*Piep, PIEP, PIEEEEEEPP* ik sla chagareinig op mijn wekker. Jeej vandaag is weer maandag.. Gezellig met rein.. Dat is het eerste waar ik aan denk als ik mijn ogen open. Ik stap uit bed, pak wat kleren en loop naar de badkamer.
Als ik langs mijn broer z'n kamer loop besef ik me dat hij vrijdag weer thuis is. Een traan van geluk rolt over mijn wang heen.
Als ik klaar ben met douchen en die shit loop ik snel naar beneden. Over een paar minuten is Romy er dus ik moet opschieten. Ik pak snel geld om op school wat eten te halen en prop een cracker in mijn mond.
De bel gaat. Ik ren naar de deur en groet Romy. Ik pak mijn tas en haal mijn fiets uit de schuur. Samen fietsen we zo snel mogelijk naar school. "1 minuut voor acht" roept de teamleider. Yes ik ben nog optijd!
Na een halfuurtje stroomt de school steeds verder vol. Samen met Romy loop ik richting het techniek lokaal. Er is nog niemand alleen de docent. Ik ga op mijn vaste plek zitten en pak mijn spullen.
Als de les begonnen is, is iedereen er, op een iemand na.. Rein! Waar is rein? Hij is nooit te laat zonder wat te laten weten? Ik denk terug aan vrijdag.. Hij ging zo plotsklaps weg.. En ik heb 'm het hele weekend niet meer gezien! De gordijnen hebben al die tijd dicht gezeten..
Als ik aan het weekend denk komt rein haastig binnen lopen. Z'n ogen zijn vochtig en rood. Hij heeft gehuild! Door vrijdag? Nee vast niet! "Wat is er" vraag ik zonder geluid. Hij schud zijn hoofd. "Jawel" zeg ik. De docent kijkt op. "Met wie was u aan het praten mevrouw?" Vraagt hij nors. Ik kijk rein hopeloos aan. "Met mij" zegt hij dan. "Waar komen we eigenlijk zo laat vandaan meneer van Duivenboden" zegt meneer schouten nog chagareiniger dan dat hij net was. "Orto" zegt rein zacht. Dan laat de man hem weer met rust.
"Wat was er nou?" Vraag ik. "Ruzie met stiefvader" zegt hij.. Ik geloof het niet maarja.. Als hij het niet wilt vertellen laat ik hem lekker! Ik ben nogsteeds niet vergeten wat hij me aandeed..
___________
Hollaaa! Ik ben vrolijk! Pls comment me wat je ervan vind
JE LEEST
Remember
FanfictionVerhuizen van Nederland naar Amerika en vervolgens weer naar Nederland. Het brengt een hoop complicaties met zich mee. Inge Brookman verliest haar beste vriend eraan. Zodra ze weer terug is in Nederland, heeft ze het idee dat hij niet eens meer wee...