembalikan dia ..."Doa Raisha didalam hati ..Raisha cepat cepat mengesat airmatanya
"Aduhhh pasir masuk mata la ...dah jom gi sana ..."Raisha terus menarik Putra ke pinggir batu .
"Dulu kan ...kita selalu lepak sini ...pokpekpokpek"panjang jela Raisha bercerita ...
"Wait gemok...cam ni lah ye ...emm..aku bukan tak nak dengar kisah cintan cintun ni ...tapi siapa pun aku yang dulu ..i am very sorry ...itu semua dah pergi ...dah tak ade ...tu semua dah berlalu ...ape ape pun dah jom balik ..."Putra bangun dan menuju kereta ..
"Ohh...ok..ok..."Raisha sekali lagi rasa seperti dipancung ...
Malam.
Dibilik Raisha .."Aku tak sanggup ...nak teruskan ..dia langsung tak ingat ape ape pasal aku ...aku betul betul jadi kisah silam dia ...sakit sangat ..."Raisha meluahkan rasa kepada Jaiko serta Uda yang turut berada di situ ..
"Bersabarlah ..ini adalah ujian yang kau perlu hadapi ..kau ..kene kuatkan semangat ..takkan kau nak biar cinta kau putus tengah jalan ..."Uda
"Betul tu ...lagipun dia masih ade peluang untuk ingat semula kan ..so kau jangan cepat give up ...kipidap don give up ..hahaha"Jaiko tiba tiba tertawa dengan kata katanya ...
"Hahahaha sengal lah kau orait ..thanks korang ..hahaha aku akan buat dia jatuh cinta balik pada aku ...Saya ..Nur Raisha Humaira berikrar akan membuat Putra jatuh hati semula kepada saya dengan sepenuh hati jiwa raga dan kepala..."Raisha berdiri seperti menteri
"Yeahhh"Uda dan Jaiko menyahut ..
Uda meminta diri untuk ke tandas ...
Tiba tiba telefon Uda ter on kerana mesej masuk ...
YOU ARE READING
Debab With Handsome
Historia CortaCinta ?... Kalau cinta itu memandang rupa ... Pasti berjuta orang ...mati merana... TAPI ... KERANA CINTA ITU BUTA ... INSAN SEPERTI KAMI DAPAT BERCINTA ...😍 ITULAH KISAH CINTA 💘NUR RAISHA HUMAIRA ...BUDAK GEMUK YANG CAKAP LEPAS DENGAN ENCIK PUTRA...