OO9

944 33 2
                                    

'Neeeh Rein houd op nu!' Ik schiet overeind.. En alweer droom ik hetzelfde.. R..rein hij wil niet meer leven dankzij mij?

Hoezo droom ik dit? Ik heb toch niets verkeerds gedaan? Dit deed hij zelf! Of niet?

Hij was deze week echt heel down.. Het komt wel door mij! Stel je voor dat er echt gebeurde wat ik droom? Dat rein zichzelf echt van het leven verlost? Spontaan vallen er tranen over mijn wangen op de grond.

Ik kijk op mijn telefoon 'vrijdag 6 juni'. Ohja vandaag hebben we vrij. Ik hoor mijn moeder roepen dat ik uit bed moet komen. Waarom dat dan weer? Ineens word alles weer helder. MIJN BROER KOMT VANDAAG EINDELIJK WEER TERUG! Ik spring overeind en ren naar mijn kast. Ik trek een setje kleren uit mijn kast en ren naar de badkamer.

Na een halfuurtje sta ik helemaal klaar in mijn kamer. Ik pak mijn spullen bij elkaar die ik straks mee wil. Hoe zou mijn broer er nu uit zien? Zou hij nog wel Nederlands kunnen? Herkent hij mij nog wel? De vragen spoken door mijn hoofd.

Weer hoor ik mijn moeder roepen "INGE KOMEN NU! WE MOETEN GAAN" schreeuwt ze naar boven.

Ik storm naar beneden, loop naar de keuken en pak een pakje crackers. Die stop ik in mijn tas. Daarna loop ik naar de woonkamer en til mijn zusje op. "MAM IK BEN KLAAR" roep ik door het huis. Mijn moeder komt naar beneden gerend en samen lopen we naar de auto.

Ik zie rein voor zijn raam staan te kijken. Ik zwaai voorzichtig en zeg zonder geluid "straks even praten als ik terug ben?" hij knikt. Gelukkig! Hij begreep het dus. Ik zie er dus wel heel erg tegenop.. Wat moet ik gaan zeggen?

Ondertussen zet ik mijn kleine zusje in haar stoel en loop naar de andere kant van de auto. Een sterke arm houd mij tegen. Ik draai me om en kijk rein aan. "Wat doe je hier" vraag ik. Het klonk een beetje bot maar zo was het niet bedoelt. "Inge, gaat rein mee?" Vraagt mijn moeder vanachter het stuur. Ik kijk hem met een vragende blik aan. "Oke" zegt hij droog. Hij rent zijn huis naar binnen en komt na 2 minuten al weer buiten. Samen gaan we in de kofferbak zitten. Ja ja de kofferbak! Je weet wel van zo'n 7 persoons auto!

Mam drukt op de gaspedaal en daar gaan we dan! Op weg naar Schiphol AirPort.

De weg is lang en het is erg stil in de auto.. Gelukkig zet mam wat muziek aan waarmee ik mee kan zingen. Heel zachtjes weliswaar.

_______

Heey! Weer een nieuw part! Mr comment pls! Ps. Thanks for Reading this xo

RememberWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu