Draco se zrovna zvedal od snídaně, když uslyšel známý hlas syknout svoje příjmení. Otočil se a spatřil za sebou stát Harryho se spokojeným výrazem ve tváři. Draco nechápavě zvednul obočí.
Mluví na mě před celou Velkou síní? Pro Draca to byl zvláštní pocit. V knihovně je samozřejmě spolu pár studentů zahlédlo, ale když k němu teď Harry bez jediného náznaku nenávisti mluvil před celou školou, bylo to přeci jen něco jiného. A skutečně, Draco si periferním pohledem všiml, že je několik zvědavých očí se zájmem pozoruje. Sedmé ročníky samozřejmě věděly, že spolu spolupracují jako dvojice v obraně proti černé magii. Avšak to, že spolu vychází poměrně přátelsky, zatím mnoho studentů netušilo.
„Přišel jsem na to," řekl Harry vesele a podával Dracovi pergamen s odhaleným textem.
Draco si od něj pergamen vzal, rozložil jej a letmo přejel očima po slovech, která se Harrymu podařilo objevit.
„Jak...jak jsi to dokázal?" zeptal se Draco s nefalšovaným údivem. Ne že by chtěl Harryho podceňovat, ale ostendio bylo velice těžké kouzlo a Draco předpokládal, že potrvá ještě několik dní, než se ho jednomu z nich podaří správně provést.
„Včera večer jsem ještě zkoušel vyčarovat ostendio. Nakonec se mi to povedlo, ale nefungovalo to," řekl Harry tiše, aby jej nezaslechl někdo ze sedmáků. „A tak jsem ze vzteku zkusil revelio. Výsledek vidíš tady," ukázal Harry na pergamen v Dracových rukou.
Draco rozhodil rukama a zabědoval: „U Salazara, to jako fakt?"
„Jo, mám takovej pocit, že přesně tohle Kingsley předpokládal," pokrčil Harry rameny a drobně se pousmál. Draco jen zavrtěl hlavou nad vlastní unáhleností zkoušet složitá řešení, aniž by vyzkoušel ta jednoduchá a sklopil zrak k pergamenu ve svých rukou.
Jak předpokládal, šlo o postup přípravy nějakého lektvaru. Nebyl zde žádný název ani popis toho, k čemu lektvar slouží a jaké má účinky, šlo pouze o instrukce, jak jej připravit. Kůže z hřímala, hadí sklivec, výluh z poledních kopřiv, dva lístky mečavce – jasně, mečavec, jak jinak, kořen asfodelu a...tři tablety aspirinu?
Draco se nechápavě podíval na Harryho. „Tři tablety aspirinu? Co to má sakra být?"
Harry chvíli přemýšlel, o čem Draco vůbec mluví, sám byl totiž tak zaměstnán radostí z rozluštění pergamenu, že si ani pořádně nepřečetl, co v něm stojí. Potom se rozesmál a Dracův nechápavý výraz tím ještě prohloubil.
„Aspirin je mudlovský lék proti horečce a bolesti. Mudlové ho používají, když jsou nemocní," vysvětlil Harry. Draco se však tvářil pořád stejně zmateně. Mudlovský lék na přípravu lektvaru? Co to má být?
„Kde...jak...jak se k němu dostaneme?"
„No, předpokládám, že dalším úkolem bude výlet do mudlovského světa," zasmál se Harry.
----
Zbývající dny do další hodiny obrany proti černé magii proběhly v pracovní náladě. Všichni měli plné ruce práce s úkoly do ostatních předmětů, Harry a Ron se k tomu spolu s ostatními spoluhráči připravovali na nadcházející famfrpálový zápas proti Mrzimoru, který měl proběhnout v neděli před další pondělní hodinou s Pastorkem.
„Jak daleko jste vůbec s Pansy?" zeptal se Harry Rona jednoho pošmourného odpoledne před tréninkem v kabinách nebelvírského týmu. Doufal, že opět nezačne blekotat náhodná slova v důsledku kouzla mlčenlivosti, ale nic takového se nestalo. Zeptat se ostatních, jak s úkolem pokročili, zřejmě Pastorek považoval za přijatelné.
ČTEŠ
Defence Against Love Arts
FanfictionVšichni studenti Bradavic byli po válce nařízením Ministerstva donuceni opakovat ročník. Snape, coby tehdejší ředitel, byl příliš zaměstnán svou válečnou úlohou a ostatní učitelé se snažili studenty spíše chránit, než aby kladli důraz na jejich vzdě...