Бидний хамгийн их айдаг зүйл

150 17 3
                                    

Ёол бөгжийг буцааж хайрцаганд нь хийгээд инээмсэглэн-тиймээ энэ л түүн шиг минь онцгой нэгэнд тохирсон онцгой бөгж мөн байна*гээд өвгөнд талархсанаа илэрхийлээд бөгжний үнэнд хэдийг өгхийг асуулаа. Хариуд нь өвгөн мишээгээд-хүү минь энэ бөгж мөнгөөр үнэлж болошгүй зүйл тийм болхоор зүгээр авдаа харин хүү минь чи тэр хүнээ насан туршдаа хайрлахад л болно
Ёол-хүнээс ийм нандин юм авчхаад яаж хоосон байх билээ тэгж болохгүйээ өвөө
өвгөн-хүү минь чи тэр охиндоо хайртай биздээ?
-тиймээ маш их
Өвгөн-хүү минь энэ бөгж одоо надад байж болохгүй зөв хадгалагчаа олох цаг болсон
Ёол-гэхдээ л өвөө, би танд ядахдаа мөнгө биш юмаа гэхэд өөр юм хийж өгийлдөө тэгсэн ч болохгүй юу?
Өвгөн-Өвгөн би нас өндөр болсон. Өвөг дээдэс минь энэ бөгжийг үе удмаараа хадгалж ирсэн гэхдээ өвгөн надад энэ бөгжийг үргэлжлүүлэн хадгалах удам залгах үр заяагаагүй юм тийм болхоор чи наадахаа сайн хүндээ өгж үе удамаараа уламжлан хадгалж эзэн нь ирэхэд тэдний бие биенээ хүлээж, өөрөөсөө болоогүй ч хэн нэгнээс болж нэгнээ мартаж алдсан цаг хугацааг хүндэтгэж энэ бөгжийг өгч тус болоорой тэр хүртэл та хоёрын хайрын баталгаа болог харин жинхэнэ эзэн ирхэд та хоёрын хайрыг юу илүү нэгтэгдэгийг ойлгож бас та хоёрын хайрын баталгаа өөр зүйл болсон байх болно. Тэр үеийг би харж чадахгүй харамсалтай юм.
Ёол-тиймээ би тэр үе ирэхэд бөгжийг заавал эзэнд нь буцааж өгч бас бид хоёрын зөвхөн энүүгээр хэмжигдэхгүй гэдгийг түүнд ойлгуулах болно. Бас магадгүй тэр үед бид хоёрын баталгаа бяцхан улаан маамуу ч болж магадгүй"ичингүйрэх"тэр үеийг та ч бас харах болноо. Би мэдэж байна
Өвгөн-тэр ерөөлөөр болог ээ хүү минь харин одоо хайртай тэр охинлуугаа явдааъ"Ёол явах болсоноо хэлэн тэднийхээс гарлаа.
Буюны талд
Буюн хувцасаа бэлдээд гарч ирхэд түүний ирнэ гэж төсөөлч ч байгаагүй хүн түүнийг гуниг дүүрэн харцаар угтан авлаа. Харин Буюн тэр хүнийг нулимс дүүрэн харцтай ч нүүрэндээ мишээл тодруулсаар тэврэн авах нь тэр. -Ааваа ямар их санасан гээч хаана байсан юм бэ? Гэсээр цээжинд наалдан мигшинэ. Тиймээ Буюн аавыгаа иргэж ирэхгүй гэж бодож байсан тэр аав нь өөрийнх нь өмнө буруутай гэж бодоод ирэхгүй байх гэж бодож байсан гэвч аав нь ирсэн тэр баяртай байна. Түүний хувьд аав нь түүний ээж, ах, дүү, найз түүний бүх зүйл юм.
Б/аав-би уул нь энэ бүхнийг залруулах арга зам хайсан даанч юу ч алга би юу ч олж чадсангүй. Тийм болхоор надад чиний өмнө буруутай мэт санагдаж зугтахыг хүссэн гэвч зугтаж болохгүй юм шиг санагдаад чиний өмнө буруу хүлээх ёстой мэт санагдаад иргээд ирлээ уучлаарай Буюнаа
-сайн байна, ирдэг чинь сайн байна. Хэрвээ таныг ирээгүй байсан бол би таныг хэзээ ч уучлахгүй байсан*гээд аавынхаа тэврээс салан тэд буйдан дээр духлан өнгөрсөн хугацаанд юу болсон тухай яг л удаан уулзаагүй найзууд шиг хууч хөөрнө. Мөн тэдэн дээр Шү хүртэл цай авчирч өгөн нэгдлээ. Ингэж ярилцсаар нэг л мэдхэд орой болсныг сая л нэг юм Буюн анзаарчээ.
-би ингээд явьядаа
Б/аав-хаашаа явах гэж байгаа юм?
-Би нэг хүнтэй баяртай гэж хэлэлгүйгээр салах ёс хийчхээд ирье*инээмсэглэх*
Б/аав-тэгвэл аав нь хүргэж өгөх үү?
-яах юм бэ?
-Та ядарч байгаа амар
Б/аав-үгүйээ зүгээрээ
Шү-тэгьэл ахаа би хүргэж өгөөд ирте
Б/аав-за тэгдээ тэг
-Аав би явлаа, удахгүй уулзая*гээд бэлдсэн хувцастай цүнхээ аван Шүтэй хамт Ёолынхруу хөдлөлөө
Шү-за дүү минь ах нөхрийг чинь хашрааяаа
-Юун дүү вэ ?
Шү-чи чинь л өөрөө багш гэх муухай ах гэж дуудья гэсэн биздээ
-би хэзээ тэгсийн*худлаа будьлах*
Шү-битгий ингээрэй. Чи ингэж болохгүй шд*Гэж Шүтэй тоглоом шоглоом хийн маргалдсаар Чанёолын гадаа ирлээ. Би буугаад зогсож байтал Шү машины баггажнаас миний цүнхтэй хувцасыг гаргаж өгөөд-за зүггүй золиг минь хөгжилтэй байгаарай 'гээд долоовор хуруугаа хамарт минь зөөлөн хүргэчхээд эргэлээ. Түүнийг цаашаа хармагц би дуудав-ахаа'тэр эргэж харсангүй би дахин түүнийг дуудлаа-ахаа'тэр чимээгүй хэсэг зогсож байсанаа сая л надруу эргэв.
Буюн-Шү бишээ ахаа та миний хувьд ах минь анх таныг манайд ирхэд энэ ямар сонин залуу гэж бодсон. Дараа нь та надад багшилхаар ирсэн гээд өөрийн мэддэг бүхнээ зааж Чанёолоос хол байлгахад чинь чамайг ямар гээч гай вэ гэж бодсон'нулимс цийлэгнэх'гэхдээ үгүй юм билээ.Та намайг будилж бүдэрхэд минь өргөж босгож ганцаардаж гуниглахад аргадаж байсан гэсэн ч би таныг түлэхдэг байсан. Гэхдээ та намайг гэсэндээ бүхнийг хийж байсан. Таньтай бэлтгэл хийгээд орой үхэх гэж байгаа амьтан унтаж байхад та орж ирээд зангирсан булчин хөхөр ч хавдсан газруудад минь жин тавьж өгдөг байсан. Би мэддэг байсаан таньтай шөргөлдөх надад хөгжилтэй байдаг,танд загнуулхад надад хэцүү байдаг. Та намайг уурлах үед шоолдогч гэсэн инээлгэдэг. Чанёолд буруугаар ойлгогдчихоод уйлаж суухад та 'хохьчин' гэсэн ч надад санаа чинь зовж нойргүй хонодог байсныг би мэднээ. Та бол миний хувьд гэр бүлийн минь нэг гишүүн бас ах минь юм шүү. Харин өмнө муухай хандаж байсан бол уучлаарай.'гэсээр нулимсаа барьж ядан түүнийг ширтлээ. Тэр инээмсэглээд намайг ирж тэвэрлээ. Түрүүхэн тэвчиж байсан нулимс минь түүний энгэр дээгүүр бөмбөрөн урсах нь бүртэлзсэн нүдэнд минь харагдаж байв.Тэр миний толгой дээр эрүүгээ тавиад- тэнэгхэн дүү миньдээ надаас уучлал гуйх шаардлагагүй шдээ. Чи анхнаасаа л миний дүү байсан ах нар угаасаа дүүгийнхээ муухай аашийг тэвчиж тэсэж байдийн 'гээд инээмсэглэсэн хэвээр хацраас минь барьж өөрлүүгээ харуулаад хоёр алгаараа хацрыг хоёр талаас нь шахсаар'тэгээд бас чи уйлахаараа царай муутай дээрээ бүүр царай болчих юмаа. би чамд ерөн нэг юм хэлэх үү динозавор уйлаад дэмий шдээ хэнд ч хөөрхөн харагдахгүй шдээ'гээд тэр намайг шоолон чанга чанга инээв. Харин би түүнийг өөрөөсөө түлхээд -муу тэнэг ямаа'гэсээр чимданаа чирэн Ёолын үүдэнд ирэхэд тэр ардаас-хөөе матараа нулимсаа арчиж орохгүй бол нөхөр чинь чамайг хаячихаж магадгүй шүү' хэмээн орлив. Би орхоосоо өмнө нэг иргэж хараад-битгий дэмийр нулимсаа яах ийхээ чамаар заалгахгүй, муу ашиггүй гозон тэмээ 'гэж хэлчихээд Ёолынхруу орлоо.
……………………~~~~~~~~……………………
Шү Буюныг орох хүртэл хараад ардаас амандаа зөвхөн өөрт сонсогдох төдий хэдэн үг хэлээд машинаа асаан хөдлөлөө. Тэр нүүрэндээ мишээл тодруулсаар үрүүлээ мушигсаар харив.
(үргэлж ийм цовоо сэргэлэн байгаарай.  Тэнэгхэн дүү минь)
…………………~~~~~~~~~……………………
Ёолын талд
Намайг орж ирэхэд Буюн ирээгүй байв.  Буюн яваад аль хэдийн таван цаг болсон хэдийч ирээгүй л байв. Дахиад нэг цаг өнгөрөв тэр ирээгүй л байна. Би оройн хоолоо хийчхээд Буюныг хүлээн цонхоор ширтэн жоохон суув. Гэтэл Буюн хэн нэгний машинаас бууж ирж байгаа харагдана. Мэдээж энэ бол Шүгийн машин. Учир нь Буюны ардаас түүний ачааг барьсаар Шү гэгээн дүрээрээ буугаад ирэв. Шү Буюнд ойртоод юм хэлж байгаа бололтой байснаа түүний хамранд инээмсэглэн хүрчихээд иргэж байгаа нь надад тодхон харагдаж байлаа. Гэтэл Буюн түүнийг дуудан иргэж харуулаад удаан ярилцсаны  эцэст Шү инээмсэглэж байснаа Буюныг тэврээд авав.(энэ муу чинь)Тэгсэн Буюн тэврүүлж зогсож байснаа. Шү түлхээд ямар үг хэлчихээд наашаа орж яваа харагдана. Харин Шү тас тас инээж байсанаа Буюны ардаас үг хэлчихээд инээж тэндээ жаал зогсож байснаа яваад өгөв. Харин хаалга дугаран Буюн их баясгалантай орж ирж байгаа сонсогдон. Би түүнтэй яагаад ч юм үг дугармааргүй санагдаад зөрөөд өрөөндөө орчихлоо. Харин тэр  ардаас нэрийг минь дуудсаар ороод ирэв. Энэ муу одоо өөр эрэгтэйтэй тэврэлдэж тэврэлдэж орж ирчихээд яасан баясгалантай байгаа юм. Гэж бодчихоод миний байгаа өрөөнд орж ирэхэд нь толгой дээгүүрээ хөнжилөөө нөмөрчихлөө. Буюн орж ирээд миний дээрээс хэвтээд чангаар орлив.
Буюн-Ёолоо би ирлээ. Би энд чамтай амьдрахаар ирлээ'би үг дугарсангүй тэр хөнжил доогуур орж ирэн миний ардаас тэврэх мэдрэгдэв. Тэр миний ардаас тэврэн чимээгүй хэвтэж байснаа-хөөе Ёолааа наашаа харлдаа яасын уурлацан юмуу ммм?намайг оройтлоо гээд уурлачихсан юмуу?Ёолаа мм 'гээд тэр эрхэлсэн маягтай дуугарлаа.
-Чи өөрөө тэр нэг юмтайгаа жигтэйхэн байсан биздээ
Буюн-хэнтэй?
-нөгөө нэг Чү ч билүү Шү ч билүү тэрэнтэйгээ тэврэлдэж мэврэлдээд л одоо яагаад байгаа юм айн ? Тэгсэн нөгөөдөх нь жигтэйхэн инээгээл та хоёр их гоё харагдаж байлээ
Буюн-тэр чинь зүгээр л намайг дүүгээ гэж бодсондоо л тэвэрсэн шд
-ха хэзээ та хоёр ах дүү болчихов?боль за тэр ахтайгаа хамт амьдраарай за?
Буюн-Ёолаа битгий ингэ л дээ*гэсээр хойноос тэвэрсээр уйлагнаж гарлаа. Харин би дахиж юу ч дугарсангүй Буюн надтай нилээн ноцолдож байснаа-за за чамайг ууртай байгаа бол би ингээд явьядаа *гээд надаас холдож  байгаа надад мэдрэгдэж байлаа.*
/Би түүнийг явуулхыг хүсэхгүй байна. Би зүгээр л намайг тэврээд аргадаад намайг үнсээсэй л гэж хүссэн бас Шүг тэвэрсэндээ уучлалт гуйгаасай л гэж хүссэн гэтэл тэр явна гэнээ. Би явуулмааргүй байна би зүгээр л зүгээр л түүнийг намайг аргадаасай бас тэрэнд надад хайртай гэдгээ дахиж хэлж ойлгуулаасай миний энэ эргэлзээд тэнэг итгэлгүй сэтгэлийг итгэл дүүрэн болоход туслаасай гэж хүссэн тэгтэл тэр явна гэнэ. Одоо нулимс минь урсаж байна. Би уйлж байна. Түүнд ууралсан шарандаа биш тэрэнд гомдсон сэтгэлдээ болоод уйлж байна. /  Намайг ийн бодон хөнжилдөө мигшиж байхад түүний хөлийн чимээ надаас зөөлөн холдсоор хаалга дуугарах  сонсогдлоо. Би түүнийг явчихлаа гэдэгт итгэж ядан хөнжилдөө чимээ чагнан хэсэг хэвтлээ. Гэтэл энэ өрөөнд миний амьсгалаас өөр юу ч үл сонсогдоно. Тэр явчихлаа үнхээр яваад өглөө гээд өөртөө гомдлон хөнжилөө сөхөөд өндийж суухдаа харсан зүйлдээ итгэж ядна. Тэр яваагүй намайг хараад инээмсэглэн зогсож байлаа. Тэр надруу ойртон-Өө миний залуу яасан намайг явчихлаа гээд уйлсан юм уу'гээд энгэртээ наан тэврэв. Би юу ч дугаралгүй түүнийг сонсоно харин тэр намайг өхөөрдөнө.
Буюн-Ёолаа би өнөөдөр аавтай уулзсан болхоор их баяртай байгаа юм тэрнээс биш бол юу гэж ингэж баярлах вэ дээ бас өнөөдөр аавтай уулзаад л ингэж их оройтсон харин түрүүн Шүг ах шигээ бодож явдагаа хэлсэн чинь тэр намайг тэвэрсэн юмаа ойлгосонуу*гээд миний уруул дээр зөөлөн үнсэв.
-Намайг уучлаарай Буюнаа би зүгээр чамд итгээгүйдээ биш зүгээр л айсан юм, чамайг алдана гэхээс маш их айсан юмаа. Намайг уучлаарай чамайг над шиг мэдэрдэггүй байхвий гэхээс маш их айсан юм.
Буюн-би ч бас айдаг би гэдэг хүн биш амьтан чамд гологдохвий чи надаас залхахвий бас надаас айхвий намайг хаяхвий намайг орхихвий гэхээс айдаг маш их бүр маш их айдаг*гээд тэр намайг улам чанга тэврэв. Тиймээ тэр ч бас айдаг байх яг над шиг түүний хувьд ч бас надтай адилхан энэ хорвоо дээр хамгийн их айдаг зүйл нь намайг алдах байх гэхдээ миний хувьд ч мөн адил хэрвээ бид нэгнээ алдах тэр цаг ирвэл бид энэ хорвоогын хамгийн зоригтой хүмүүс болох биз хэрвээ энэ айх алдах хаягдах салах хагацах гэдэг үг байгаагүй байсан бол бид илүү айдасгүй амьдарч болох байсан байх гэхдээ бид энэ үгсийн ачаар л нэгнээ ямар их харамлаж хайрладаг гэдгийг ойлгож байна. Тэрний хамгийн их айдаг зүйл нь би,миний хамгийн их айдаг зүйл нь тэр  ………………



Харин хөдөө очоод оруулж чадалгүй их удлаа уучлаарай за тусалж дэмжихийг хүсье

 нууцWhere stories live. Discover now