6

4.9K 376 34
                                    



TAEHYUNG

Aku perasan dia jatuh. Tapi aku tengah makan. Aku tak boleh nak tolong dia. Mak aku kata makan tak elok berjalan. Aku makan tanpa pedulikan dia. Lagipun seronok jugak tengok dia jatuh banyak kali.

Dia nangis? Ohmaigad aku nak buat apa ni? Aku cepat cepat menghabiskan makanan aku lalu menuju ke arahnya. Aku menghulurkan tangan. Dia tak sambut. Lama aku tunggu dia masih menangis.

Aku duduk disebelahnya. 'Bangun lah aku tolong' Rin hanya memandang aku kemudian dia cuba bangun sendiri. Seperti yang dijangka dia terjatuh tetapi kali ini aku sempat sambut.

'Aw!' 'Kenapa?' 'Kaki aku sakit' Aku segera mendukungnya dan bawa masuk ke dalam bilik. 'Tunggu kejap aku ambil ais nak tuam dekat kaki kau' Rin hanya mengangguk.

RIN

Kenapa mamat ni tiba tiba baik? Dia sambut aku? Dia ambil ais? Mesti dia nak perli aku je sebenarnya sebab tak mampu nak bangun sendiri. Aku menangis lagi sekali. Jhope masuk dalam bilik aku. 'Kau kenapa?'

'Jatuh tangga' Jhope segera duduk di sebelah aku sambil membawa sebungkus ais. Bukan Taehyung ke yang nak bawak ais tu? Dasar penipu. 'V bagi ais ni dekat aku dia suruh letak dekat kaki kau' 'Ouh'

'Macam mana kau boleh jatuh?' 'Aku tergelincir' 'Ye ke?' 'Ye' 'V kata kau lari dekat tangga' Shit dia bagitahu Jhope macam mana aku jatuh. Tak pandai jaga rahsia betul lah si pelik tu.

'Kau ni. Esok aku dah start kerja kau pulak sakit. Siapa nak jaga kau ni? Tak akan aku nak upah bibik semata mata untuk kau?' Bebel Jhope. 'Abang, aku boleh jaga diri sendiri'

'Jaga diri sendiri kepala otak kau. Ni ada aku ada V pun kau dah terjatuh tangga sampai tisu kaki kau koyak lagi kan aku tak ada dekat rumah. Silap silap hancur berkecai tulang kau' Bebelnya lagi

Betul lah tu kata Jhope. Aku tak pandai jaga diri sendiri. Sikit sikit sakit sikit sikit jatuh itu ini. Aku menangis lagi. Tak tahu lah kenapa sejak dua menjak ni aku sensetif sangat. Macam ada bawang dekat sebelah aku. Asyik nangis je.

'Dah lah dik. Jangan nangis. Aku minta maaf sebab bising tadi. Aku bukan apa aku sayang kau. Aku tak nak kau sakit lagi. Cukup lah aku menderita kau tak sedarkan diri masa tu' Peh! Lagi lah aku sayu.

'Aku okay' Aku mengelap bekas air mata. 'Sorry' 'Its okay' Setelah keadaan kembali reda. Jhope keluar daripada bilik. Aku mula bangun untuk berjalan. Tiba tiba dia masuk kembali.

'Ha tengok tu. Jangan banyak gerak boleh tak? Nak aku ceramah dekat kau lagi ke?' 'Hehe. Aku nak ambil handphone aku tertinggal dekat bawah' 'Kau duduk situ diam diam biar aku yang ambilkan' 'Thank you'

Aku segera bersandar kembali di katil. Baik jugak abang aku. Kalau lah aku tak lupa dia mesti dia lagi gembira dari sekarang kan? Aku kena dapat kan balik memori aku. Biar dia happy.

JHOPE

Mana pula handphone dia ni. Aku mencari cari di setiap pelosok bumi. Okay tipu je aku cari bawah sofa tak ada. Depan tangga tak ada. Bawah tangga pun tak ada.

'Hyung cari apa?' Tanya V. 'Handphone Rin. Nampak tak?' 'Ada dekat atas meja makan tu tadi V jumpa V letak situ' 'Okay kalau macam tu kau je lah bagi dekat dia. Aku nak keluar beli makanan untuk malam nanti'

'Tapi hyung..' 'Ah tak ada tapi tapi pergi je. Aku nak cepat ni nanti jalan jem' Aku segera mengambil kunci kereta lalu keluar menuju ke kedai.

TAEHYUNG

Apa lah Jhope ni. Ada ke dia suruh aku yang bagi handphone tu dekat Rin. Dah la aku tak kamcing dengan dia. Tiba tiba je muncul dalam rumah ni. Aku dah lah jenis tak suka dengan orang baru.

Nak tak nak terpaksa lah aku bagi handphone tu dekat Rin. Aku mengambil handphone tersebut lalu menuju ke bilik Rin. Aku memulas pintu bilik. Rin sedang duduk bersandar sambil termenung.

'Nah' Aku bagi Rin dengan kasar. Rin hampir tidak dapat menangkap handphone tersebut. Menyesal aku baling. 'Kau memang jenis tak ada adab eh bagi barang orang baling baling?' Rin bersuara.

Aku hanya membuat muka cool. 'Untung aku bagi. Itu pun sebab abang kau suruh. Kalau tak memang aku nak buang je handphone tu tadi' Lalu aku keluar daripada bilik tersebut.

RIN

Sumpah aku benci si Taehyung ni! Tak ada adab langsung. Ada ke dia baling handphone aku. Dah lah handphone baru tu abang aku yang belikan semalam.

Aku tak pernah baling handphone aku tapi dia? URGHH. Dia suka buat hal dia suka. Aku yang naik muak even baru sehari jumpa dia. Tiba tiba notification dari whatsapp masuk.

Jhope ❤️
Adik kau nak makan apa?

Rin
Aku tak kisah kau beli lah apa apa pun. Aku bedal je semua.

Jhope ❤️
Okay kalau macam tu aku beli nasi goreng cina je lah. Kau suka kan? Untuk Taehyung aku belikan dia mee rebus. Dia suka tu.

Rin
Okay juga tu nasi goreng cina dah lama aku tak makan.

Jhope ❤️
Okay bye!

Ada juga kena sekeh mamat ni. Dia cakap dekat aku pasal Taehyung dah kenapa? Aku dah lah tak suka mamat tu. Belagak bagus. Budak wechat kata BATAK!

Tidak lama kemudian Jhope balik daripada beli makanan. Dia bagi aku makan dekat bilik je sebab aku tak boleh nak jalan lagi. Tisu pergelangan kaki aku koyak. Ambil masa nak baik.

Aku pun makan je lah atas katil. Tapi bosan. Dah macam dekat hospital dah. Dah lah makan seorang seorang. Sampai hati Jhope tinggal kan aku makan seorang. Dia pula makan dengan V dekat bawah. Hm

Baran; Kim TaehyungWhere stories live. Discover now