#gunslinger
Chapter 4 : The Unexpected
Date Post :19.01.2018"The expected is just the beginning, the unexpected is what changes our lives."-quotes
Manakala Mr Richard dan Mr McMahon memandang Christiansen. Menunggu jawapannya.
Christiansen memandang wajah Chrysanthea yang tenang itu. Dia mengetap bibirnya.
"Apa jawapan kamu Chris?"soal papanya Mr Richard.
"Saya tak setuju"jawab Chris sambil memandang wajah Chrys tajam. Bha kalau dia mahu berkahwin biar dia kahwin sendiri. Dia langsung tidak mahu terlibat dengan perkahwinan gila seperti ini.
“Kenapa Chris?Apa kurangnya Thea? Atau kamu masih tak dapat melupakan Winulan.”soal Madam Aimee dengan nada sedikit marah. Beruntung sudah si Thea setuju untuk perkahwinan ini namun Chris pula buat hal.
Mr Richard dan Mr McMahon saling berpandangan antara satu sama lain.
“She is fine ma. Nothing is wrong with her. It’s just me. Saya tak mahu terlibat dalam dunia kamu semua ma. And Thea I am so sorry. You are beautiful tapi saya tak bersedia untuk berkahwin dengan kamu. Banyak lagi calon lelaki daripada geng lain yang boleh kamu cuba fikirkan. I am not the only choice you have.”jawab Chris sambil memandang wajah mamanya mengharapkan mamanya memahami isi hatinya.
“Chris!”bentak Mr Richard. Mukanya agak merah menahan marah dan malu.
Daffin mengelengkan kepalanya. Mr Richard bakal mengeluarkan lava-lava gunung berapi bila mereka balik nanti. Dia merupakan calon-calon mangsa yang bakal terkenal tempias lava tersebut.
“It’s okay auntie and uncle. Let me talk with Chris personally.Chris saya rasa kita perlu berbincang sendirian.”bilang Chrys tenang sambil menarik tangan Chris keluar dari bilik tersebut. Lelaki perfect 10 ini perlukan penjelasan dan penerangan mengenai keputusan dia. Dia tak desperate sangat nak kahwin dengan dia. Tapi kalau ini merupakan jalan terakhir dia mengakhiri segalanya dia sedia melakukannya.
Chris hanya mengikuti langkah Chrys hingga tiba di tingkat bawah dan berakhir di taman mini milik Madam Thelma barulah Chrys melepaskan pegangan tangannya terhadap Chris. Dia masih tenang.
‘Let’s talk”bilang Chrys perlahan.
Chris mengangguk.
“Kenapa kamu setuju dengan perkahwinan ini?”soal Chris.
“Sebab saya mahu parents saya keluar dari dunia ini. Bila saja saya yang mengetuai TL saya akan bubarkannya. I have my own life too. I am teacher.”jawab Chrys tegas dan tanpa berselindung dengan niatnya.
Chris terkejut mendengar jawapan dari Chrys. Means dia pun tak suka hidup dalam dunia ibu bapa dia sebagaimana dia juga tidak mahu terlibat dalam Legendary.
“Maksudnya kamu akan bubarkan TL?”soal Chris lagi meminta kepastian.
Chrys angguk. Serius muka dia.
“Ya. Dan perkahwinan kita berdua merupakan satu-satunya jalan saya boleh mengambil alih TL. That’s my reason untuk perkahwinan kita berdua. Saya tak desperate sangat mahu berkahwin dengan awak Christiansen. Saya sudah ada teman lelaki dan saya tahu juga kamu masih lagi tak boleh accept kenyataan teman wanita kamu meninggal. Tapi saya tak ada jalan lain lagi. Kalau kamu tak bersetuju maknanya mereka semua masih akan terlibat dalam dunia underground ini. Worst come to worst pasti banyak nyawa yang hilang kerana Phantom kalau mereka semua tak berundur Christiansen. And I don’t want my parents be the one on the list he that he will kill. Phantom knows no mercy. He kill anyone who had his way ahead.”terang Chrys sambil mengeluh.