SHADOW OF THE DARK By Hayley Dawn Harper
SPECIAL EDITION
Part 1: THE DARK'S HONEYMOONIRYNE POV
Mata saya bulat saja tengok tu wedding gown di depan saya. Semua pun nampak cantik. Blur saya mau pilih mana satu. Tangan saya pegang saja semua tu baju.
Apa yang saya nampak, sparkling. Sampai mata pun ikut berpinar- pinar then tambah lah susah mau memilih. Terus tanpa saya sedari, Blake muncul di sebelah saya. Dia senyum ni.
" I know how you feel. Excited. Happy.. Gosh! Masa saya pilih baju kahwin saya dulu .. sampai petang saya di butik, terus malam dia saya tidak dapat tidur, besok saya cari lagi baju di tempat lain, mau 5 butik saya pigi.. Baru saya puas hati." Dia bilang si Blake ni. Dia kasi kawan saya pilih baju Wedding gown saya.
" Kau rasa Dark suka baju yang macam mana..?" Saya garu pipi saya. Blake ketawa.
" My Brother suka warna gelap. Tapi Jangan pula kau mau pakai baju Wedding pun warna Hitam. Oh my God.. I cannot imagine Shadow." Blake geleng kepala dia.
"No lah. Mana saya mau pakai warna hitam. Mestilah putih. Just too many choices sampai saya pening mau pilih." Mata saya masih tengok tu baju baju pengantin di depan saya.
"Take your time." Blake tepuk bahu saya. Then dia jalan. Saya tarik nafas dalam dalam. Apa pun saya mesti buat pilihan juga.
MALAM tu, lepas dinner, saya naik atas bilik, pelan pelan saya naik tu tangga sambil pegang perut saya. Belum nampak pun Baby Bum saya. Masih kecil pun. Tapi perasan mau pegang juga. Dark cakap dia lambat balik. Dia suruh saya makan duluan saja. Dia bilang jangan skip Dinner, mesti mau jaga Baby kami bagus bagus.
Sampai di Bilik, saya terus masuk di bed. Saya bersandar di bed pakai tu bantal sambil baca baca buku pasal pregnancy. Saya ni masi muda, banyak benda saya tak tau pasal pregnancy. Banyak benda saya mau buat. Masa baca tu, tanpa sedar saya tertidur. Sampai tu buku pun jatuh di katil saja.
"I Love you." Saya terjaga masa dengar tu bisikan. Tapi saya tidak buka mata. Saya kenal suara Dark. Dia kiss Bahu saya sambil urut belakang saya pelan- pelan. Tangan dia pegang tummy saya lepas tu dia kiss kiss di area Perut sana. Dia mau sayang Baby dia kali. Sampai dia tidur pun, kepala dia melekat di perut saya sambil peluk saya. Asal saya terbangun Mesti dia dalam keadaan macam tu.
"I cannot wait To have someone so little which is half of me and half of you, Walking around us, and calling me Daddy. " dia bilang.
"Sabar lah. 8 months to go.. Sekarang baby masih kecil lagi tu.. Jangan kau kasar sama saya. Ada baby saya di tummy saya.!" Saya bilang bagi amaran sedia. Terus si Dark ketawa. Dia faham lah tu maksud saya tu.
"Shadow.. I miss you.." Si Dark mau bawa saya make love tapi saya tidak mau sebab saya Takut ada apa apa sama baby. Awal masa kandungan, Doktor yang check saya pun suruh saya berhati hati. Kalau boleh, Jangan dulu. Saya pun dengar lah cakap tu Doktor. Saya Kiss saja dia then saya geleng kepala.
YOU ARE READING
SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]
General FictionIryne Change Her Life By Becoming The Leader Gangster's Secret Woman. Iryne Mengubah Hidupnya dengan Menjadi Perempuan Simpanan Ketua Gangtser. " When The Baby Is Born, You're Free..." " Selepas Anak Saya Dilahirkan, Kau akan Bebas.." Ikuti Kisa...