O22

856 33 1
                                    

"Zullen we even gaan zitten" vraagt Nils hoopvol als we langs het park rijden. "Jaa leuk" roept ik blij.

We stappen van zijn fiets af. Die zet hij vervolgens op slot.

"Ogen dicht" zegt hij mysterieus. "Waa-" ik kan mijn vraag niet afmaken want hij komt achter me staan en duwt zijn handen voor mijn ogen.

Nadat we een klein stukje hebben gelopen, vijf minuten denk ik, zijn we er blijkbaar. Nils staat stil en haalt zijn handen van mijn gezicht.

"Oh god Nils! Is dit voor mij?" vraag ik verbaast. "Ja" is het enige wat hij zegt. Hij gaat zitten en trekt mij mee.

Er ligt een rood met wit geruit kleed en een gitaar.

"Je bent een schat Nils" ik geef hem een dikke knuffel en ga rustig weer zitten.

"Hier" hij duwt een klein pakje in mijn handen. "Waarom" zeg ik met een verbaasde toon in mijn stem. "Omdat je maandag jarig was, sukkel" grinnikt hij.

"Ohja dat was ik alweer vergeten" ik kleur lichtjes rood. "Je bent schattig" lacht hij weer.

Dan pakt hij zijn gitaar en begint te zingen.

Ja ze lacht zo mooi

En als ik met haar praat

Is het net alsof de hele wereld stil staat

Al zegt ze enkel hoi

Weet ik mij geen raad

Ben opeens helemaal van de kaart

So many words to say

Maar mijn lippen werken nu niet mee..

"Awh Nils! Dat was zo mooi" roep ik als hij klaar is. "Vond je?" Vraagt hij me hoopvol.

Ik knik hevig. Hij begint te lachen en zegt iets wat lijken moet op "maak je je cadeautje nog open?"

Ik haal voorzichtig het papier van het pakje af. Nils zit me ongeduldig aan te kijken "scheur gewoon".

Als ik het eraf heb licht er een langwerpig doosje in mij handen. Ik open het dekseltje en zie een klein gouden armbandje met 3 hartjes, brons, zilver en goud.

"Wauw Nils oh my god zo mooi, ik ben sprakeloos".

"Dat was de bedoeling". Hij kijkt me met een lachje aan. "Kom we gaan weer"

Ik knik. Nils springt omhoog en helpt me met opstaan.

"Wacht" roep hij opeens..

__________

Hello!! Laatste 2 lesdagen komen er aan!! Daarna pww en dan VAKANTIEEEEE! Wss dan meer updaten xx

RememberWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu