Doručak za dvoje poslužen nam je na terasi našeg apartmana. Polako ispijam mirisnu kavu. Razmišljam o sljedećem odredištu na mom tektonskom putu. Meka. Sveti grad muslimana. Tektonska mapa pokazuje kako tamo postoji portal. Sad razlikujem portale koji vode u prolaze od onih praznih. U okolici Meke je portal koji vodi u prolaz. Ibn Sina je bio u pravu. Tamo bih trebala sresti tektona koji je zapisao Muhamedove riječi. Moram o tome razgovarati s Hamzom. Ako smo se u Isfahanu onako sretno izvukli ne znači da ćemo iste sreće biti još koji put. Ovoga puta ne smijemo napraviti ništa što bi moglo krenuti na zlo. A to možemo samo ako se dobro pripremimo. Uostalom, Meka je u Hamzinoj domovini i sigurno puno bolje poznaje stanje nego u Iranu.
Prije podne ponovno odlazim u teretanu. Dva dana nisam trenirala. Ona kratka borba u medresi nije bila ni za zagrijavanje. Nadoknađujem to na visećim vrećama. Potom se potapam u bazen. Sunce je već visoko i temperatura je preko trideset stupnjeva. Kad je toliko u travnju, koliko je tek u srpnju? Plivam u dijelu bazena ispod velikog zaslona koji stvara slab, ali ugodan hlad. Dorian se zavalio u plićak i uživa u vodenoj masaži. Prilazi nam naša sobarica i obavještava nas da će ručak biti serviran za nešto manje od sata. Točno u podne.
Dolazimo u blagovaonicu. Arwa i Saleh nas dočekuju s osmijehom. Uz njih su prevoditelji koji brzo, gotovo sinkrono prevode svaku riječ.
– Hamza je danas cijeli dan zauzet na klinici – ispričava ga Saleh – tako da ćemo ga Arwa i ja zamijeniti. Nadam se uspješno. Ionako nismo imali vremena razgovarati prije vašeg odlaska.
– Hvala na gostoprimstvu još jednom – uzvratim. – Hamza je stvarno izuzetan vodič. Objasnio nam je sve što nas je zanimalo, pa čak i više od toga.
– Spomenuo je kako ste mu u paru demonstrirali svoje borilačke vještine – uključi se Arwa. Poprati to širokim osmijehom.
– Recimo da smo nehotice upali u male nevolje – doda Dorian. – U tom trenutku se činilo da je malo potući se manje zlo nego ih pustiti da nas povlače po zatvorima.
– Na kraju se pokazalo da vam je procjena bila dobra – Saleh pokaže rukom oko sebe. – Stigli ste ovamo živi i zdravi i obogaćeni jednim iskustvom više. No, možemo o svemu tome i između zalogaja. Izvolite.
Sjedamo za stol. Posluga donosi predjelo. Prevoditelji sjedaju jedan između mene i Arwe, a drugi između Doriana i Saleha.
– Mislio sam da je toliko godina nakon islamske revolucije ukinuta vjerska policija – komentira Dorian. – Malo me iznenadilo kada ih je Hamza prepoznao kao takve.
– Bili su potpuno nepotrebni i tada jednako kao i sada – složi se Saleh. – Vjera je iako društvena pojava ipak stvar pojedinca odnosno obitelji. Nema nikakve potrebe da se provodi bilo kakva represija. Dolazi vrijeme recimo tako – reformacije islama. Ne doduše na način na koji se reformiralo kršćanstvo, ali neke forme se naprosto moraju prilagoditi suvremenom svijetu. Kuran ostavlja dovoljno prostora za to. Samo ga treba čitati u duhu vremena, a ne fundamentalistički.
– Hamza nam je rekao da svi skupa radite na projektu islamskog mira – nadoveže se Dorian. – I da je to vjerojatan razlog onog napada kod nas.
– To je sigurno razlog – potvrdi Saleh. – Nisam samo siguran tko je sve bio upleten u taj pokušaj atentata. I dalje sumnjam da je postojala veza između nekoga iz našeg veleposlanstva i vaših vlasti. Mojim uklanjanjem usporio bi se proces uspostave mira na Bliskom istoku.
– Ne znam zašto bi to odgovaralo našim vlastima – Dorian se blago uspravi u stolici.
– Nisam mislio na vaše vlasti kao cjelinu, već da je netko unutar sustava koji nadzire ulazak stranaca uključen u to – ispravi se. – Ipak veliki su interesi ne samo tvoje zemlje već i drugih, naročito zapadnih kompanija u našoj nafti. To ne moram posebno objašnjavati. Mir u ovom kraju svijeta nije u interesu onih koji iz ovakvog stanja izvlače profite. Ali je u interesu onima koji ovdje žive.
YOU ARE READING
PETA DIMENZIJA
Science FictionPETA DIMENZIJA je osvojila književnu nagradu ARTEFAKT 2017 za najbolju knjigu iz područja spekulativne fantastike prema izboru pubilke. Nagrada je uručena u listopadu 2017. na Konvenciji fantastike RIKON na Filozofskom fakultetu u Rijeci. *** Mlada...