16 (final)

685 75 10
                                    

"Dengan ini, defendan Seo Herin, dijatuhkan hukuman gantung sampai mati atas pertuduhannya iaitu 2 cubaan membunuh dan 1 langgar lari yang menyebabkan kematian." Hakim mahkamah mengetuk papan (?).

Herin tertunduk. Tanpa sedar, dia menangis. Menangisi kesilapannya dan kini dia sudah terlambat.

++

7 tahun kemudian..

"Bagi la nuna main tablet tu pula! Tak aci la awak dah main banyak kali!" Minha yang berusia 7 tahun itu menarik lengan baju adiknya, Minjun.

"Alah nuna ni! Sabarlah.. Jun tak habis main lagi ni!" Minjun yang berusia 6 tahun itu pun tidak mahu kalah dengan kakaknya. Tangan kakaknya ditepis kasar.

"Eh sejak bila Jun pandai nak tengking-tengking nuna ni hah?" Minha mula naik angin. Pantang betul kalau adiknya berlaku biadap dengan dirinya.

"Minha, Minjun.. Apa bising-bising ni?" Yeri menuruni anak tangga apabila terdengar kedua-dua anaknya bergaduh di tingkat bawah.

"Eomma! Tengok ni Jun tengking Minha!" Minha berlari mendapatkan ibunya.

"Lee Minjun. Eomma dah kata, main gilir-gilir kan? Bak sini tablet tu." Tablet yang tadinya berada di dalam pegangan Minjun kini bertukar ke tangan Yeri.

"Sekarang ni, kamu berdua pergi naik atas, mandi dan bersiap. Nanti appa balik, kita terus pergi." Arah Yeri.

"Hah? Nak pergi mana?" Soal dua kanak-kanak itu serentak. Mereka berpandangan sesama sendiri.

"Lupa ke? Kita nak pergi uncle papa punya-" Yeri tak sempat menghabiskan dialognya.

"Oh ya! Okay eomma!" Minha dan Minjun berlari naik ke bilik mereka.

Yeri memandang anak-anaknya dengan senyuman di wajah disertakan dengan gelengan kepala.

++

"Uncle papa!" Minha dan Minjun berlari ke arah Jeno yang lengkap berpakaian sut hitam. (black suit sia uwu 😍😂)

Terdapat ramai tetamu dalam dewan bouquet itu. Semuanya hadir untuk meraikan majlis perkahwinan Jeno dan Saeron.

"Double Min! Meh sini.." Jeno membuka tangannya seluas-luasnya untuk dua anak kecil itu.

"Jeno, Saeron mana?" Soal Yeri.

"Ada dekat belah sana.. Dia layan tetamu lain." Jawab Jeno. Minha dan Minjun masih lagi dalam pelukannya.

"Hish kau ni. Patutnya pergilah layan tetamu dengan dia.. Ini pula kau biar dia. Kalau ada lelaki ngorat dia baru kau tau.. Tu dekat meja tu aku nampak macam ramai lelaki bujang." Usik Mark. Berlari Jeno mendapatkan Saeron.

"Err.. Sorry.. Sayang~ Mark hyung dan Yeri nuna dah sampai dekat sana tu.." Jeno menarik tangan Saeron dari meja yang dipenuhi lelaki bujang itu. Dibawa isterinya bersamanya.

"Wah laju je.." Ketawa Mark meletus. Jeno menjeling.

"Chukkahae Jeno, Saeron.." Ucap Yeri.

"Ha ni aku nak cepat cepat ada anak buah tau. Kalau boleh aku nak twins."

"Eh hyung ni. Kau pergi buat sendiri la.. Pandai arah orang pula.."

Tanpa sedar, perbualan Mark dan Jeno itu telah membuatkan pipi Yeri berubah merah. Mark menyedari perkara itu terus dia menyentuh dahi Yeri.

"Asal panas ni? Demam ke?" Soal Mark. Yeri diam menunduk.

"Appa, sebenarnya kan.." Tiba-tiba suara Minha mencelah.

"Eomma kata nanti kitorang ada adik baru!" Kata Minha dan Minjun mencelah.

"Hah? Seriuslah?!"

Yeri mengangguk perlahan.

"Fuyyo, hyung. Aku baru cakap.."

Mereka semua ketawa dengan gembira.

THE END . 🐧

yass dah tamat.. sori hambar en? tak kisah la.. apa" un thanks sebab sudi baca ff ngarut ni 💕 kepada silent readers sekalian mekasih la sebab anda reads ff ni 1k HAHAHA sila terasa gais :')

petang nanti nak balik kampung hiphip horey! happy hari raya gais. jangan main mercun sangat au aku tanak dengar readers ff ni hilang tangan la hilang kaki la hilang kepala la.. boleh?

kalau baik, sponsor la duit raya merah hohoho.

stalk. mark lee.Where stories live. Discover now