T w e l v e

174 17 4
                                    

*italic adalah flashback zaman kolej

[Jung Jaehyun's POV.]


Aku tersenyum kecil selepas keluar dari bilik audition tadi.

Dia sungguh comel apabila marah.

"Oh? Omo! Oppa! Ini saya! Wahh dah lama tak jumpa kan?" Soal seorang gadis yang pelik. Muka macam penguin.

Tiba-tiba pegang tangan aku macam aku ni anak makcik kau.

"누구...? (Siapa...?)" Soalku pelik.

"Seyong. Lee Seyong! Ingat tak?" Soalnya tersenyum lagi.

"Kalau si Seyong tu datang dekat! Tolong jauhi dia..." Youjin berkata sambil menguis jariku yang sedang menulis di buku nota.

Aku melihatnya yang telah melentokkan kepalanya di atas meja.

Barangkali tidak boleh fokus.

"Siapa?" Soalku mengusap rambutnya.

"Siapa-siapa yang cuba dekati awak. Tak kesahlah nak berkawan ke atau apa ke. Ingat... saya masih ada didunia ni." Youjin melihatku serius.

Aku tak boleh tapi tersenyum mengangguk.


"Oh.. er.. okay." Aku cuba pergi darinya.

"Oppa! Mana Youjin?" Soalnya.

"Youjin? Well.. kami 3 tahun tak  jumpa dimanakah dia agaknya?" Kataku melihat reaksinya yang begitu suka sekali.

"Adakah oppa dengan dia putus? Wah saya dah agak. Perempuan macam dia memang tak sesuai dengan oppa. Dah la pendek. Kurus. Menakutkan." Katanya sedap mengutuk.

"Kalau saya terjumpa dia... jodoh. Saya akan kahwini dia. Okaylah. Nak pergi toilet." Aku membiarkan dia disitu.

"Okay! Oppa patut lihat apa yang ada didepan! Saya!" Aku terdengar dia sempat berkata.

Well dia taklah teruk sangat macam yang Youjin katakan.

...



What is happening here?

"Kami berbual dan dia kata 3 tahun tak jumpa kau. Jangan terkejut... kami bertunang." Seyong berkata pada Youjin yang tiba-tiba menguap.

Tak guna!

Kenapa dia menipu Youjin?

Aku belum sempat meluahkan rasa cinta aku pada Youjin lagi!!

Kenapa dia sanggup buat Youjin aku macam ni?

Kenapa perangai macam syaiton ni?

"Owh? Yeke? Berbahagialah."

Tak! Aku tak mahu dengarkan itu.

"Baik cepat sementara aku nak mengorat lelaki lain."

Kejap... ini betul menyakitkan.

Aku bersandar pada dinding dan bernafas dengan betul. Youjin... aku cintakan dia. Lebih dari semua.

Aku tak sedar bahawa aku mengambil masa yang agak lama sebelum aku sedar bahawa Youjin keluar dari tandas. Dia menyandar di dinding dengan wajahnya yang suram.

Strength [NCT's Jaehyun] Where stories live. Discover now