19

5.5K 339 32
                                    


RIN

Akhirnya hari yang ditunggu tunggu telah tiba. Aku berpakaian ala ala princess dalam cerita disney. Abang aku kata aku cantik tapi aku rimas kain dia panjang sangat. Cepat lah majlis ni habis.

Dari awal sampai akhir majlis senyum aku tidak lekang dari muka. Kini status aku bergelar isteri. Aku happy okay happy gila! Siapa yang tak happy lepas dia kahwin?

'Rin!' Panggil Taehyung. Aku yang sedang makan di meja makan segera memandangnya. 'Kau nak apa?' Kata aku. 'Eh kita dah kahwin kenapa still kau aku?' 'Aku janggal lah' Kata aku sambil minum air.

Aku tersedak. Taehyung merapatkan dirinya dengan aku lalu menggosok belakang aku. 'Tuh lah, lain kali jangan minum sambil bercakap kan dah dapat balasan' 'Ish kau ni sukahati aku lah'

'Lepas ni kau panggil aku oppa aku panggil kau sayang' 'Ei tak nak lah' 'Kalau tak nak malam ni kau tak boleh tidur dekat dalam bilik kau kena tidur luar' 'Aku bagi tahu Jhope. JHOPE!' Jerit Rin

Taehyung menutup mulut aku lalu dia berbisik dekat telinga aku. 'Jhope dah tahu. Dia izinkan aku buat apa apa je dekat kau. Lagi pun sekarang kau kan isteri aku' Aku terdiam.

Bukan mannequin challenge tapi aku terdiam tak tahu nak cakap apa. Kang nanti aku balas ada je jawapan Taehyung. Nak tak nak aku kena ikut arahan dia baik baik.

JHOPE

Akhirnya adik aku jumpa juga jodoh dia. Taehyung adalah yang terbaik diantara yang terbaik. Aku je masih solo molo yolo lagi. Sampai masa nanti ada lah tu.

Suka aku tengok gelagat Rin dengan Taehyung. Dia orang memang serasi bersama. Aku hanya tersenyum dari jauh. Lega aku segalanya dah selesai.

Adik tiri aku berjaya diberkas oleh pihak polis dan dikenakan hukuman penjara seumur hidup. Seokjin, Jimin, Namjoon dan Jungkoon dah ada syarikat rakaman sendiri. Dia orang berjaya sekarang. Tapi masih lagi macam budak budak terencat akal.

Suga? Dia dah nak ada anak kedua dah. Aku tengok perut bini dia kembung semacam je. Aku happy kalau dia orang happy.

Aku berhenti mengelamun kerana Taehyung memanggil aku untuk mengambil gambar kenang kenangan. Aku segera pergi ke arah mereka sambil berlari.

'Say cheese!' Jerit Taehyung. 'CHEESE!'

 'CHEESE!'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



The End

Baran; Kim TaehyungWhere stories live. Discover now