SHADOW OF THE DARK By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 15: THE MASKHOLULU POV
KAMU nampak betapa bahagianya saya berkahwin sama perempuan paling cantik di alam semesta. Yang sempurna dan boleh bagi saya segalanya. Tapi, sedar kah, sebab ni perempuan saya hilang diri saya yang sebenar. Hanya disebabkan dia, saya hilang Half of my soul. Pain. Sorrow. Nobody know. Saya hilang tu semua sejak Orlyn Gone from my life. Bila dia mati, satu saja yang ada dalam kepala saya.
Untuk apa saya muncul dalam hidup dia? Dia bahagia mula mula then Hidup dia jadi tragedi pada akhirnya. Hidup dia yang saya janji akan Jaga jadi sia sia. Termasuk anak saya sama dia. So everyone think I'm a Bad Guy Now. Apa saya peduli. Layak kah saya kasi bahagia Tu perempuan yang Menyebabkan ni hal berlaku. Saya kasi turun harga diri saya, saya Makan balik muntah saya, and saya berani kan diri muncul depan dia and teruskan tu perkahwinan yang dorang rancang. Happynya Semua orang bila tau yang kami akan kahwin.
Saya akan kahwin sama kau ,Blake. Saya akan buat kau Perempuan paling Happy di dunia untuk permulaan perkahwinan. Lepas tu saya akan Buat kau terseksa macam Orlyn lalui dalam hidup dia. Even kau bukan yang bunuh dia tapi kau tetap orang yang sama Buat dia macam tu. Kau penyebab semua malapetaka dalam hidup saya! Kau rampas semua. Kau buat dunia saya Tiada makna. Sekarang biar saya kasi musnah hidup kau slowly. Biar kau rasa. Apa yang saya rasa selama ni! Kau?! Family kau?! Anak kau?! Jangan harap kau akan pernah merasa jadi Ibu sama anak anak saya! Sebab kau sudah buat perempuan yang paling saya sayang Hilang semua Tu. Bukan saja anak saya! Nyawa dia! Semua sebab kau! Kau tengok macam mana saya musnahkan hidup kau pula.
HOLULU ketawa sendiri dalam Bilik dia. Sambil Minum Satu Botol whiskey. Tidak dia peduli sudah apa yang akan berlaku lepas ni. Dia tengok luka di badan dia. Di muka dia. Seluruh badan dia. Sikit pun dia tidak rasa sakit.
"I'm half away from My Revenge Orlyn. One day, I will make all those stupid people Gone from my View. Just like they did to you!" Holulu bangun dari Bed. Dia ambil baju Jacket Hoodie dalam almari baju dia. Dia keluar dari bilik dia and Dia turun tangga pelan pelan. Datuk Brandit tengok anak dia.
"Kau mau pigi mana lagi. Tak payah jalan lagi. Esok pigi Jumpa Presiden. Minta maaf!" Bilang Datuk Brandit. Holulu senyum saja.
"Saya pigi Jumpa dia sekarang juga. Okay kah? Saya akan kasi langsai hutang dari sekarang. Kau ready saja Daddy. Lepas ni, kau akan tengok macam mana saya berkuasa! " Holulu ketawa and Keluar dari Tu rumah. Macam orang hilang pedoman. Ketawa tanpa ada apa apa yang lucu pun.
YOU ARE READING
SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]
General FictionIryne Change Her Life By Becoming The Leader Gangster's Secret Woman. Iryne Mengubah Hidupnya dengan Menjadi Perempuan Simpanan Ketua Gangtser. " When The Baby Is Born, You're Free..." " Selepas Anak Saya Dilahirkan, Kau akan Bebas.." Ikuti Kisa...