Bab 6-
Maya membelek2 shawl birunya yang tersarung di kepala.Telefon di tangan sudah memadai untuk dijadikan cermin.Baginya penampilan itu penting supaya ramai lelaki terpikat dengannya.Kawannya,Sofea mendekati Maya dengan sedulang burger McD,dua air Coke dan Funfries."Dah lawa muka tu,tak payah nak bersolek bagai,baru ja tadi duduk dalam tandas lama2 tengok tudung,naik rimas aku dengan kau ni"kata Sofea sambit menyumbatkan burger ke dalam mulut."Biarlah tudung aku,bukan tudung kau.Kau mana faham fashion2 sekarang ni,aku ni moden okay?Tengok la gaya kau,zaman bila orang pakai tudung Fareeda ni.Geng mak2 je pakai"ujar Maya kepada kawannya.Sofea hanya menjelir lidah.Bercakap dengan kawannya seorang ini memang dia sahajalah menang."Beb,how your relationship with Danial?tanya Sofea.Maya yang sedang menelan burger terus tersedak.Air coke dicapainya cepat sebelum ada yang mencipta sejarah di sini kerana seorang customer mati tersedak burger."Woii,takde soalan lain ke nak tanye?Tanya pasal jantan tu kenape?"marah Maya yg sedang mengelap mulutnya menggunakan tisu."Laa tu kan pakwe kau,salahkah aku tanya..lagipun kita kan dah habis sekolah,kalau tak dah lama aku tanya soalan Matematik or Sejarah ke kat kau"balas Sofea ."Aku macam tak boleh get along la dgn dia" ujar Maya tenang daripada sebentar tadi. "Ehh kenapa pulak?Bukan korang the best couple of the year ke.Danial buat hal?"tanya Sofea pelik."Entah la dia tu baru2 ni kan anniversary kitaorang yg ke lima bulan,dia belikan aku coklat kat kedai dua ringgit yang dapat free 3 tu.Tak kelas la"cakap Maya dengan muka tidak puas hati."Pastu,kau buat apa?"tanya Sofea ."Aku gaduh la dengan dia.Aku ni tak layan la coklat murah macam tu,kaki aku ni mana pernah jejak kat kedai tu"ujar Maya angkuh."So,sampai sekarang aku tak reply mesej dia and aku decide nak mintak putus la daripada Danial"sambung Maya."Weyhh kau memang takde hati punya orang.Dia bukan anak raja la nak kena beli hadiah mahal2 dekat kau.Kau expect apa dari dia?Nak dia hadiahkan kereta?Macam tu?"suara Sofea sudah naik.
"Takdelah sampai kereta,belilah branded sikit,Ferrero Rocher ke or beli la beg tangan dekat aku ni"cakap Maya . "Kesian dekat Danial la Maya.Dia tu aku tengok tergila-gilakan kau tahu tak?Sayang sangat dia dekat kau.Time kita balik sekolah dulu ,dia tunggu kau kat pagar sambil senyum tak henti2.Macam orang gila pulak aku tengok dia senyum2 pastu kuis2 tali beg sekolah."balas Sofea membela Danial. "Btw kau sape nak atur hidup aku?Kalau aku cakap nak putus,kena putus jugak.Aku buat keputusan macam ni untuk kebahagiaan aku jugak beb.Support member sikit.Kalau dia sayangkan aku sgt2,dia sanggup habiskan duit untuk aku la untuk beli hadiah lagi mahal.Bukan macam coklat budak2 kampung tu"ejek Maya.Sofea menjulingkan matanya ke atas.Sofea terdiam akhirnya.Buang masa sahaja bertekak dengan Maya.Sia2 sahaja air liurnya bercakap dengan minah diva ni.
YOU ARE READING
JODOHKU JUAL MAHAL
RandomShafa Nur Afrina, cantik namanya secantik tuannya. Pengalaman pahit akibat bercinta telah membuatkan kehidupannya berubah 360 darjah. Jiwanya kosong terhadap mana-mana lelaki dan sudah angkat bendera putih dalam bidang bercinta cintun ini. Baginya s...