"Alstublieft. Mijn broertje.. help.." Roept Max als ze de deur openen. "Wat is er aan de hand?" Wilt Emma weten. "Schaduw.. heeft.. hem.. meegenomen." Antwoord hij in paniek. Mara's ogen worden groot. Schaduw.. dat kan maar 1 ding betekenen. "Pan." Zegt Hook.
----------------------------
"Pan?" Vraagt Max verward. Mara schudt haar hoofd, nog steeds verbaasd. "Peter Pan." Antwoord Hook. "Bloody Demon." Vind Hook. "Kom binnen, Max. Wat zeggen je ouders ervan?" Vraagt Emma. "Die zijn niet thuis. Ze komen over een week pas weer. Ik moest voor Tom zorgen." Legt Max uit. Dan ziet hij Mara staan. Hij loopt op haar af en slaat zijn armen om haar heen, terwijl Mara nog steeds in schok is. "We moeten er naartoe." Zegt Emma. "Naar Neverland?" Vraagt Hook. Emma knikt. "We kunnen die arme jongen niet in de steek laten." Vind Emma. Mara trekt zich los van Max en loopt richting Emma. "We kunnen niet weer terug." Vind ze. "Weer?" Vraagt Max verbaasd. Hook en Mara knikken enkel. "We zijn er eerder al geweest, voor Henry." Verteld Emma. Max knikt.
"Ik voel me hier niet prettig." Zegt Mara. Hook slaat zijn arm om zijn dochter. "Voor je het weet zijn we weer thuis." Verzekerd hij haar. Alle verhalen die ze gehoord heeft van haar vader. Het is verschrikkelijk. Peter Pan is verschrikkelijk. Een bloody demon, volgens haar vader. "Wat moet hij eigenlijk met Henry?" Wilt Mara dan weten. "Wisten we dat maar." Zegt Emma. Samen met haar ouders loopt ze vooruit. Mara neemt even diep adem. "Alles oké?" Vraagt haar vader. Mara knikt. "Ja, ik ben oké. Ga maar naar Emma. Ze heeft je nodig." Vind Mara. Hook knikt en loopt naar Emma toe. Iedereen blijft maar lopen en lopen, met Mara achter hun aan.
"Max je blijft hier vannacht. Morgen ochtend gaan we naar Neverland. Probeer eerst even iets te slapen. We hebben alle energie nodig die we kunnen gebruiken." Legt Emma uit. Max knikt. "Pap?" Vraagt Mara, die er niet mee eens is. Ze wilt absoluut niet terug naar Neverland. "Het komt goed, lieverd. We gaan met z'n allen. Er kan niemand iets gebeuren. We halen Tom en gaan dan weer weg." Verzekerd haar vader haar. Mara zucht diep. "Goed." Antwoord ze. "Welterusten." Zegt ze, dan loopt ze weg. Als ze in haar kamer is, gaat ze weer in bed liggen. Slapen? Alsof ze nu nog kan gaan slapen?
De volgende ochtend gaat iedereen wat eten. Henry is al op de hoogte gebracht. Hij doet alsof hij niet bang is, maar Mara kan zien dat hij gespannen is. "We gaan naar Rumple. Hij kan ons zeker weten verder helpen." Zegt Emma. Dan gaan ze met z'n allen opstap. Hook, Emma, Mara, Henry en Max. "Rumple. Heb jij iets waarmee we naar Neverland kunnen?" Vraagt Emma als ze bij Rumple's winkel aankomen. "Neverland?" Vraagt hij verrast. "Tom is ontvoerd." Legt Hook uit. "Wie is Tom?" Vraagt Rumple. "Zijn broertje." Antwoord Hook, terwijl hij naar Max wijst. "Wat moet Pan met hem?" Vraagt Rumple. "Niet hem, zijn broertje." Zucht Hook. "Wat moet Pan met zijn broertje?" Vraagt Rumple dan. "Weten we niet. Heb je iets of niet?" Wilt Emma weten.
Rumple zucht. Dan knikt hij. "Een magische boon." Legt hij uit. "Dezelfde manier als een jaar terug?" Vraagt Mara. Rumple knikt. "Ik zal hem pakken." Dan loopt hij weg. "Hoe komt hij aan een magische boon?" Wilt Mara weten. Emma en Henry halen hun schouders op. Ook Max kijkt alsof hij van niets af weet. "Die gast heeft altijd alles. Zelfs als hij zegt dat hij het niet heeft, heeft hij het. Het zou me niets verbazen als hij zelf magische bonen kan maken." Vertelt Hook. Mara knikt instemmend. "Waar blijft hij?" Vraagt Max ongeduldig.
Het kan hem niets schelen hoe gevaarlijk Neverland is. Of hoe gevaarlijk die Pan moet zijn. Zijn broertje is daar helemaal alleen. Hij moet erheen. Hij moet zijn broertje redden. "Het komt wel goed." Zegt Mara, als ze haar hand op zijn schouder legt. "Hoe weet je dat zo zeker? Hij is daar helemaal alleen. Hij zou wel bang zijn." Antwoord Max. "We gaan hem redden. Hij weet dat je hem nooit alleen zou laten. Hij weet dat je voor hem komt. Dat is dus ook wat we gaan doen. We gaan allemaal naar Neverland, voor Tom. We gaan niet terug zonder hem." Verzekerd Mara. "Echt?" Vraagt Max. Mara knikt. "Je bent echt de beste. Je weet altijd wat je moet zeggen." Vindt Max. Hij geeft haar een knuffel, dan komt Rumple weer naar binnen lopen.
"Dit is de boon." Zegt hij. Emma wilt de magische boom aanpakken, maar Rumple trekt zijn hand terug. "Wat wil je ervoor terug?" Vraagt Emma zuchtend. Rumple schudt zijn hoofd. "Dank zij Belle, doe ik daar niet meer aan. Behalve als ik echt iets nodig hebt, dus jullie hebben geluk dat ik niets nodig heb." Legt Rumple uit. "Dan, wat is er?" Vraagt Emma. "Ik wou je gewoon helpen herinneren dat alle magie met een prijs komt." Verteld Rumple. "Je gaat naar Neverland met deze boon. De prijs kan van alles zijn. Het is daar de gevaarlijkste plek die ik ken." Legt Rumple uit. Emma knikt. "Dat weten we, maar we kunnen die jongen niet achter laten." Emma is zeker van haar zaak. Net als Hook heeft ze een hekel aan Pan. Hij is immers degene die haar zoon probeerde te vermoorden.. en hij was er nog bijna mee weg gekomen ook.
"Goed dan." Rumple geeft de boon aan Emma. "Dank je." Zegt Emma. Dan draait ze zich naar de anderen. "Laten we gaan." Iedereen begint te lopen. "Oh, Emma?" Roept Rumple. Emma kijkt hem vragend aan. "Als je m'n vader ziet, geef hem dan een schop onder z'n hol, wil je?" Vraagt hij met een grijns. "Met alle plezier." Antwoorden Hook en Emma tegelijk. Dan begint iedereen te lopen. "Wie is zijn vader?" Vraagt Max zacht. "Pan." Antwoord Henry. "Pan..? Maar..? Dat is toch nog maar een kind!?" Roept Max verward. "Lang verhaal." Antwoord Henry. Dan loopt hij iets sneller vooruit achter zijn moeder en Hook aan. Hij heeft duidelijk geen zin om over Pan te praten. "Mara, hoe.." "Zoals Henry zei, lang verhaal. Dat is nu echt niet belangrijk. Je broertje, die is belangrijk." Zegt Mara. Net als Henry, heeft ze geen zin om over Pan te praten.
"Goed, is iedereen er klaar voor?" Vraagt Hook. Iedereen zit op Hooks schip, klaar om naar Neverland toe te gaan. Iedereen knikt. Dat is voor Hook het teken om de boon in het water te gooien. "Nu!" Mara, die samen met Henry bij het stuur staat, vaart het schip richting de boon. Ze varen een diep gat in en voor ze het weten duiken ze op in een ander oceaan. "We zijn er." Zegt Hook. Hij loopt richting het stuur en neemt het weer over van Henry en zijn dochter. "Iedereen, onthoudt. Wat er ook gebeurd, maak geen ruzie! Dat maakt het alleen maar moeilijk om bij het eiland te komen." Helpt Emma hun herinneren. Mara kijkt om zich heen. Dan ziet ze Henry zitten, alleen. Ze besluit op hem af te lopen. "Hé, alles oké?" Vraagt ze.
JE LEEST
I Am Peter, Peter Pan -- Peter Pan (Completed)
Fiksi PenggemarOnce Upon A Time, Peter Pan Fanfiction. Ja, ze wilt met hem zijn, maar niet voor niets. Ze moet weten dat hij ook om haar geeft. Ze moet het horen. "Peter, ik weet dat je last hebt van kapsones, maar ik vraag niet veel van je." Zegt Mara dan. "Geef...