SHADOW OF THE DARK By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 7: GUARDIAN OF MY HEARTSaya Tutup mulut saya sebab saya bernafas too strong sebab terlampau takut ni. Tiada apa apa saya boleh dengar kalau dalam tu almari. Dalam masa 15 minit saya di Dalam almari, saya Tolak pelan pelan mau keluar. Tidak saya tahan lama lama di dalam sebab panas. Macam tiada udara. Ngettt!! Bunyi almari kena tolak. Saya merangkak keluar pelan pelan. Then saya tengok tu pintu bilik masih tertutup. Saya Naik di atas Bed then saya tarik selimut. Saya cover badan saya sama kepala saya.
"No saying Goodnight?" Saya baru mau tutup mata bila saya dengar tu suara Betul betul di sebelah saya saja. Besar mata saya terbuka ni. Saya pusing, automatik saya bangun balik. The Dark Boss sana sebelah saya, Duduk sambil perhatikan saya. Goshh! Bila dia masuk di dalam??. Terus saya Turun dari bed. Bukan Turun, terjatuh di bawah katil sebab terlalu terkejut. Ouchh! Punya sakit punggung saya terjatuh. Saya pegang tangan saya yang patah tu, nasib Mau okay sudah. Saya Duduk saja di sana atas lantai.
" Hi..? It's me..? The Dark Boss. You can call me Dark." Dia bilang. Saya Telan air liur. Seram sejuk saya rasa badan saya masa tu. Macam ada Hantu or spirits saja dalam tu bilik. The Dark Boss Pakai Mask, Cover muka dia. Saya hanya boleh nampak Jaws dia sama Lips dia. But lampu tu bilik dia sudah padam. Hanya lampu di atas meja kecil sebelah Katil tu saja yang hidup. Tu pun samar samar saja saya boleh nampak muka dia.
"You? Why did you come.." saya bilang.
"Because i want to see you.." dia bilang.
Saya Yang ketakutan berdiam diri saja masa tu. Dia pun berdiam sejenak tengok arah saya. Then Dia Buka Topi dia.
"Come here.. We need to talk." Dia bilang. Saya Ni tidak tau mau berdiri atau mau stay sana saja.
"Come.." dia Bilang lagi. Saya Mengeleng. Dia mengeluh saya dengar.
"Don't be scared of me shadow. I'm not going to be bad to you.." diam bilang. Saya diam saja. Mana boleh percaya cakap dia. Aksi dia pun bikin curiga, sudah lah muka pun saya tidak tau macam mana. Ishh. Tidak berani saya dekat sama dia.
"Where is Light?" Saya tanya. Tiba tiba pula saya bertanya pasal si Light sama The Dark Boss. Dia angkat bahu dia.
"What's with him. You're with me. Not with him." Dia bilang.
"Saya dapat tau dari dia yang kau save saya dari The Bad Guys. Thanks for that." Saya bilang. Dia diam saja.
"I'm a bad Guys too. I come here to ask you something ? So, Are you Ready..? I have to make some deal with you.. " dia bilang.
"What deal? I thought it's was only about Sleeping with me and We're done! I'm free.. Tapi sekarang saya belum sedia lagi." Saya bilang.
"No. That's not what i'm going to do with you.."
Bila dia Cakap macam tu terus saya besar hati. Mean dia tidak akan buat apa apa sama saya.
"So, Can i just go home and having my normal life again.." saya bilang.
"I mean, I'm not just going to sleep with you My shadow. I want you to be more than that..for me." dia bilang. Baru saya mau senyum, Hilang balik senyuman saya. Dia bangun dari Bed. Tap. Tap. Tap. Dia jalan pigi arah saya. Automatik saya Merangkak Menjauh ni. Tidak mau saya dia pigi dekat sama saya. Dia jalan juga pigi arah saya, Saya Merangkak juga laju laju Menjauh dari dia sampai dia stop melangkah. Saya stop merangkak juga. Kami bertengok tengok saja masa tu.
"Come here.." dia bilang. Dengan suara dia yang deep memujuk saya geleng kepala.
"I want to Give you something.." dia bilang.
YOU ARE READING
SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]
General FictionIryne Change Her Life By Becoming The Leader Gangster's Secret Woman. Iryne Mengubah Hidupnya dengan Menjadi Perempuan Simpanan Ketua Gangtser. " When The Baby Is Born, You're Free..." " Selepas Anak Saya Dilahirkan, Kau akan Bebas.." Ikuti Kisa...