Ware Liefde

1.2K 28 19
                                    

"Jullie kunnen wel blijven vechten, maar daar word Mara niet wakker van! Ze heeft dit gedaan om iets te bewijzen. Laten we het in ieder geval proberen! We hebben geen andere keus!" Roept Henry tussen het gevecht door. "Henry heeft gelijk." Vindt Emma. "Laat het hem proberen." Zegt ze dan tegen Hook. Hook kijkt van Emma, naar Pan en dan naar zijn dochter. "Best." Zegt hij dan. Pan zakt weer op zijn knieën. Langzaam komt hij dichterbij. Hij sluit zijn ogen en plant zijn lippen op die van Mara. Dan laat hij haar los. Iedereen kijkt met grote ogen toe, maar er gebeurd niets.

----------------------------------

"Ik wist het! Jij vuile.." Roept Hook kwaad, terwijl hij al op Pan af wilt gaan, maar dan staat hij plots stil. "Peter." Horen ze een zachte stem fluisteren. Iedereen kijkt gelijk naar Mara. "Nee!" Roept Rumple luidt, die op gaat staan. "Mara!" Roepen Pan en Hook tegelijk. Pan sluit haar in zijn armen. "Peter, ik wist dat dit zou werken!" Roept Mara, terwijl ze hem net zo stevig vast houdt. Dan laat Pan haar los. "Ben je gestoord!? Doe dat nooit meer!" Roept Pan dan. "Was je bezorgd?" Vraagt Mara met een grijns." Pan wilt net protesteren, als iemand anders hem voor is. "Mara, kijk uit!" Roept Henry. Rumple probeert Mara te verwonden met een zwaard, maar Pan kreeg haar net op tijd weg.

Mara staat snel op. Haar vader pakt haar beed en zorgt ervoor dat ze veilig is. "Ben je oké?" Vraagt hij bezorgd. "Ja, pap. Echt waar." Verzekerd Mara hem. Hook knikt. "Mooi." Antwoord hij. "Doe dat nooit meer!" Roept hij dan kwaad. "Sorry." Zegt Mara. "Maar dit was de enige manier om je te bewijzen dat ik echt bij Peter hoor!" Roept Mara. "Oh kom op. Je.." "Jongens, kan dit later!" Onderbreekt Emma Hook, die Pan helpt Rumple tegen te houden zodat hij niet bij Mara kan komen.

Hook draait zich om. "Henry, Mara, wegwezen!" Roept Hook luidt. Henry rent naar Mara. "Kom op." Zegt hij. "Peter." Zegt Mara. "Ga!" Roept Peter. Henry pakt Mara's hand vast en trekt haar mee. Mara en Henry rennen samen weg. Als ze buiten komen, ziet Mara haar rugtas liggen op de grond. Ze pakt haar rugtas op en doet deze op haar rug. "Wil je nog steeds weg?" Vraagt Henry dan. "Nu alleen maar liever. Hij is de ware. Ik wist het!" Roept Mara. Ondanks dat ze in gevaar was, groot gevaar, is ze ontzettend blij. "Ik ga je missen." Zegt Henry dan. Mara knikt. "Ik jou ook."

"Denken jullie echt dat jullie de dark one kunnen verslaan?" Vraagt Rumple dan. "Heel simpel zelfs!" Roept Pan. "Jij laat mijn dochter met rust!" Roept Hook kwaad. Rumple schudt zijn hoofd. "Rumple denk aan Belle!" Roept Emma plots. "Wij houden allemaal net zoveel van Mara als jij van Belle! Wat als iemand jou Belle zou afnemen?" Vraagt Emma dan. Rumple schudt weer zijn hoofd. "Dat is iets heel anders!" Protesteert hij. Nu schudt Emma haar hoofd. "Nee, Rumple. Dat is precies hetzelfde! Wij geven om Mara!" Roept Emma. "Zelfs Belle geeft om Mara. Ze is dol op haar, dat weet je. Denk je echt dat ze het jou zal vergeven als je Mara iets aan doet?" Vraagt Emma dan. Rumple zucht. Hij weet dat Emma gelijk heeft. Dan kijkt hij Pan aan. "Mijn tijd komt nog wel." Zegt hij. Dan draait hij zich om en loopt weg. "Nog niet eens in je verste dromen!" Roept Pan hem na. Dan rennen ze alle drie naar buiten.

Zodra Pan bij Mara aankomt, slaat hij zijn armen om haar heen. "Ben je oké?" Vraagt hij dan. Mara knikt. "Ja, ik ben fijn." Antwoord ze. Dan laat Pan haar los. "Mara, kom op. We gaan naar huis." Zegt Hook dan. "Pap, ik wil niet mee naar huis." Zegt Mara, terwijl ze richting haar vader loopt. "Ik wil graag bij Peter blijven. Ik wil mijn leven met hem delen. Ik wil de rest van mijn leven bij hem zijn. Alstublieft pap. Hou mij niet tegen. Hou mij niet weg van mijn ware liefde." Legt Mara uit. "Het is daar gevaarlijk!" Protesteert Hook. "Voor indringers, ja." Antwoord Mara.

"Maar niet voor mij. Peter beschermt me, dat heb je net zelf gezien. Daarbij kan ik ook goed voor mezelf zorgen. Alstublieft pa, laat me gaan." Verteld Mara. "Zorg goed voor haar." Zegt Emma dan. "Pardon?" Vraagt Hook. "Doe ik." Antwoord Pan. "No way!" Roept Hook luidt. "Papa, alsjeblieft. Ik ga u echt wel missen, verschrikkelijk veel zelfs!" Roept Mara. "Maar ik wil zo graag bij Peter zijn. Hij maakt mij echt gelukkig." Legt Mara nogmaals uit. Hook kijkt Mara diep in haar ogen aan. Eerlijk gezegd kan hij het ook niet meer ontkennen. Pan is inderdaad haar ware liefde. "Kom af en toe eens langs?" Vraagt Hook dan. Mara krijgt een big smile op haar gezicht. Dan knikt ze. "Ja, ja natuurlijk! Dank u wel papa!" Roept ze, terwijl ze haar vader een dikke knuffel geeft.

Dan is het toch echt tijd om afscheid te nemen van iedereen. Mara begint bij Emma en dan bij Henry. Dan gaat ze naar haar vader. "Ik hou van u, papa. Ik kom snel eens langs, maar wees niet bang. Ik krijg hier geen spijt van. Hij kan mij echt gelukkig maken." Zegt Mara. "Blijf uit de problemen, oké?" Vraagt Hook. Mara knikt. Dan houdt hij zijn dochter vast. "Ik ga je missen. Ik hou van je, lieverd." Zegt hij. "Ik ook van u." Antwoord Mara. Dan loopt ze naar Pan toe. "Hou je goed vast." Zegt hij. Mara slaat haar armen om zijn middel en houdt hem stevig vast. Ook hij houdt Mara vast. Dan vliegt Pan omhoog. Eindelijk is het zover. Ze gaan naar Neverland.

----------------------------

Wow, dit was het alweer! Ontzettend bedankt voor het reageren, stemmen en vooral voor het lezen!! Hopelijk vonden jullie het een leuk verhaal!

I Am Peter, Peter Pan -- Peter Pan (Completed)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu