Daar zitten we dan. In de modder. Eerst kijken we elkaar even aan, maar dan horen we wat. Als we achterom kijken, springen er zombie's uit het huis. Als een gek proberen we op te staan en weg te rennen. Maar we zitten vast! Het is drijfzand! Als een losgeslagen beest, spartel ik in het drijfzand. "CALM DOWN, DON'T MOVE!", zegt James tegen mij. Toch blijf ik doorgaan, ik moet hier uitkomen.
Ik kijk achterom en zie de zombie's steeds dichterbij komen. Keihard sla ik met mijn armen om mij heen. "DON'T MOVE, please, it's propably the only way to survive." Nu luister ik wel. Dan begint hij weer te praten:"You have to be calm, otherways we'll be stuck forever!" "So what can we do?" Nog even snel kijk ik achter me, ik zie dat de zombie's rond de poel staan. Ze kunnen niet bij ons komen, zo hebben we wat tijd en misschien gaan ze als het lang duurt ook nog weg. Als ik meer moed krijg, vraag ik nog een aan James:"What can we do?" "We have to be very calm and do everything very slow. You have to walk horizontally." Ik knik. Hij pakt mijn hand vast. Heel even kijken we elkaar aan, maar dan beginnen we horizontaal heen en weer te lopen. Eerst wat moeizaam, maar dan krijg ik het onder de knie. Ik begin zelfs een beetje te glimlachen. Als James dat ziet, verschijnt er ook een lach op zijn gezicht. Uit het niets beginnen we te lachen. Ik had nooit verwacht dat ik in zo'n serieuze situatie nog kon lachen.
We naderen het einde van de drijfzandpoel. Nogsteeds staan de zombie's om de poel heen, maar net op een moment dat ze even niet opletten, klimmen we de poel uit en rennen naar een boom om daar vervolgens achter te verschuilen. Als ik wil vragen of we verder gaan, komt James met een idee. "We can push the zombies into the pool." "Do you think it's safe enough?" "Yes, I will tell you the plan." Dan begint hij met uitleggen. Hij vertelt over van alles en nogwat, overal heeft hij aan gedacht. Hoe kan hij dit zo snel? Als hij alles heeft uitgelegd, geeft hij mij een kus op mijn wang. "Ready?" "Ready!" We nemen ons plaatsen aan. Ik bij een boom aan de rechterkant van de poel en hij een paar bomen verderop. Hij geeft me het sein. 1 knik, 2 knik, 3!!!!! We rennen vliegensvlug naar de zombie's. Aanvalluhhhh!!!
JE LEEST
run
AdventureLisa heeft genoeg van haar tante. Ook heeft ze ruzie met Max, haar ex-vriendje. Als ze na school op vakantie gaat heeft ze een idee: vluchten. Ze rent tijdens een stop bij het tankstation het bos in en daar komt ze iemand tegen... geschreven door:Ma...