SHADOW OF THE DARK By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 4: SURRENDER TO THE DEATH VALLEY
Saya malas mau jawab dan Bergaduh sama dia. Saya mau lari and pindah jauh jauh dari dia. Dari ni tempat. Saya tidak mau lagi muncul di depan muka dia. Saya tidak mau tengok abang saya walaupun dia di sahkan meninggal dunia. Hish! Stress.
"Iryne!! Ko dengar kah.?!" Masih lagi si Nod sana Luar pintu bilik. Tidak mau mengalah. Mau memujuk saya.Adakah abang begitu? Memaksa adik dia sendiri pigi Jual Badan untuk bayar hutang dia. Bagus kalau saya ada termakan tu duit yang dia pigi hutang, dia yang makan semua. Sudah dia syok syok enjoy tu duit, bila tidak dapat bayar, saya pula yang jadi sasaran. Buduh!
Malam tu, mau sampai subuh juga abang saya memekik di luar pintu bilik. Dia pujuk pujuk saya dengan banyak alasan yang dia fikir saya akan termakan. Sempat lagi dia kasi physco saya guna Isteri sama anak dia yang masih kecil.
"Ko tidak kesian kah bini sama anak saya kalau saya mati Iryne! Bagus kalau mati badan saya kena jumpa. Kali dorang buang sana Tengah laut. Atau kena kasi makan Buaya." Dia bilang Si Nod sambil nangis nangis. Tidak tau lah betul kah tidak dia nangis tu. Tapi mendayu dayu juga suara dia tu masa dia nangis . Tapi, saya lama sudah stay sama dia, memang masa saya kecil pun dia pandai menipu bah tu. Yang penting dia dapat apa dia mau. Taik Tasu dia sana kalau saya mau percaya! Bagus saya tidur.
Jam 6 pagi. Saya tidak sudah ingat mau pigi berus gigi or mandi or bertukar baju lawa lawa. Saya pakai sedia Jeans buruk saya semalam sama Baju Tshirt saya. Rambut saya , peduli ikat bun style macam tu Nenek punya rambut. Saya Mau keluar dari Pintu bilik tapi saya takut kalau abang saya ada di sana aim saya. Mana tau dia paksa saya, dia ikat kah. Dia pigi jual saya sama tu kawan dia untuk bayar Hutang dia. Saya Buka tu jendela bilik, saya buka Tu Grill, nasib sudah saya ambil kunci dari Kotak kunci di belakang pintu bilik kak Ratna masa saya Hantar Rainbow pigi tidur sana.
Tanpa tunggu Lagi , dengan tiada rasa takut sudah sama tu ketinggian, terus saya Lompat saja sama bag saya. Sakit juga punggung saya jatuh di atas tanah tapi saya lari saja cepat cepat pigi sana Bus stop terus saya tahan Bas.
"Fuhhh! " lega saya bila di dalam bas sudah. Akhirnya saya dapat lari dari semua masalah yang gila and tiada apa apa kaitan sama saya ni. Peduli lah si Nod. Dia yang cari hal, so dia tanggung lah sendiri. Walaupun kami adik beradik, peduli apa saya. Kalau pasal duit, masing masing bah! Lagi pun, siapa mau Jual badan untuk kepentingan orang lain. Kalau saya buduh macam dia, bagus saya pigi jual badan saya sama mana mana Jutawan, minta duit banyak terus hidup senang. Ni? Adakah dia suruh saya jual badan untuk bayar hutang dia? Apa saya dapat?! Bagus kalau tu orang yang dia suruh saya pigi Jual badan tu orang yang bagus, ni, kali ketua Gangster kah yang kebulur mau rasa Lubang sempit yang tidak pernah kena Cucuk! Hish! Memang dasar suka ambil kesempatan! Ngam betul namanya Lintah Darat. Kasi up, plus Buaya Darat!
Saya menyewa di satu Kawasan perumahan yang saya memang yakin, terpencil dan sunyi. Susah abang saya mau cari saya di sini. Sebab tempat dia jauh dari bandar and tempat kerja saya dulu. Saya sewa satu bilik kecil saja, ada Tilam, tiada katil. Ada almari, meja kecil untuk saya makan, keperluan lain memang tiada. Nasib ada bilik mandi dalam tu Bilik. Tapi kecil saja lah. Sewa pun boleh lah. Tidak juga mahal sangat. Saya Hias saja sikit sikit tu bilik, supaya nampak kemas and Selesa untuk saya tidur.
Tempat Saya Kerja yang baru pun tidak jauh dari ni bilik sewa saya. Itu lah saya suka. Saya jalan kaki saja, lepas tu dekat sama satu minimarket untuk saya beli barang keperluan saya. Saya kerja sana kedai kek. Kadang kadang jadi cashier, kadang kadang jadi Waitress. Sebab kami ada mini cafe kan. Selalu yang stay sana , student Kolej. Dorang suka stay sana sebab Free Wifi, jadi lepak lah dorang lama lama, even dorang order satu Slice Kek saja sama satu gelas minuman.
YOU ARE READING
SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]
Ficção GeralIryne Change Her Life By Becoming The Leader Gangster's Secret Woman. Iryne Mengubah Hidupnya dengan Menjadi Perempuan Simpanan Ketua Gangtser. " When The Baby Is Born, You're Free..." " Selepas Anak Saya Dilahirkan, Kau akan Bebas.." Ikuti Kisa...