*italic adalah flashback
[Kim Youjin's POV]
Aku menaiki teksi yang telah menunggu didepan stesen.
"Please hurry! Please!" Aku berkata pada pemandu teksi tersebut membuatkan dia membuat jari 'OK' dan terus memecut.
"Dokoni ikundesuka? (Where are you going?)" Soal Pemandu itu.
Alahai aku dah la tak reti nak jawab ni.
"Um.. Hotel... er Tokyo! Hotel! Aaa! Tokyo Tokyo." Kataku berharap agar dia faham.
"Hotel Tokyo!? Ohh! Okay! Okay!" Dia memahami dan memandu.
...
"WARGHHH! kat mana aku ni! Cis la pemandu tu! Aku kata Hotel! " Aku mengeluarkan telefon dan menekan melihat terdapat 50 missed call dari Jaehyun.
Aku mencari satu nombor staff dan terus hubunginya.
5 minute later...
"Nuna jjinja!!" Woojin merungut.
"Macam ni jadinya! Apa-apa pun, gumawo Woojin-ah. Bukan sengaja nak menyusahkan tapi setiap relationship pun ada masalah. Ah lagi satu, kalau Jaehyun tanya, cakap je saya ada hal." Kataku pada Woojin yang sedang merungut berjalan bersama.
"Patutkah saya boikot dia?" Soal Woojin.
"Ouhh~ it's okay. Saya akan balik Korea dua jam awal tau. Cakap dengan penganjur later. Halang Jaehyun!" Kataku mendekati Woojin yang terkejut.
Woojin menganguk kuat dan berjalan disebelahku seperti bodyguard.
Selepas aku mengambil bagasi dan semua yang perlu, aku pergi ke airport dan terus berlari ke kaunter.
"Urgent!!"
There. Aku dapat naik flight awal disebabkan penipuanku.
I dare you Jaehyun. Aku tak tahan semua ini
Aku akan tanya omma kau sendiri.
[No one's POV]
3 tahun lepas,
"Goodluck! Exam esok!" Jaehyun melambai pada kawannya dan berjalan keluar dari gelanggang dan tersenyum melihat seorang perempuan sedang sibuk membaca buku.
"Hai! Nak nombor boleh?" Katanya membuatkan gadis itu melihatnya.
Mereka ketawa.
"Jom balik! Esok exam." Youjin berkata membuatkan Jaehyun angguk.
Menaiki bas bersama, bergurau dan ketawa.
Semuanya kelihatan normal.
Youjin melambai pada Jaehyun yang kini sedang berjalan mengundur setelah menghantar Youjin pulang.
Setelah itu, Youjin masuk ke dalam rumah.
Jaehyun pula menaiki bas untuk pulang kerana kawasan rumahnya lebih jauh berbanding Youjin dan ternampak kereta dengan nombor plat ibunya di sebuah kedai sempat dia ingin menyinggah. Tapi dari jauh lagi, kedai itu tiba-tiba menyeluarkan cahaya jingga.
YOU ARE READING
Strength [NCT's Jaehyun]
Fanfiction"Adakah keajaiban real?" -Youjin melihat aku dengan sisa-sisa air mata disekeliling matanya. "Keajaiban boleh berlaku kalau kita terus jadi kuat." -Jaehyun. [Boleh ke dua manusia terluka ini kembali bersatu selepas terpisah 3 tahun? Jika tidak, apak...