41.BÖLÜM

16.6K 672 133
                                    

Aşk-ı Ala | 41.Bölüm

Sinirle mutfağa inerken telefonu çalmaya başlamıştı.Arayan kızı Nalin'di...

Gözleri özlemle yandı "Alo?"dedi sesi titreyerek.Çok özlemişti kızını.

"Keçamın..." deyip kızının cevap vermesini bekledi.

Tam o andan kızının hıçkırık sesini duyunca bir durdu.Ağlıyor muydu o?

"Daye," Nalin'in ağlamaktan sesi kısılmış bir şekilde annesiyle konuşmaya çalışıyordu.

Ardından,Daye Keje'nin duyduğu cümleyle boğazı düğümlenmişti Keje'nin.

"Ferhat, üzerime kuma getirecek..."

----

Bazen bilemeyiz işlediğimiz günahların bedelini.Hissedemeyiz çekeceklerimizi önceden.Zaten bağırmıyordu da bela gelirken.Anlamıyorduk neler olduğunu.Yaşıyorduk sadece...Ne olacağını,yarın neler yaşayacağımızı bilemiyorduk.

Kimimiz yanıyorduk kimimiz yakıyorduk.Yakarken düşünür müydük yananı?Seyrederdik sadece.Keyifle izlerdik belki.Peki ya yaktığımız kişinin duygularını düşünür müydük?

Hayır.

Ama tek bir şey vardı ki,bir annenin yüreği hep evlatlarıyla birlikteydi...

Duyduğu şeyle sertçe yutkundu Daye Keje.Ne diyordu kızı böyle?!Ne demekti bu şimdi?! Ferhat,nasıl kuma alırdı kızının üzerine?!

Kafasını salladı sağa sola,inanmaz bir şekilde.

"Olmaz öyle şey!"dedi kendinden emin bir şekilde.Çünkü emindi.Ferhat,Nalin'i istemeye geldiği gün Daye Keje'ye,ben senin kızını senden çok seviyorum,diyen bir adamdı.Almazdı.Yapmazdı öyle bir şey.

Bir hıçkırık daha salıverdi Nalin.

"Asmin..."dedi sadece.Daha sonra anlatacaklarını daha sağlıklı anlatabilmek için gözyaşlarını silip derin bir nefes aldı.Kendini biraz daha iyi(!) hissedince tekrar anlatmaya başladı.

"Asmin,Çetin aşiretinden Ferman'la kaçmış.Kan istiyorlar bizimkiler Daye.Aşiret büyükleri toplanacak.Yade Hezal dedi ki,büyük ihtimalle berdelde karar kılınacak."

Daye Keje,ilk iki dakika ne diyeceğini bilememişti.Asmin,Nalin'in görümcesiydi.Aklına gelen şeyle gözlerini devirdi Daye Keje.

"Adar ne güne duruyor!" diye kızgınlıkla söylendi Day Keje. Sonuçta Nalin'in bir kayınbiraderi vardı, Adar.Adar dururken berdeli Ferhat'la yapacak değillerdi ya!

"Ama daye, Adar İstanbul'da; okuyor. Ve daha yirmi yaşına yeni bastı. Ferman Çetin'in kız kardeşi Dilba Çetin, yirmi beş yaşında. Nasıl evlendirirler ki onları?!"dediğinde durmuş olan gözyaşları yeniden akmaya başladı Nalin'in. Çaresizdi. O da her kadın gibi istemiyordu üzerine kuma gelmesini!

" Nalin, keçamın ben seni salak yetiştirmedim ama sen neden böyle oldun! Bilmez misin töreleri!? Kim bekarsa o!"diye kızgınlıkla bağırdı Keje. Kızına laf anlatmak, deveye hendek atlatmaktan daha zordu!

" Ama," Nalin tam tekrar itiraz edecekti ki Daye Keje hızla kızının lafını kesti.

" Aması maması yok! Bu kadar!" Diyen Keje'nin aklına birşey takılmıştı. Bu olayı oğulları duysaydı elbette Çetin aşiretine karşı olarak, yardıma giderlerdi. Oğullarından ses çıkmadığına göre henüz daha duymamışlardı.

"Ne zaman kaçtı Asmin?" diye en başta sorması gereken şeyi sordu Keje. O an ki telaşla unutmuştu ne zaman kaçtığını sormayı.

"Dün gece." diye kısa bir cevap verdi annesine Nalin. Konuşmak sadece boğazını düğümlendiren bir eylemdi şu an için.

AŞK-I ÂLA (TÖRE) #wattys2018 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin