Als Pan weg is, gooit Mara alles overhoop. Niet omdat ze boos is, maar omdat ze gewoon zo snel mogelijk al haar spullen bij elkaar wilt hebben. Ze vult 1 tas vol met spullen die ze mee wilt. Zodra ze klaar is, schuift ze de tas onder haar bed. Je weet maar nooit of er nog iemand naar binnen komt. Dan besluit Mara weer in bed te gaan liggen. Ze sluit haar ogen en valt eindelijk weer goed in slaap. Morgen ochtend is het zover. Ze gaat mee met Pan.
-------------------------------------------
"Mam?" Vraagt Henry aan de telefoon. "Ja?" Hoort hij Emma antwoorden. "Ik heb Mara gevonden, maar ze is met Pan." Zegt Henry zacht. Hij staat op een afstandje, zodat ze hem niet kunnen horen. "Wat doen ze? Zijn ze al weg?" Hoort hij Emma bezorgd vragen. "Nee, maar ik denk wel dat ze willen vertrekken." Zegt Henry dan. "Oké, probeer ze af te lijden. Hook en ik komen er zo snel mogelijk aan." Antwoord Emma. "Is goed. Doe ik." Dan hangt Henry op. Hij zucht diep, maar besluit dan toch op Mara af te rennen. Hij moet ze bezig houden, op de hoop dat Emma en Hook op tijd aankomen. "Mara!" Roept Henry. Mara draait zich met een ruk om.
"Hoe komt het dat hij me altijd vind?" Vraagt Mara zich hardop af. "Maakt niet uit, kom laten we gaan." Zegt Pan. Even twijfelt Mara. "Nee, wacht. Ik wil afscheid nemen." Zegt ze dan. "Mara?" Vraagt Pan. Mara kijkt hem vragend aan. "Twijfel je?" Wilt hij dan weten. Mara schudt haar hoofd. "Nee, zeker niet! Ik wil met je mee!" Roept ze zelfverzekerd. "Maar ik wil ook afscheid nemen van Henry." Zegt ze er nog bij. Pan knikt. "Als jij dat wil." Antwoord hij. Ieder ander die hier bij zou zijn zou verbaasd zijn met de manier hoe Pan zich gedraagt, maar Mara is totaal niet verbaasd. Ze wist al dat Pan zo kon zijn, al wou hij het nooit toegeven.
"Mara." Zegt Henry, nu hij eindelijk bij haar is aangekomen. "Henry." Zegt Mara. "Wat ben je van plan?" Vraagt Henry dan. "Gelukkig worden." Antwoord Mara. "Sorry, maar ik wil met Peter mee." Legt ze uit. "Ik wou eigenlijk geen afscheid nemen, omdat het te moeilijk zou zijn. Daarbij zou m'n vader me nooit laten gaan.." Legt Mara uit. "Logisch." Antwoord Henry. "Henry." Zucht Mara. "Als het zo moeilijk is om afscheid te nemen, waarom ga je dan?" Vraagt Henry.
"Omdat ik de rest van m'n leven bij Peter wil zijn." Antwoord Mara. "Mara, we willen je niet kwijt!" Protesteert Henry. "Toch ga ik. Je kunt me niet tegen houden." Vind Mara. "Mara!" Mara kijkt langs Henry en ziet Hook en Emma aan komen rennen. "Ik niet nee. Niet alleen in ieder geval." Antwoord Henry. Mara kijkt angstig van Henry, naar haar vader en naar Pan. Dan kijkt ze om zich heen. "Rumple." Fluistert ze. "Mara nee!" Waarschuwt Pan, maar hij is te laat.
Mara zet het op een rennen. "Mara kom terug!" Roept Pan luidt. Het heeft enkel geen zin. Mara rent snel Rumple's winkel binnen. "Ik heb u hulp nodig!" Roept Mara haastig. "Waarvoor de haast?" Vraagt Rumple, rustig. "Ik wil dat je me in een sleeping curse brengt." Legt Mara uit. Rumple kijkt haar verbaasd aan. "Waarom denk je dat ik dat zou doen?" Vraagt hij. "Omdat ik weet dat je nog een voorraad over hebt en ik wil mijn vader laten zien dat Peter de ware is voor mij!" Roept Mara kwaad. "Peter? Pan?" Vraagt hij. "Ja, Peter. Peter Pan." Antwoord Mara. "Noem je prijs maar, maar geef me het alsjeblieft." Smeekt Mara.
"Loop maar mee." Mara loopt achter Rumple aan. In een paar seconden staat alles al klaar. "Mara!" Horen ze Hook roepen als hij de winkel in rent, maar het is al te laat. "Mara nee!" Ook Pan rent de winkel binnen. Henry en Emma komen ook binnen rennen. Emma slaat haar hand voor haar mond. "Nee." Zucht Henry. Mara heeft zich geprikt aan een spinnenwiel. "Slaap zacht. Eindelijk kan ik Pan te pakken krijgen." Grijnst Rumple, terwijl Mara in een diepe slaap valt.
JE LEEST
I Am Peter, Peter Pan -- Peter Pan (Completed)
FanficOnce Upon A Time, Peter Pan Fanfiction. Ja, ze wilt met hem zijn, maar niet voor niets. Ze moet weten dat hij ook om haar geeft. Ze moet het horen. "Peter, ik weet dat je last hebt van kapsones, maar ik vraag niet veel van je." Zegt Mara dan. "Geef...