Kapitel 11

4.3K 83 5
                                    

LÄS: i meddelandet i slutet av kapitlet viktig information

Fanny's perspektiv

Jag började gå tillbaka till Felix hus igen med ett leende på läpparna. Att ha Oscar som min pojkvän är fantastiskt. Den där killen är ju perfekt, hade man kunnat få en bättre kille än honom? Han är ju en kille som alla tjejer skulle drömma om att få bli hans tjej. När jag var framme så öppnade jag dörren försiktigt och smög in. I huset var det mörkt så alla här borde nog gått och lagt sig. Jag stängde ytterdörren efter mig och tog av mig skorna sedan hängde jag upp jackan på en galge.

"Så du är här nu?" Hörde jag någon fråga mig. Jag vände mig om ser Felix stå lutad mot en vägg.

"Ja, det är jag" Svarade jag honom och gick fram till honom.

"Och vad har du i din hand?" Frågade han min och kollade på det lilla paketet jag höll i. "Det är ett paket från Oscar, eller hur?" La Felix till och log.

"Mmh, det är en julklapp från Oscar" Rättade jag honom och log.

"Sak samma! Men vad väntar du på?" Sa Felix och jag kollade på honom med en frågandeblick. "Öppna det, jag vill se vad Oscar har köpt till lill Fanny!!" La han till och pekade på paketet.

"Ja, jag ska öppna det" Sa jag och skrattade lite.

"NU!!!" Små skrek Felix till.

"Felix tyst, du väcker ju alla" sa jag oh kollade bestämt på honom. "Vi går upp till mitt rum och öppnar det" La jag till och Felix nickade som svar. VI gick upp för trappan och vidare till mitt rum. Felix stängde dörren efter sig och satte sig i sängen bredvid mig.

"Öppna nu då!!" Gnällde Felix fram.

"Felix, du beter dig som en 5 åring" Påpekade jag och flinade lite. Han små himlade med ögonen och suckade åt mig. Istället för att fortsatte reta Felix så började jag öppna Oscars paket. När allt present papper var borta så kom det fram en svart liten ask. Jag öppnade försiktigt upp asken och i där låg det finaste jag hade någonsin sätt. Ingen kille hade verkligen gjort något sådant mot mig innan. Det var ett silverhalsband, på det där silverkedjan satt det ett hjärta och på hjärtat står det mitt namn. Fanny

"Oj, jag visste inte att Oscar var så romantisk" Sa Felix och kollade storögt på min present.

"Det är ju jätte fint, att han ens hade råd med det" Sa jag och tog upp det silvriga halsbandet.

"Ska du sätta på dig det eller inte?" Frågade Felix mig.

"Nej, jag väntar tills imorgon. Jag vill att Oscar ska vara med när jag gör det" Sa jag och la tillbaka halsbandet i asken.

"Det börjar bli sent nu, kanske dags att gå till sängs" Sa Felix och reste sig upp från min säng.

"Kanske de kanske" Sa jag.

"Jag går till mitt rum iallafall, jag är nog vaken ett tag till ifall du vill något" Sa Felix och log mot mig.

"Okej, godnatt Felix" Sa jag och reste mig upp från sängen och gav han en snabb kram.

"Godnatt lill Fanny" Sa han till mig och flinade lite. Efter det gick han ut från mitt rum och stängde dörren efter sig. Precis efter Felix lämnade mitt rum så vibrerade min mobil till, snabbt tog jag upp den och tyckte på hemknappen så displayen lyste upp.

"Oscar" Lästa jag högt och log för mig själv, bara jag hör hans namn blir jag helt varm i kroppen. Jag låste upp mobilen snabbt och läste sedan igenom Oscars sms. "Tack så mycket för julklappen, precis det jag behövde! Puss 😘" . "Tack själv älskling, det var jätte fint! Förmodligen sover du nu, men jag älskar dig enormt mycket💕" Skrev jag tillbaka och la bort mobilen. Jag tog av mig mina kläder och bytte om till ett par röda Holister shorts och ett linne. Jag tog bort mitt smink och efter det kröp jag ner i mitt täcke. Jag orkade inte borsta tänderna nu. Eter bara några minuter så blev det svart.

Need you now - The FoooDonde viven las historias. Descúbrelo ahora