31.MLOK-y

256 13 1
                                    


A nastalo obdobie skúšok. Týždne pred týmto obdobím sme sa všetci do jedného drvili, aby sme vedeli všetko. Teda...všetci ako sa to vezme. Niektorí, ako James a Sirius považovali za drvenie to, keď sa raz za deň pozreli do Remových alebo Lilyných poznámok, ktoré si od nich požičali, keď ich práve nepotrebovali. A potom tu boli tí, čo chodili so zošitmi a učebnicami dokonca aj na záchod. Ja som bola taký stred. Učila som sa, to áno, ale určite nie tak, ako Lily a Remus. 

Dnes je pondelok a doobeda mám písomný test z elixírov a poobede bude praktická časť. Každý to mal ale ináč, podľa toho, čo chcel po škole robiť. Tí, čo sa dali na aurorov, ako napríklad ja, Záškodníci a moje spolubývajúce, mali skúškové rozvrhy úplne rovnaké. 

Práve stojíme všetci pred Veľkou sieňou a snažíme sa ešte si do hláv natlačiť posledné veci. 
Potom sa dvere otvorili a my sme vstupovali dnu. Veľká sieň bola na nepoznanie. Namiesto piatich stolov sa tam nachádzalo množstvo malých stolíkov, pre každého študenta jeden. Sadali sme si podľa lístočkov s menami, ktoré boli položené na laviciach. Sirius, sediaci asi päť miest predomnou sa otočil a pozrel na mňa. Ja som mu poslala povzbudzujúci úsmev a vzdušný bozk. Potom sa už spokojne otočil späť. Profesor Slughorn mávol prútikom a pred každým pristáli dva pergameny s otázkami. Mali sme na to presne hodinu. Okamžite som zobrala brko, ktoré bolo špeciálne upravené proti podvádzaniu, a začala som vypĺňať prázdne riadky na odpovede. 
Vyplnila som všetko a brko som položila vedľa hárkov. Oprela som sa o stoličku a čakala, kým dopíšu ostatní. Poobzerala som sa vôkol seba na svojich spolužiakov. Za mnou sedela Maisie Dennelová z Bifľomoru.  Mračila sa na pergamen a veľké hnedé kučery jej padali do tváre. Brko Xena Lovegooda sa peháňalo po pergamene hore - dolu a všimla som si, že tam, kde mám ja jedno alebo dvojslovné odpovede, on má celé vety. 
Vedľa mňa sediaca Bellatrix Blacková ešte vypisovala nejaké otázky, ale prevažne hľadela do blba. 

,,Položte brká," zahlásil hlas profesora elixírov a nikto sa nesnažil ešte niečo dopísať. Profesor mávol prútikom a všetky pergameny sa vzniesli k nemu. Všetci sme sa začali hrnúť von za družných rozhovorov. 
,,Ja som to asi nedal," počula som prehovoriť za sebou Petra. Otočila som sa naňho so slovami: ,,Červochvost, nech si tam už napísal čokoľvek, je to stále lepšie, ako Siriusova drahá sesternička Trixie," 
,,Lenže ona nemá čo stratiť. Po škole sa určite stane smrťožrútkou a navyše, jej rodina je zabezpečená na ďalších tisíc rokov dopredu," zachmúril sa. 
,,Pozri Červochvost," položil mu ruku na plece Remus a s ním sa objavili aj zvyšní dvaja zo Záškodníckej partie. ,,Pamätaj, že nech spravíš skúšky akokoľvek, stále budeš náš priateľ. Ona nemá žiadnych, vieš? Takže vlastne ani ty nemáš čo stratiť. Vždy tu predsa budú tvoji priatelia." usmial sa naňho a zdalo sa, že mu dodal trocha odvahy. 

,,Aj keby si  úplne pohorel, určite ťa pozveme na večeru, keď budeme tuto s Wazexovou už bývať vo svojom," zaškeril sa Sirius a preplietol si so mnou prsty. 

,,Tak, aké máte pocity z testov?" dobehli nás moje spolubývajúce na treťom poschodí. 

,,Ahoj Lily," ignoroval Marleninu otázku James a letmo pobozkal Lily. Ach, asi som vám zabudla spomenúť, že James a Lily spolu začali oficiálne chodiť. Všetci z toho boli samozrejme v šoku, ale nejako si už zvykli na to, že všetky tie ich typické hádky sú už zažehnané. 

No a čo sa týka Remusa a Dorcas, po tej párty ich bolo vídavať spolu na chodbách ešte asi týždeň, ale potom sa dohodli, že ostanú radšej iba priateľmi. 

,,Levie srdce," zahlásila Marlene Tučnej pani a ona odklonila portrét, cez ktorý sme prešli do našej útulnej klubovne. Keďže teraz je skúškové obdobie, náš stôl z Veľkej Siene nám presunuli do klubovne, kde sme sa mohli napchať až do prasknutia. Sadli sme si teda za stôl a naložili si jedlo. 

Why Me?  (Marauders)Where stories live. Discover now