part 8

5.7K 90 9
                                    

Forbidden Love - Part 8
Bab 8

Aku berasa sangat rimas. Tidak selesa untuk bergerak. Tidak selesa untuk berpusing. Seolah-olah sedang disekat. Aku membuka mata perlahan-lahan. Katil di sebelah kosong. Tiada kelibat abang Tarmizi. Peristiwa semalam mula muncul perlahan-lahan dalam benak fikiranku. Aku masih di bilik Zain!

Aku lupa apa yang berlaku semalam. Aku hanya teringat yang aku memeluk Zain dengan tujuan untuk memindahkan haba dari tubuhku kepada tubuhnya. Entah bila masa pula aku tertidur. Dan sekarang bukan aku lagi yang memeluk Zain tetapi Zain yang memeluk aku dan pelukannya sungguh erat.

Aku hanya diam. Bingung dan buntu memikirkan tindakan yang harus diambil. Mungkin juga kaku dengan pelukan tangan Zain yang begitu pejal dengan otot-ototnya. Aku bergerak perlahan-lahan. Tidak mahu Zain tersedar dari tidur kerana ia akan membuatkan situasi ini semakin kekok.

Aku mengangkat tangan Zain perlahan-lahan. Sedang aku cuba meleraikan pelukan Zain, Zain mengangkat kakinya dan menyilangkannya di kakiku sambil mengeratkan kembali pelukannya. Aku tergamam. Aku bukan lagi manusia tetapi bantal peluk untuk Zain. Memburukkan lagi keadaan, aku dapat merasakan satu tekanan di pinggulku. Satu bonjolan. Ereksi Zain!

xxx

Lima minit berlalu. Dan selama lima minit itu jugalah aku hanya terdiam membisu. Aku nekad. Kami tidak boleh berterusan berada di dalam keadaan begini.

"Zain, Zain. Aku nak balik ni," ucapku yang masih lagi membelakangi Zain. Posisi ini sungguh menyesakkan aku.

"Zain, Zain." Aku menguatkan sedikit suara supaya dapat didengari Zain. Zain bergerak. Pelukan Zain mula longgar dan kemudian mengangkat kakinya dari kakiku.

Aku segera bangun. Tanpa melihat ke belakang aku terus menuju ke meja Zain lalu mengambil kunci bilikku. Dengan pantas aku keluar dari bilik Zain. Tiada perbualan antara kami. Aku tidak mahu situasi ini menjadi lebih kekok.

xxx

Aku menyimpan kembali baldi kecil yang mengandungi toiletries di tepi katil. Terasa segar tubuh badanku yang sedikit lemah. Tambahan pula, posisi sewaktu tidur malam semalam tidak begitu selesa. Aku masih lagi tidak percaya yang aku boleh tertidur dan berkongsi katil dengan si sombong.

Abang Tarmizi sudah memulakan rutin senaman hariannya. Nampaknya sekali lagi aku bakal diuji. Setelah 'diserang' oleh Zain aku terpaksa berhadapan dengan tubuh sasa abang Tarmizi pula. Aku sendiri tidak faham bagaimana abang Tarmizi dan Zain boleh menjaga bentuk tubuh badan mereka yang kelihatan sungguh tegap.

"Fi tidur kat mana semalam?" tanya abang Tarmizi sambil melakukan sit-up.

"Bilik kawan. Roommate dia balik kampung. So Fi temankan lah dia," jawabku sambil menyidai tuala di tingkap.

"Habis tu, abang ni tak perlukan teman ke?" soalnya kembali sambil tersenyum.

"Kawan Fi tu demam. Itu yang Fi kena teman dia. Abang sihat walafiat je nampak." Aku membalas senyuman abang Tarmizi. Aku cuba untuk kembali ke katilku tetapi abang Tarmizi menarik tanganku.

"Cuba rasa. Abang pun demam juga. Panas ni." Abang Tarmizi menarik tanganku dan cuba untuk meletakkannya di kepala. Aku gagal untuk mengimbangi tubuhku tetapi nasibku baik kerana sempat disambut oleh abang Tarmizi.

"Eh! Abang tarik slow je dah jatuh. Ni kena exercise lagi ni." Abang Tarmizi tergelak melihatku yang jatuh di atas ribanya.

"Fi terkejut lah. Tak expect abang nak tarik tangan Fi. Tak pasal-pasal dah jatuh atas abang. Sakit tak?" tanyaku yang juga sedang menahan gelak.

"Sakitlah juga. Tetapi tak apa. Abang tak kisah kalau Fi yang jatuh atas abang. Jatuh hari-hari pun okay." Abang Tarmizi hanya tersenyum kepadaku. Tangannya tiba-tiba memegang mukaku. Dia membelai-belai wajahku sambil melihat ke arahku dengan pandangan mata yang penuh romantik. Dia menyentuh mataku dan aku hanya mampu tunduk.

Forbidden loveWhere stories live. Discover now