CHAPTER 17: BLAKE GONE BLACK

4.2K 320 59
                                    

SHADOW OF THE DARK By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 17: BLAKE GONE BLACK

" sure. I will do it. Why not..Bu i don't want the money. I will do it for free." Nod tutup tu Briefcased.

"Hurmmm.." semua Group Leader mengeluh tengok dia. Holulu senyum. Lepas tu dia ketawa. Sendiri tidak faham dengan maksud Nod cakap macam tu.

"I need to go now.. Thank you For inviting me." Nod bangun dari kerusi dan beredar dari bilik meeting room. Holulu gengam tangan dia. Dia boleh rasa , something is not right sama Nod.

"Boleh percaya kah dia tu.. ??" Uncle Morfin jadi kurang yakin. Macam Nod kurang menunjukkan minat sama apa yang dorang cuba Bagi sama dia.

"Don't worry uncle. Saya akan perhatikan dia.. saya kenal dia."bilang Holulu. Morfin angguk kepala saja.

SHADOW POV

STILL cannot believe it. Siapa sangka, Malam ni malam bersejarah betul between me and Dark. Selama ni saya makan malam sendiri saja di dalam bilik saya. Now, saya sama Dark duduk sama sama dalam fancy Western Restaurant. Goshh. Dia bawa saya makan Barbeque korean's Style. Saya excited betul. Saya lama sudah teringin mau makan Daging kena Grill. Terus Dark order wine lagi. Mesti lah wine beras or Soju yang sedap tu. Sejuk lagi tu.

Masa tunggu Daging siap kena Grill, saya minum Seaweed soup

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Masa tunggu Daging siap kena Grill, saya minum Seaweed soup. Punya bahagia saya rasa masa tu. Makan Kimchi, Kasi Grill sikit and makan sama nasi panas panas lagi. Dark senyum saja tengok saya makan. Macam lama tidak makan makanan macam tu kan.

"Don't drink too much soju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Don't drink too much soju.." dia bilang. Ada 3 botol saja bah dia order. Tapi awal awal sudah saya minum Half botol yang satu. Sedap makan sama Daging Grill. Sangat sedap, Melting di dalam mulut ni rasa dia.

"Biar lah bah saya minum, bukan selalu kau bawa saya makan di luar.." saya bilang. Saya ambil lagi satu botol soju letak depan saya.

"Don't worry lepas ni kau Bebas sudah mau pigi mana kau suka. I won't locked you anymore." Dia bilang Dark tiba tiba. Terus saya stop kunyah makanan dalam mulut saya.

"Kenapa pula..? Kau bilang kau takut saya lari.." saya bilang. Saja mau kasi Dup Dap dia.

"Mana kau mau lari..? Maksud saya kalau kau jalan, sama saya saja. Bukan Lonely Ride.. no way. Kau tau kah saya ada banyak enemy. Nanti dorang Ambil kau dari saya.." bilang Dark.

SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]Where stories live. Discover now