SHADOW OF THE DARK By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 18: GOING HARDER"Iryne." Nod jalan pigi dekat Iryne. Lama Iryne berdiri di tangga. Dia tidak turun, hanya tengok abang dia saja masa tu. Nod diam saja. Saya Tepuk bahu Nod and Saya Hulur tangan sama Iryne. Dia turun tangga pelan pelan then dia sambut tangan saya. Nod peluk Adik dia. Saya diam saja. Saya duduk di sofa, bagi dorang masa. Lama sudah tu dua orang adik beradik tidak jumpa. Saya Tuang Minuman and Letak atas meja.
"Saya minta maaf buat hidup kau macam ni.." bilang Nod. Dia usap usap rambut Iryne. Sampai lah dia berlutut depan adik dia. Saya ambil rokok and isap rokok. I know how Nod feel. Saya pun ada adik perempuan. Saya ambil HP saya, tiba tiba saja ingat si Blake. Saya call No HP dia. Tuttttt! Tuttt! Banyak kali saya call tapi tiada juga dia sambut.
"Abang buat apa sini..? Saya tidak mau pulang. I'm okay. Saya selamat di sini. Nobody hurts me here." Bilang Iryne. Nod angguk kepala. Mungkin dia boleh nampak betapa sihat dan Bahagianya adik dia saya jaga. Ingat saya jahat sangat kah.? Nod Berdiri and Dia jalan pigi depan saya. Dia tengok saja saya untuk seketika. Saya belum tau lagi apa tujuan dia datang rumah. Kalau dia mau cari gaduh mustahil juga sebab dia datang satuorang saja.
"Dark. Your life is in danger sekarang. Saya datang mau bagi kau warning.." Nod bilang tiba tiba. Saya tengok dia. Saya bagi dia rokok. Iryne Duduk di sebelah saya. Saya stop smoking.
"Saya ada masuk meeting room baru baru ni.. dorang semua sedang plan mau Bunuh Kau, presiden.. Tan Sri Gopoh sama semua group Leader yang sepakat sama Presiden Darker." Nod bilang. Saya tengok Iryne.
"Go upstair." Saya bilang. Saya tidak mau dia dengar semua tu. Dia geleng kepala tapi saya Suruh juga dia naik. Nod tengok saja dia naik atas.
"They want to kill me..?" Saya bilang.
"Urmm. Kau rasa kau selamat. Dorang sangat bersungguh mau bunuh kau.. And Kau tidak akan percaya siapa dalang ni semua..?!" Nod bilang.
"Who.?" Saya cakap.
"Holulu and his unlce. Morfin." Nod bilang lagi. Saya geleng kepala. Memang saya sudah agak dorang sedang plan sesuatu. Tapi tidak sangka pula dorang akan plan bunuh sampai macam tu sekali. Oh wow! Holulu sedang berkuasa. Dia sudah mula tunjuk belang dia di belakang saya. Lepas geram. Biasalah orang baru merasa ada kuasa.
YOU ARE READING
SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]
Ficción GeneralIryne Change Her Life By Becoming The Leader Gangster's Secret Woman. Iryne Mengubah Hidupnya dengan Menjadi Perempuan Simpanan Ketua Gangtser. " When The Baby Is Born, You're Free..." " Selepas Anak Saya Dilahirkan, Kau akan Bebas.." Ikuti Kisa...