Mark duduk di kafeteria kampus. Bersamanya juga telefon bimbitnya yang disambung dengan earphone, mendengar lagu. Kakinya dihentak perlahan mengikut rentak lagu yang didengarinya.
(ewah acah macam drama korea lak)
Sedang Mark menyanyi perlahan, matanya menangkap seorang lelaki yang berpakaian serba hitam yang mengekori rapat Yeri. Mark memerhatikan lelaki tersebut.
Yeri langsung tak menyedari kehadiran lelaki itu di belakangnya. Lelaki itu cuba untuk menarik tangan Yeri dari belakang. Mark bangun dan mengejar lelaki tersebut."Apa kau nak buat hah?" Mark menolak bahu lelaki itu sebelum dia menghampiri Yeri. Yeri terkejut melihat Mark di belakangnya.
"Kau nak kena tumbuk dengan aku ke? Blah ah!" Mark menunjukkan penumbuknya kepada lelaki tersebut. Terus lelaki itu lari dari situ, menghilangkan dirinya.
"Lain kali jalan tolong perhatikan sekeliling. Dia nak buat benda tak elok dekat awak tadi.." Kata Mark sebelum dia terus meninggalkan Yeri di kafeteria tersebut. Semua pelajar di dalam kafeteria itu memandang mereka berdua.
++
"Dulu kau buat Yeri hilang kepercayaan dekat kau, tapi sekarang kau nak berlagak hero depan Yeri. Sekali kau kacau aku, game started."
++
"Lain kali jalan tolong perhatikan sekeliling.."
Kata-kata Mark berlegar-legar dalam minda Yeri pada malam itu. Ada orang yang ikut dia ke?
"Kenapa dia nampak marah sangat tadi eh?" Yeri bercakap dengan dirinya sendiri.
"Sekejap, kenapa aku macam pernah nampak lelaki baju hitam tu? Dia nampak familiar.."
"Takkanlah tu.."
TBC . 🐧
YOU ARE READING
stalk. mark lee.
Fanfiction"hobi saya ialah untuk stalk awak!" "palabana dia, stalk tu boleh jadi hobi ke syiel?" mark lee malay ff. start : february 17th. 2018 end : june 14th. 2018