Deň ubehol celkom rýchlo. Na čarovaní sme opakovali potrebné kúzla zo všetkých ročníkov. Na elixíroch sme mali každý spraviť Dúšok živej smrti a teraz sedíme v klubovni a čakáme na astronómiu. Samozrejme, ani jeden učiteľ nám nezabudol pripomenúť, že tento rok píšeme MLOK-y.
,,Ada, čo od teba chcel Smith?" spomenula si Lily, keď prišli aj chalani. Vedela som, že na to nezabudne. Vyrozprávala som im teda celý náš rozhovor. Samozrejme, povedala som im aj o tých babách z rána.
,,Niekto skúsi niečo spraviť a sfarbím mu kečku do fialova!" zrúkol Sirius na celú klubovňu, až sa na nás všetci otočili.
,,Presne! Počujete? Ak jej, alebo komukoľvek z nich, niekto niečo spravíte, tak sa ráno nespoznáte. A viete veľmi dobre, čoho sú záškodníci schopní." pripojil sa k nemu aj James a mával pri tom rukami, ukazujúc na nás. Všimla som si miernu červeň na Lilynej tvári. Aleeeeeee. Niekomu sa páči James. V duchu som sa usmiala.
,,Vďaka chlapci, ale myslím, že to by ste mali ísť v prvom rade nakričať do Slizolinskej klubovne. Nie tu." ukľudnovala som ich. Zároveň som im však bola aj veľmi vďačná a nesmierne ma potešilo, že si o nás robia starosti.
,,Myslím, že je načase ísť na astronómiu." prehovorila Lily. Jamesove oči na nej okamžite spočinuli a už sa aj staval. Ostatní sme ho nasledovali. Vyšli sme z klubovne, a kráčali po tmavých chodbách osvetlených fakľami. Lily sa bavila s Remom a Alice o nejakej novej knihe, Marlene ich len nemo počúvala a James šiel sám zaujatý sám do seba. Ja som šla so Siriusom zatiaľ mlčky, až kým to neprerusil:
,,Ada, ak niekto bude mať s tebou nejaký problém tak..."
,,Tak mu proste jednu vrazím, alebo použijem svoje techniky, Sirius. Niesom z cukru. Nemusíte mi stáť za chrbtom ako osobní bodyguardi. Aj keď...taký osobný bodyguard..." zasmiali sme sa.
,,Každopádne vďaka za všetko zatiaľ." dopovedala som.
,,Ty máš nejaké svoje techniky?" vložil sa do nášho rozhovoru hneď James.
,,Samozrejme, ale ver tomu, že ich radšej vidieť nechceš," odvetila som mu. Vtedy sme došli ku schodom na Astronomickú vežu.
,,Myslíte, že Sinistrová tam už je?" spýtala sa Lily.
,,Evansová, neboooj, ved máš predsa mňa, nie?" chopil sa hneď reči James.
,,No ved práve, že tu si, preto sa bojím o svoj život." zamračila sa naňho. Vtedy všetky moje úvahy o Jamesovi a Lily ako pár, padli.
,,Tak prečo tu stojíme? Poďme hore, nie?" nechápala som. Načo by sme tu mali stáť. Ved niesme malé deti, nie?
,,No bez dozoru, tam je zákaz." vysvetlila mi Alice.
,,No a?" skrčila som obočie.
,,No vieš, ono tam tak trošku nieje učiteľka." odvetil Rem.
,,To hovoria Záškodníci? Ide sa. Alebo teda aspoň ja. Chcem sa tam pozrieť bez učiteľky najlepšie. Keby dačo, šla som popredu z klubovne, lebo som sa chcela staviť ešte na záchode a asi som vás predbehla. Majte sa." kývla som im a začala som stúpať do schodov.
,,Adaaa! Počkaj predsa na nás, niečo také si predsa nenecháme ujsť, nie?" kričali za mnou James so Siriusom a začali dupať po schodoch. O chvíľu ma dohnali a spoločne sme stúpali hore.
,,Vážne urobis to, čo práve robíš?" spýtal sa trochu neveriacky Sirius.
,,Jo. V živote si nič také nespravil?" pozdvihla som obočie.
,,Samozrejme. To by si sa dívala." odvetil James a spolu sa začali chechtať.
,,Viete, síce vyzerám ako šprtka a poslušné dievčatko, ale aj ja mám také chvíľky, kedy mám chuť porušiť všetky pravidlá. Veď na čo predsa sú? Na porušovanie, nie?" pokrčila som plecami.
,,Presne naša reč." pritakal Sirius.
Potom sme sa už veľmi nezhovárali, iba sme fučali vedľa seba. Poviem vám, to bola poriadna makačka. Vybehnúť tieto schody trikrát, tak sa mi zdvihne kondička, že beh sa môže strčiť.
Konečne sme došli na vrch. Už od ťažkých mosadzných dverí bolo vidieť na oblohu. Vystúpila som von a nemohla som uveriť toľkej kráse. Pod nami sa rozprestierala celá krajina. Zakázaný les, Čierne jazero, Rokville a okolité kopce. No a nad nami bola ete väčšia nádhera. Hviezdy žiarili v diaľke. Bolo krásne vidieť všetky súhvezdia, ktoré v tomto období majú byť na oblohe. Veľký, Malý voz, Drak, Delfín a podobne.
,,Sirius pozri, tam si ty," ukázala som prstom kúsok nad obzor, kde sa nachádzala najjasnejšia hviezda oblohy - Sírius.
,,Áno, ale prečo tam niesi aj ty?" nechápal.
,,No vieš, mal by si dávať na hodine väčší pozor. Pretože súhvezdie Veľký pes je síce súhvezdím južnej oblohy, ale hviezdu Sírius vidieť až do 75° zemepisnej šírky." zamudrovala som trošku.
,,Nejako sa vyznáš," uznanlivo prehovoril James.
,,Na Uagadou sme na to špecialisti. Tam sme mali astronómiu každý deň, už od prvého ročníka." objasnila som im moje znalosti.
,,Aha, tam je kúsok súhvezdia Panna." ukázala som zas na druhú stranu ako bol Sírius. Sadla som si na zem a pozerala sa nad seba. O chvíľu tak spravili aj chalani. Kukali sme na oblohu, až kým nás nevyrušila profesorka aj s ostatnými žiakmi.
,,Smiem vedieť, čo tu robíte bez dozoru?!" zvyšovala hlas a tým poskytla ostatným skvelé divadlo. Všetci utvorili okolo nás polkruh. Pohľad sa mi zastavil na Lily, ktora mi pohľadom vravela: ,,kto vás varoval?" ale nepovedala nič. Ani baby, ani Remus. Skvelí to kamaráti. Za to profesorka pokračovala ďalej.
,,Pokiaľ viem, bez dozoru tu máte zákaz a vy ste sa opovážili sem vôjst bez profesora. Ste vy normálni? Práve ste porušili niekoľko pravidiel! Všetci máte trest! A je mi jedno, či ste záškodníci, ktorým sa takmer všetko prepečie, alebo nie! " kričala na nás.
,,Uhm..pani profesorka," začala som naoko nesmelo. ,,Myslím, že tentokrát sú v tom oni nevinne. Je to vlastne moja chyba. Ja som totiž nevedela, že sa sem bez dozoru nesmie, no a preto som šla hore. Oni ma nejakým spôsobom videli a chceli ma zastaviť, ale dobehli ma až tu hore. No a potom mi vraveli, že musíme ísť späť, ale ja som bola zvedavá na ten výhľad a tak a povedala som im povedala, že za chvíľu pôjdem. No a potom ste prišli vy. Veľmi sa ospravedlňujem, ale tentokrát sú v tom záškodníci nevinne."dohovorila som potichu a James so Siriom na mňa prekvapene pozreli.
,,Dobre slečna..."
,,Wazexová" doplnila som ju.
,,Tentokrát ste ich zachránili. Ale nech sa to v žiadnom prípade neopakuje. Toto je hrubé porušenie pravidiel." povedala už miernejšie.
,,A keďže ste tu nová, tentokrát vám teda trest nedám. Ale to je prvý a posledný krát." rozhodla napokon a ja som víťazne žmurkla na Jamesa a Siriusa. Hneď sa začali uškŕňať.
,,A teraz si všetci zoberte mapy a zakresľujte súhvezdia, ktoré sú na oblohe. Taktiež tam chcem mať ich polohu, a údaje." zavelila Sinistrová. Plošinou sa začal ozývať šuchot pergamenu a škrabot bŕk. Začala som teda určovať polohu súhvezdí aj ja. Vlastne som to už vedela naspamäť, po toľkých rokoch práce. Ďalekohľad som nepotrebovala. Zrak som mala vycvičený tak, že som videla aj hviezdy, ktoré normálne človek voľným okom nevidí.
,,Slečna Wazexová, vy nepotrebujete ďalekohľad?" ozval sa za mnou profesorkin hlas. Predpokladám, že má už dlhšiu dobu pozoruje. Pozrela som sa vôkol seba. Každý žmúril do ďalekohľadu a prepisoval súhvezdia. Len čo započuli profesorku na mňa prehovoriť, prestali sa sústrediť a venovali pozornosť opäť nám.
,,Vlastne ani nie." odvetila som popravde.
,,A to kvôli čomu? Máte hádam nejaké superschopnosti? Alebo ste snáď nevedeli?" spýtala sa a v jej hlase bolo počuť posmešný tón. Merlin! Som snáď retardovaná? Začínala som chytať nervy. Nádych výdych a kľud.
,,No viete," začala som. ,,Keď šesť rokov, každý večer hľadíte na hviezdy a učíte sa o nich všetko. O každej jednej, tak už presne viete, kde sa nachádzajú a akú majú polohu v určitej hodine." vysvetlila som jej, ale musela som sa premáhať aby som nezačala kričať.
,,Tak prečo sem chodíte?" pozdvihla obočie a zároveň zdvihla aj hlas.
Merlin! Prečo jaaaaa?! Začala som zúriť. Nie navonok, len vnútri. Lily si to všimla a poslala mi povzbudzujúci úsmev. Trochu som sa schladila. James so Siriom mi zasa ukázali palce hore. Marlene, Alice a Remus sa tiež usmiali. Okej. Trochu som sa ovládla.
,,Pretože ma to baví." pokrčil som napokon plecami a pokračovala v činnosti, ktorú nám zadala na začiatku.Okolo pol jednej sa hodina skončila a všetci sme sa pobrali do klubovní. Ako sme schádzali, od bifľomorčanov sa mi dostávali všelijakých pohľadov. Nevšímala som si ich. Pre istotu. Nakoniec sme šťastlivo došli do klubovne. Rozlúčili sme sa s chalanmi a pobrali sme sa do izby. Baby sa šli jedna po druhej osprchovať, ale mne sa nechcelo. Taká aká som bola oblečená, som sa zvalila do postele a bola som v momente kaput.
KAMU SEDANG MEMBACA
Why Me? (Marauders)
Fiksi PenggemarSedemnásťročná študentka čarodejníckej školy v Afrike sa musí presťahovať do Anglicka a preto nastupuje do siedmeho ročníka na Rokfortskú strednú školu čarodejnícku. Nájde si priateľov? Bude sa jej dariť? Avšak, jej štúdium nebude také jednoduché...