Diari Zain (special)

6K 131 39
                                    

Forbidden Love - Diari Zain (Special)
*sepatutnya update selepas ep 12*

19 Disember

Hari ni bermula fasa baru dalam hidup aku. Mommy & Daddy tak dapat datang. Mereka yang push aku untuk sambung belajar tetapi nak datang hantar aku ke sini pun tiada masa. Baik aku kerja terus jer. Malas nak belajar dah.

Pelajar lain semua datang dengan family. Tadi masa tengah angkut barang dari teksi ke hostel, aku nampak satu family yang sangat rapat. Mak dia menangis. Adik-adik dia peluk dia. Ayah dia pun nampak bangga. Aku? Huh.

Budak ni tinggal sama level dengan aku. Ternampak dia di tandas petang tadi. Mata merah. Mungkin menangis. Mesti anak manja ni. Tapi budak ni macam cute jugak. Hehe. Malam tu, sekali lagi aku terserempak dengan dia di muka pintu kantin. Aku nak keluar dari kantin dan dia pula nak masuk. Aku cuba beri laluan kat dia. Aku ke tepi dia pun ke tepi jugak. Apa lagi, aku beri pandangan mautlah. Dia pun berundur untuk bagi aku keluar dulu. Aku siap jeling dia lagi. Mesti dia ingat aku sombong.

Then lepas habis taklimat, terjumpa lagi budak yang sama. Dia berjalan di hadapan aku. Aku percepatkan langkah sehinggalah betul-betul kat belakang dia. Dia macam cuak bila lihat aku berjalan di belakang dia. Bila aku nak lintas dia jer, entah kenapa mulut aku ni lancang sangat perli dia jalan macam itik. Dia macam terkejut je bila aku cakap macam tu.

Bodoh kau, Zain... Mesti dia benci kau sekarang.

20 Disember

Orientasi hari pertama boring nak mampus. Ceramah memanjang. Tidur lagi baik.

Tapi masa lunch, aku terjumpa lagi dengan budak tu. Rupa-rupanya dia pun ambil Accounting jugak. Kami makan di meja yang sama bersama dua orang lagi budak Accounting. Nama budak ni, Firdaus. Senyap je masa makan. Nerd giler.

Lepas tu dia nak blah, dia boleh ucap selamat tinggal dekat Razi dan Amin je. Mesti dia bengang kat aku pasal semalam ni. Sensitif sungguh.

Malam tu ada satu lagi ceramah. Kami balik bersama-sama. Dia seperti biasalah. Bisu. Aku pula tak tahu nak cakap apa. Last-last aku tanya dia ada rokok tak. Bila dia jawab yang dia tak hisap rokok, terus aku balas habis tu kau hisap apa. Bodoh sungguh soalan aku. Dia macam terkejut je aku cakap macam tu. Terus dia jalan cepat-cepat, tapi aku dapat kejar. Aku tanya dia pasal apa dia macam bengang je dengan aku. Tapi dia tak nak jawab pun soalan aku. Sakit hati aku. Sombong nak mampus.

Arghh. Kenapa dengan aku ni?

26 Disember

Hari ini berlaku peristiwa paling memalukan dalam hidup aku. Dah la aku bangun lewat. Then sakit perut pulak so kena masuk toilet dulu. Sebab sakit perut sangat, aku terlupa kunci pintu. Terkejut beruk aku bila pintu ditolak dari luar. Yang menolaknya pula adalah budak nerd Firdaus tu. Malu siot. Rasa dicabul sangat.

Aku sampai kelas lewat. Tapi mujur takde lecturer. Aku duduk di sebelah Firdaus. Dia macam segan jer. Tak paham aku. Aku yang kena cabul, dia pula yang malu.

Masa nak bagi kelas, dia nak join kelas yang sama dengan aku. Aku okay je sekelas dengan dia tetapi bila fikir balik pasal situasi kami, aku potong nama aku dari list kelas yang sama. Dia pun macam tak selesa dengan aku. Baik aku blah jer.

Malam tu, masa aku tengah lepak kat tangga dia datang tegur aku. Dia boleh cakap aku pula yang tak selesa nak sekelas dengan dia. Hoi, aku keluar dari kelas tu sebab kau!

Aku macam bengang lah juga dia cakap macam tu. So bila dia selesai isi air dalam bilik pantri, aku sekat dia. Aku bangkit balik isu bilik air. Saja jer aku bergurau dengan dia. Dia dah tengok aku dalam keadaan yang memalukan, so aku mintalah nak tengok anu dia. Hehe. Dia cuba nak tepis tangan aku, tetapi terkena celah kelangkang aku. Senak giler siot. Dia cuak terus lari masuk bilik dia. Kelakar gila. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 31, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Forbidden loveWhere stories live. Discover now