13

3.9K 354 18
                                    


RIN

Harini awal pagi lagi aku dah bangun. Pukul 5 pagi lebih aku bangun nak siap siap untuk jayakan misi lari dari rumah Taehyung. Dalam pukul 6 gitu aku tengok line clear aku turun lah bawah dengan bawak barang barang aku.

Sampai je dekat bawah lampu masih tutup okay maknanya Taehyung belum bangun lagi. Aku bukak flashlight dekat handphone sebab gelap sangat aku takut pula nak jalan bukak pintu.

Aku suluh dekat ruang tamu tengok ada satu lembaga tengah berdiri kaku depan sofa. 'ARGHHHHHHHH!' Aku menjeritt sekuat hati. Tiba tiba lampu terbukak. 'Diamlah bodoh kau nak gegarkan satu taman ke apa?' Marah Taehyung

'Kau kenapa duduk dekat situ. Takut aku' Kata aku sambil bangun berdiri. Aku menyembunyikan beg di belakang sofa sebelum Taehyung perasan aku nak lari rumah.

'Kau nak pergi mana bangun pagi pagi lawa lawa macam ni?' Soalnya. 'Mana ada aku nak pergi mana mana' 'Abis kenapa bawak beg?' Aduh kantoi pula. Tak apa Rin steady.

'Aku nak balik rumah parents aku' Taehyung buat muka pelik. 'Setahu aku parents kau dah tak ada?' 'Mana kau tahu? Penahu eh kau?' 'Well ye aku penahu sebab Jhope dah lama duduk dengan aku so aku boleh reka cerita macam macam gitu?'

For those yang tak tahu apa makna PENAHU. Its mean, acah acah tahu haha

Haih kenapa lah aku lupa dia kawan Jhope. 'Kau nak lari rumah kan?' 'Mana ada' 'Jhope dah bagi tahu aku semalam kau nak balik Seoul' 'Dah tu?' 'Dia tak bagi kau keluar dari rumah ni selagi dia tak balik' 'Habis tak akan aku nak duduk mereput dalam rumah ni?' Aku memandang sekeliling

'Rumah aku tak best ke?' Soal Taehyung lembut. Okay aku tahu, mula mula dia nak tenangkan aku memang dia akan macam ni la sopan santun. Bila aku dah okay sikit nanti dia tunjuk belang percayalah.

'Tak' Aku buat muka serious. 'Okay kau nak apa?' 'Aku boleh minta je apa aku nak?' 'Boleh' 'Aku nak jumpa Suga' 'Tak boleh' 'Tadi kata apa apa je boleh' 'Mulai sekarang kau aku punya. Kau tak boleh bantah. Kalau kau bantah aku jilat kau'

Oh my god! Taehyung byuntae, eomma tolong. 'A.. aku Suga pu.. punya' Jawab aku sambil tergagap gagap. 'Suga tu tipu kau je, dia bukan suka kau pun. Dia buat macam tu sebab dia plan dengan Jhope' 'Plan?' 'Kau nak tahu apa jadi sebelum kau kemalangan hari tu?' 'NAK!' Aku duduk dekat sofa diikuti Taehyung. Kemudian dia mula bercerita.

FLASHBACK

Dua bulan lebih yang lalu

RIN

'Kau nak bawak aku pergi mana ni?! Lepas lah' Aku meronta ronta minta dilepaskan. 'Bagi aku rasa kau dulu baru aku lepaskan kau' Kata satu suara. 'Kau siapa sial. Jhope tolong!' Aku mula menangis.

'Kau tak payah nak menjerit nak menangis. Tak ada siapa dengar kau' Kata suara tu lagi. Kemudian tiba tiba mata aku berpinar lalu pandangan mata aku makin lama makin gelap.

Selepas seketika aku bangun. Aku bergerak tapi sayang tubuh aku semua diikat kemas di atas kerusi. Mulut aku ditutup menggunakan kain. Sakit, dia ikat ketat sangat.

Tiba tiba muncul seorang lelaki yang amat aku kenal. Kim Hanbin. Dia namja chingu aku masa tu. Hanbin membuka kain di mulut aku. 'Kau buat apa dekat aku?' 'Sorry sayang aku dah rampas dara kau.' Kata Hanbin selamba.

Tiba tiba datang lagi seorang perempuan memeluk Hanbin dari belakang. 'Kau siapa perempuan?! Hanbin aku punya sial' Maki aku. 'Eh perempuan kau tak kenal aku ke?' Aku memandang wajah perempuan tersebut dengan teliti.

Rupa rupanya perempuan tersebut ialah kawan baik aku sendiri. Kim Jisoo. 'Kau?' 'Ye ni aku. Jisoo.' 'Sampai hati kau buat aku macam ni? Aku ingat kita kawan' 'Hello Rinn, siapa je nak kawan dengan kau ha? Kau dah lah parents pun tak ada miskin pula tu' Aku menangis.

Jisoo terus berlalu pergi. Hanbin tiba tiba datang menghampiri aku. 'Sorry Rin, aku tak ada pilihan lain. Aku sayang kau. Bye' Kemudian dia mengarahkan sesuatu ke arah orang yamg tidak aku kenali.

Mereka membawa aku ke dalam kereta. Mata dan mulut akh ditutup supaya tidak membuat bising. Kemudian mereka membawa aku ke jalan raya. Mereka campak aku ke luar kereta and BAM! Aku dilanggar dan akhirnya koma 2 bulan.

Siapa tahu kawan baik sendiri mengkhianat kita kan? Aku sebak gila masa tu. Kawan yang aku sanjung tinggi tinggi. Boyfriend yang aku sayang tak pernah jemu. Dia orang yang paling jahat antara yang paling jahat.

END FLASHBACK.

Selepas mendengar cerita Taehyung. Aku menangis. 'Kau kenapa menangis? Aku tak reti pujuk orang ni' Taehyung menggelabah. Tapi aku masih menangis. 'Aku dah tak ada..' Belum sempat aku menghabiskan ayat Taehyung tarik aku lalu memeluk aku seerat eratnya.

'Jangan habiskan ayat kau. Aku ada dekat sini. Tak apa nangis lah. Aku ada' Taehyung memujuk aku. Aku menangis semahu mahunya. Taehyung menggosok gosok belakang badan aku.

Seketika kemudian, aku terlalu penat sebab lama sangat menangis. Akhirnya aku tertidur di pelukan Taehyung. Hangat pelukkanya. Aku terus terlena dibuai mimpi.

Baran; Kim TaehyungWhere stories live. Discover now