SHADOW OF THE DARK By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 13: DRUGS TO HIDE YOUTap! Tap! Tap! Semakin tinggi jumlah anak tangga yang Presiden Darker daki. Memang tidak lama, dia sampai Juga di depan bilik Si Dark Boss. Semua Maid diam diam saja masa tu. Uncle James tengok dorang semua macam Hide sesuatu.
"Ehemmm!" Uncle James Berdehem. Semua Maid fokus sama dia pula.
"Betul kah Dark Boss sakit..? Sakit apa..?" Uncle James Bilang.
"Tidak berapa sihat Saja Sir. Minggu ni Dia stay dalam room dia saja. Makan pun sikit saja." Bilang Ketua Maid.
"Kenapa? Ada apa apa berlaku yang serius sama dia? Kamu nampak kan dia hari hari di sini..?" Bilang Uncle James.
"Tiada juga. Dark Boss Jarang Keluar. Kalau Pagi dia turun sekejap then naik, petang sikit baru dia keluar itu pun dalam Jam 9 malam dia balik terus naik atas.. masuk bilik dia." Bilang Tu Ketua Maid. Uncle James angguk saja kepala dia.
"Dia ada bawa orang lain kah masuk dalam ni rumah..? I mean.. Girlfriend dia kah? Siapa siapa lah selain Madam Blake?"
"Emmmm.. " ketua Maid Geleng kepala. Dia tengok maid yang lain. Dorang tunduk sambil Geleng kepala. Uncle James pun cepat cepat naik tangga kejar Presiden.
"Presiden! Presiden! Ohh Presiden.." Uncle James panggil Presiden Darker dari anak bawah tangga. Presiden Toleh di bawah. Dia stop daki anak tangga. Dia stop sana juga. Mau sampai sudah dia di tingkat atas.
" ada call tadi dari Group leader 69. Dorang cakap Ada kerugian besar di Kawasan dorang sebab berlaku tangkapan beramai - ramai sama Pusher dorang." Bilang Uncle James. Tambah Berkedut dahi Presiden Darker.
"Yang kau Bagitau saya buat apa.. call Tan sri Gopoh . Atur appointment.. ni malam saya mau jumpa dia." Bilang Presiden.
"Haiyaa. Susah lah macam ni Presiden. Baru minggu lalu Group Lain pun kena Sabotage.. memang plan kah mau kutip Rampasan banyak sikit.. tidak boleh jadi ni.." uncle James bilang. Presiden geleng kepala.
"Biar rugi banyak satu kali.. tapi untung berkali kali. Jangan Rugi berkali kali tapi untung satu kali." Bilang Presiden Darker. Uncle James senyum saja. Betul Juga. Presiden memang cool. Atur semua dengan tenang saja.
Tap! Boleh dengar Pintu bilik Tertutup dari Tingkat atas. Dark turun anak tangga and Terkejut tengok Daddy dia sama Uncle James bercerita di tengah Tangga Rumah dia. Dark garu kepala.
"Apa hal? Kenapa sampai datang rumah.? Baru saya hilang beberapa hari.. cari saya sampai sini kah?" Bilang Dark. Daddy dia tengok dia. Dark angkat kening, buat muka cool ja depan Daddy dia. Kalau tidak bocor Rahsia kerajaan.
"Kau tidak sihat? Maid kau cakap kau tidak sihat? Kau sakit apa..?" Uncle James bilang. Dark senyum nipis saja.
"Sakit Kepala. Migrain. Orang Bawa minum tapi saya tidak boleh lah uncle. Bagus saya rehat.. tidur di rumah." Bilang si Dark.
YOU ARE READING
SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]
General FictionIryne Change Her Life By Becoming The Leader Gangster's Secret Woman. Iryne Mengubah Hidupnya dengan Menjadi Perempuan Simpanan Ketua Gangtser. " When The Baby Is Born, You're Free..." " Selepas Anak Saya Dilahirkan, Kau akan Bebas.." Ikuti Kisa...