(media ; haqiem rusli - tergantung sepi)
yeri
yeri..
apa?
who's thisni saya
minhyungmana kau dapat nombor aku hah?
haechan.
jangan ganggu aku
aku benci kaususah sangat ke awak nak maafkan saya?
memang susah
atau mungkin memang aku takkan maafkan kausaya minta maaf
pergi mampus la dengan maaf kau
dulu masa kau buat kau tak fikir
sakit kau tau?saya tak sengaja
mianhaepergi mati
aku dah malas nak layan kauyeri..
-
Mark melepaskan keluhan yang berat. Ya. Semuanya salah dia. Tapi ini semua berpunca daripada Herin. Bukan salahnya seorang.
Kalau bukan sebab Herin, mesti benda ni takkan berlaku. Sekarang Herin pun dah hilang entah ke mana. Itulah orang kata, menyesal kemudian tiada guna.
++
' flashback 2 tahun lepas
"Oppa harini ada apa-apa ke?" Soal Yeri melalui telefon. Dia sedang berbual bersama teman lelakinya, Minhyung.
"Oppa nak jumpa kawanlah harini.. Wae geurae?"
"Ingatkan nak ajak oppa pergi tengok wayang harini.. Tapi kalau oppa nak jumpa kawan oppa, tak apalah.. Lain kali pulak la.."
"Mian.. Oppa memang dah janji dengan chinggu oppa.."
"Tak apa.. Yeri tak kisah.. Yeri boleh pergi dengan Saeron."
"Bye."
Yeri mematikan panggilan itu dengan perasaan hampa. Sudahlah dia beli tiket wayang, tak jadi pula tu.. Nasib baik ada Saeron.
Maka pada hari itu, Yeri mambawa Saeron keluar menonton wayang. Tak apalah.. Girls' Day sekali sekala..
*Dua hari kemudian*
"Harini birthday Minhyung oppa.. Nak buat suprise la untuk dia." Fikir Yeri.
Pada petang itu, Yeri keluar pergi membeli hadiah dan kek untuk Minhyung. Dia gembira dan tidak sabar untuk berjumpa namjachinggu kesayangannya. Memandangkan ini merupakan suprise, Yeri langsung tidak memberitahu Minhyung malah dia tidak wish pun birthday Minhyung. Kononnya lupa.
"Dress ni okey kot.." Yeri meragakan dirinya yang memakai dress berwarna pink lembut separas lutut pemberian Minhyung itu di hadapan cermin. Muka dan rambutnya semua sudah siap. Dress yang dipakainya itu diberi oleh Minhyung semasa hari lahirnya pada tahun lepas.
YOU ARE READING
stalk. mark lee.
Fanfiction"hobi saya ialah untuk stalk awak!" "palabana dia, stalk tu boleh jadi hobi ke syiel?" mark lee malay ff. start : february 17th. 2018 end : june 14th. 2018