*tulisan italic adalah flashback
[Jung Jaehyun's POV]
Di sini aku terkaku bagai aku dibekukan dalam sebuah ais yang sejuk.
Aku menggosok mataku dan melihat semula crew dalam agensi terbesar iaitu Sewooing.com yang mana kebanyakkan buku, iklan, drama bersiri dan movie dikeluarkan dengan begitu berbeza dari agensi lain.
Aku akan menjadi intern bagi kursus Industri Multimedia selama 4 bulan dan diberi peluang oleh Jin hyung yang akan ke Hawaii nanti. Tapi disebabkan aku terasa sedikit beban, aku harus memilih dengan baik or else... mati la.
Aku diberi peluang memilih agensi yang akan kami producekan. ... Dan nama kau ada disitu. Aku terkaku apabila kotak memoriku memainkan semasa silam. Semasa remaja, semasa... dia mencintaiku dan apa yang aku lakukan ialah menyakiti dia.
Kim Youjin (25): Penulis Skrip.
Wah? Adakah dia telah capai apa yang dia impikan? Nampaknya... aku lambat. Tapi... aku masih bersyukur aku masih bernafas. Masih sempat untuk aku meminta maaf dengannya.
Aku menghubunginya melalui telefon, tetapi tiada jawapan. Maka, aku berlari ke rumah mereka...
Namun, dia telah tiada.
Hanya maaf. Tidak lebih. Dia mungkin sudah berkahwin dan mempunyai 3 orang anak. Aku tak boleh. Tapi... aku tak pasti jika dia comel seperti dulu? Mereka telah berpindah selepas tamat kolej. Aku risau. Tetapi keadaanku membuatkan aku benci diri aku sendiri.
"Youjin?"
"Ya?"
"Saya cintakan awak."
"Saya lebih."
Aku harap.. ini betul-betul dia.
"Hyung... er.. " Aku gugup untuk bertanya.
Jin datang ke arahku dan memegang bahuku ramah.
"Wae? Wae? Dah pilih?" Soalnya melihat buku yang aku juga sedang tenungkan.
"Ini." Aku menunjukkan.
"Sewooing.com? Wahh! Pilihan yang bagus. Mereka nak merakamkan sebuah movie khas untuk musim sajli bulan depan. Bagus Jaehyun!" Jin menepuk bahuku.
...
Betulkah apa yang aku lakukan ini? Dapatkah aku bertahan? Aku mengenakan minyak wangi yang aku selalu gunakan. Aku harap dia terus cam aku.
Aku berjalan melangkah ke dalam agensi Sewooing.com. Bangunan yang sangat cantik dengan interior kayu.
Buku berada dimana-mana. Pekerja yang sangat unik. Mereka memang nampak seperti penulis.
Ini dia. Dengan perasaan gemuruh, aku masuk kedalam mesyuarat dan memperkenalkan diri.
Itu dia!
Youjin...
"Anyeong..?"
Youjin tersenyum menyapaku setiap kali matanya akan bertemu mataku.
YOU ARE READING
Strength [NCT's Jaehyun]
Fanfiction"Adakah keajaiban real?" -Youjin melihat aku dengan sisa-sisa air mata disekeliling matanya. "Keajaiban boleh berlaku kalau kita terus jadi kuat." -Jaehyun. [Boleh ke dua manusia terluka ini kembali bersatu selepas terpisah 3 tahun? Jika tidak, apak...