Chapter 1

1.4K 70 7
                                    

Chapter 1
#Gunslinger
Date Post :08.01.2018

Introduction to Chrysanthea McMahon

Chrysanthea McMahon.

Hai, saya Chrysanthea McMahon. Satu-satunya puteri tunggal salah seorang mafia yang sangat terkenal pada abad ini. Ayah saya Mr McMahon dan mama saya Mdm Thelma but semua orang panggil dia Mrs McMahon.  Keluarga kami sangat kecil hanya ada kami bertiga. As a only one child memang saya agak dimanjakan. Tapi itu semasa saya masih kecil lagi. Now I am 28 years old dan dengan jayanya memegang Ijazah Sarjana Muda Pendidikan. Saya bangga dengan diri saya. Semua yang saya ada hari ini merupakan usaha saya sendiri tanpa bantuan keluarga saya since I left home without their permission. Well saya jadi anak “yatim piatu” sepanjang hidup sendirian diluar rumah.

Flashback 8 years ago......

"Chrys, kamu melangkah saja dari pintu rumah ini.. papa tidak akan bagi kamu 1 sen pun kecuali kamu balik kesini semula.!"jerkah papa. Mengaum macam singa kelaparan. Merah muka dia. Saya tahu dia marah dan kecewa. After all I am the only one. Their only precious daughter. Dari kecil lagi saya dimanja. Of course papa marah but this is my life afterall. Saya berhak menentukan kehidupan saya. Hak asasi manusia. 

"Chrys, fikir balik keputusan kamu."rayu mama pula. Basah pipi mama kerana air mata. She is crying because of me.

"No. I am sorry mama. Keputusan Chrys muktamad. I don't want to live like you and papa. I want my own freedom. I don't want to involve in this world. Dunia ini tidak sesuai dengan Chrys ma. This is not “Tom & Jerry movie”. This is real life. Where real people live."jawab Chrysanthea tanpa memandang mamanya. No. Dia mesti tegas dengan keputusan dia.

Dan hari itu hari yang bersejarah sekali..saya melangkah keluar dari dunia mereka. No one will stop me. I will be on my own. Berdiri di atas kaki sendiri. Usaha tangga kejayaan.

“You can do it Chrysanthea!”

End of Flashback.

Lahir dalam sebuah keluarga yang terlibat dalam kegiatan haram dan salah di sisi undang-undang bukanlah satu rahmat bagi saya. Kehidupan yang sebegini membuatkan setiap pergerakkan saya terbatas. Bagaikan di setiap sudut keberadaan saya dipenuhi dengan CCTV.  Kebebasan menjadi terhad. Setiap langkah diperhati dengan penuh cermat dan waspada. Oh God, how I wish I never born. Rimas dan lemas. Mungkin orang lain melihat I am lucky little princess. Lahir dalam keluarga yang kaya of course..digeruni that for sure and respected among them. Mereka hanya melihat luaran but dalaman saya umpama seekor burung yang terkurung di sangkar emas bersalutkan belian. Tiada kebebasan untuk terbang ke sana kesini seperti orang lain. Dan saya akhirnya melakukan pemberontakan untuk membebaskan diri dari kurungan ini demi mengapai impian saya yang satu.

Impian saya ialah menjadi seorang pendidik. Yes. You are right. Saya mahu menjadi seorang guru. Well..adalah sangat tidak digalakkan anak seorang mafia menjadi seorang pendidik sebenarnya but that's my parents life bukan hidup saya. My life my rule. Saya tidak suka terlibat dengan kegiatan daddy saya. Haram tetap haram. Jadi selepas saja mendapat tawaran mengajar di sebuah sekolah swasta saya terus berpindah keluar dari rumah. Ya, saya tahu saya tak sepatutnya berbuat demikian kerana saya merupakan satu-satunya anak. Namun kehidupan kami tidak sama. I am not going to live my life just the way they are. I have my own life. I don't give a damn about the legacy or what so ever their business. I want to be clean and clear as crystal. I will not wasting my life with something I don't like to do . My life my rule.

Living my live as a teacher is the best thing I ever had. Saya bebas. Tiada kongkongan. Saya bebas kemana-mana tanpa ada pengawal. Tanpa merasa takut. Tiada siapa yang tahu siapa saya. Saya hanyalah orang biasa. This is how I wish my life is. Saya hidup bahagia. Tiada yang merasa takut berkawan dengan saya. Mereka mengenali saya sebagai Chrysanthea sahaja. My family? Sejak saya melangkah keluar dari rumah agam itu tiada siapa datang mencari saya. Sepatutnya saya rasa lega but deep down saya rasa sedih dan kecewa juga. Papa dan mama betul-betul melupakan saya. Saya rasa mereka sudah tidak hirau akan saya lagi. Lagipun Yorin ada disisi mereka.

GUNSLINGERWhere stories live. Discover now