CHAPTER 10: UNLOCKED HER

4.6K 321 50
                                    

SHADOW OF THE DARK Bt Hayley Dawn Harper
CHAPTER 10: UNLOCKED HER

"📞You have to hide for now. I will tell them." Tut! Blake end Call. Saya hug Shadow masa tu. Kami di tengah tengah lorong bangunan kedai yang saya pun tidak pasti selamat kah tidak. Shadow bingung bingung ni saya nampak.

"Listen Shadow.. Listen.." saya bilang. Dia tengok saya sambil peluk saya.

"If i told you to run. You have to run! Okay!" Saya bilang . Dia geleng kepala.

"Itu orang Boss kah? Dia tau kau bawa saya jalan kah.. See!! Salah saya lah ni." Dia bilang . Saya buat bodoh saja. Memang dia tidak tau apa yang sedang berlaku . Saya pun tidak tau dorang itu orang siapa.

"Saya sudah call Blake tolong sent back up. That's not Dark boss." Saya bilang.

" Then..?" Dia bilang.

"Kalau kau mau hidup kau mesti lari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kalau kau mau hidup kau mesti lari.." saya bilang. Dia pegang baju saya kuat kuat. Ketara betul penakut. Saya senyum saja tengok muka dia. Kalau dia ketakutan, Mata dia pandai jadi bulat. Lepas tu kening dia berkedut. Saya geleng kepala.

"Let's go." Saya Tarik tangan dia. Dia ikut saja saya masa tu. Bang!! Saya kasi tunduk kepala shadow sama sama saya. Saya tengok belakang. Ada dua orang lelaki Ikut kami. Shadow pun tengok dorang then dia Tarik tangan saya mau lari. Dia laju pula.

"Lari light nanti dorang tembak kau.." dia bilang. Saya Kasi biar dia lari duluan. Saya ambil Gun saya di belakang Seluar. Saya Tunduk and saya Berdiri buat double shoot terus. Ngam ngam Di Kepala dorang dua. Bang! Bang! Shadow pusing belakang. Saya simpan Guns saya. Dia tengok saja saya. Saya Tarik tangan shadow lari dari sana.

"Kau tembak dorang kahh!!" Dia bilang.

"Jadi? Apa saya mau buat.. tunggu dorang tembak kita?" Saya bilang. Dushh!! Bahu saya kena Tendang. Saya Bawa shadow di belakang saya. Goshh! Now dorang attack di depan lagi. Ada 3 orang. But this time saya lega sikit, dorang tiada guns. Just Kayu Hoki sama Besi saja.

"Stay away.. from me." Saya cakap sama Shadow. Dengan muka ketakutan dia undur pigi belakang. Tanpa tunggu lagi, saya serang saja dorang. Berabis memukul saya pakai Kayu Hoki, saya Tendang terajang saja. Ambil kayu tepi bangunan, Balas pukul. Dushh!! Sakit bah melekat tu kayu di Badan. Dushhg! Dushhh! Saya Tarik saja Kepala dorang Buang pigi dinding bangunan. Ambil besi dari tangan dorang kasi cucuk di bahu yang satu lelaki, tolak sampai kawan dia yang satu tu pun kena tu besi. Dushhhh!! Satu kali tendang terjah di dinding, dorang tidak boleh moved sudah. Stuck dalam tu besi. Saya lap blood di pipi saya. Tu satuorang pungut kayu di tanah.

"Arghhhhh!!" Dia baling tempat saya. Zupp! Saya sambut say Baling balik tempat dia. Kasi kena tu kepala dia sana! Biar dia pening, jatuh di atas tanah. Saya ambil Guns saya then acu di kepala dia.

"Siapa hantar kamu!!" Saya cakap. Dushhh! Saya sepak badan dia. Peduli Blood di mulut dia keluar.

"Siapa!!!" Dushhh! Saya sepak mulut dia tidak mau bercakap.

SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]Where stories live. Discover now