SHADOW IF THE DARK By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 14: GIVING AWAY MY PAINKetua Maid turun dari kereta bila dia nampak Si Light dalam keadaan tidak tenteram. Tapp!! Dia tutup pintu kereta. Terus dia jalan pigi dekat si Light. Si Shadow diam diam saja di dalam kereta. Dia takut nampak Si Light macam tu sebab dia nampak sangat marah. Dia tau, something bad mesti baru terjadi.
"Kenapa kau..?" Ketua Maid tepuk belakang Si Light. Light diam saja. Dia tengok Ketua maid dan dia peluk sekejap.
"Blake.." dia bilang.
"Kenapa sama madam Blake..?"
"Saya tidak tahu kenapa Daddy kasi kawin dia sama lelaki Sialan macam Holulu. Ni yang dia buat sama adik saya!" Bilang Light. Ketua maid Kasi sabar Light.
"Sudah lah. Mari balik dulu. Bagus kau pigi tengok adik kau." Bilang Ketua Maid.
Light Tengok saja Ketua maid turun dari kereta, dorang tidak jadi pigi Pasar untuk beli Buah buahan. Light hantar dorang balik di rumah. Shadow baru mau turun tapi Light Tarik tangan dia. Shadow Tengok Light. Light tengok dia.
"Shadow."
"Emm..?" Shadow senyum saja.
"Saya tidak balik Untuk beberapa hari. Kau jangan Pigi mana mana okay. Ada Mak cik Jaga kau. Kau ikut saja cakap dia. Saya ada benda mau urus." Bilang Light. Shadow Angguk kepala dia. Dia tau Light dalam masalah. Tengok muka dia yang serius pun dia tau sudah.
"Okay." Dia bilang shadow.
"Don't go anywhere." Bilang Light lagi. Shadow angguk lagi kepala dia.
"Ya saya tau.. Saya Di rumah saja.. tunggu kau." Shadow bilang. Light turun dari kereta, dia bawa Shadow keluar dari kereta and Bawa dia masuk dalam rumah. Shadow naik Tangga Pigi atas, Then Light tengok saja dia.
"Jangan risau lah. Nanti saya Jaga dia. Kau urus lah hal si Blake Dulu. Kenapa Holulu buat dia macam tu.." ketua maid geleng kepala. Light gengam tangan dia. Dia naik tangga pigi tingkat atas. Masuk Bilik shadow. Shadow yang baru duduk di sofa peluk tu Kusyen tengok si Light. Blur dia. Light Datang dekat dia and dia peluk kuat kuat.
YOU ARE READING
SHADOW OF THE DARK [ Sabahan Slang]
General FictionIryne Change Her Life By Becoming The Leader Gangster's Secret Woman. Iryne Mengubah Hidupnya dengan Menjadi Perempuan Simpanan Ketua Gangtser. " When The Baby Is Born, You're Free..." " Selepas Anak Saya Dilahirkan, Kau akan Bebas.." Ikuti Kisa...