OO1

1.1K 33 0
                                    

Iemand tikt op mijn schouder. Ik draai me om en kijk Romy chagareinig aan. "Wat moet je, ik probeer op te letten" zeg ik bot. Ze kijkt me geschrokken aan en begint een beetje te stotteren.

Misschien was ik ook wel een beetje te bot tegen haar. "Het spijt me" zeg ik zachtjes. "ING BROOKMAN EN ROMY WINKEL! GA JULLIE MAAR EVEN MELDEN" schalt de stem van onze docent door het lokaal. Rot wijf, ze is nooit vrolijk en heeft al-tijd de pik op me. "MET GENOEGEN MEVROUW RINKEL" roep ik terug. Als dit een tv serie was geweest was nu het stoom uit haar oren gekomen. Ze word vuurrood en gilt woest "EN KOM VANMIDDAG MAAR EVEN NA MEVROUW BROOKMAN". Ik pak mijn spullen op stop ze in mijn tas en loop lachend het lokaal uit. "veel plezier nog hierzo! Ik ga een feestje vieren" daarna knal ik keihard de deur dicht.

Ik klop op de deur van de teamleider en ga daarna rustig op een van de stoelen zitten wachten.

Na een minuutje of tien doet hij open. "Zeg wat doen jullie hier nou weer" vraagt hij verbaast. "Mevrouw rinkel werd boos omdat ik wat tegen Romy zei" grinnik ik. Romy zit er stil bij te kijken. Ze is nog-nooit bij de teamleider moeten komen. Voor mij daar in tegen is dit eigenlijk mijn standaard plekje geworden. Ik zit hier bijna iedere dag wel een keer, huiswerk niet af, grote mond tegen leraren of gewoon niet op aan het letten. "Was dat alles" vraagt de teamleider met een frons. "Nou ja toen ze riep dat ik eruit moest zei ik dat ik dat maar al te graag wilde" ik moet alweer lachen als ik aan haar gezicht denk. De teamleider kijkt me hoofdschuddend aan. "Romy! Je komt er vanaf met een waarschuwing! Let een beetje op meid, en ga maar gouw weer terug". Ze knik en staan op, snel loopt ze weer naar de les. "En jij jongedame! Het is vrijdag en je bent deze week 3x hier geweest! Dat betekend dat je je volgende week maandag om 8 uur komt melden". Ik knik, tja dit zijn voor mij standaard procedures. Ik leg mijn voeten op het tafeltje voor me en zak een stukje onderuit. De teamleider loopt zijn kantoor weer in en gaat weer verder met weet ik veel, iets waar hij mee bezig was.

Na een kwartiertje is het bijna pauze en besluit ik terug te gaan naar het lokaal.

Ik zwaai vrolijk. De deur open en groep door de klas "IK BEN ER WEER, HEEFT U ME GEMIST". Mevrouw Rinkel kijkt me chagareinig aan en zegt tegen de klas "ruim jullie spullen maar op en Inge jou zie ik om 4 uur hier in dit lokaal nog even, rein jij ook". Rein? Godverdomme toch niet Rein? Waarom net hij? Irritant joch..

_______

Sorry part 1 is een beetje kort maar ik beloof dat de volgende langer worden.

RememberWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu