"Youngho,"
"Nae, nuna?"
"Aku nak kau hapuskan perempuan ni.." Dia menghulurkan sekeping gambar.
"Huh? Dia ni bukan ke adik-"
"Maja.. (Betul..) Dia adik Yeri."
"Tapi kenapa nuna nak saya-"
"Bila aku suruh buat, buat je la.. Kau nak aku bunuh kawan-kawan kau yang bangang tu ke? Dah ada sorang yang dah mati di tangan aku, kau nak yang lain-"
"Okey, okey. Kalau tu apa yang nuna nak, saya buat.."
"Bagus, Youngho.. Bagus."
++
"Awak keluar lama ke?" Soal Yeri.
"Tak kut.. Mungkin dalam setengah jam.. Wae? (Kenapa?)"
"Entahlah.. Saya daripada malam tadi, asyik rasa tak sedap hati, macam ada perkara buruk yang akan berlaku.."
"Mungkin tu mainan perasaan awak je kut.. Janganlah asyik fikir benda yang negatif.." Pujuk Mark.
"Kemalangan kereta Haechan tu saya rasa macam ada seseorang yang cuba nak bunuh Saeron.. ataupun saya.. Awak tahu tak-"
"Yeri.. Boleh tak awak berhenti dengan pemikiran negatif awak tu? Semuanya okey je. Awak yang fikir melebih.. Dah la, saya keluar dulu.. Apa-apa nanti call.." Mark keluar dari rumah. Yeri hanya mampu mengeluh.
Tapi memang betul. Jauh di sudut hatinya, dia berasa seperti ada perkara buruk yang berlaku. Mungkin kepada orang-orang di sekelilingnya.
"Minhyung dah cakap, jangan fikir negatif.. Takkan ada apa-apa yang akan jadilah.." Yeri menyedapkan hatinya. Yeri terus ke ruang tamu, ingin menonton televisyen.
++
"Jeno, saya dah sampai dekat kafe ni.. Awak lambat lagi ke?" Saeron menyoal menerusi corong telefon.
"Awak dah sampai? Alamak, saya tersekat dalam traffic jam ni.. Dalam 10 minit lagi saya sampai kut.. Tunggu sekejap eh? Sorry.."
"Tak apa.. Saya tunggu k?" Saeron mematikan panggilan. Dia mengerling jam tangannya. 10 minit, lambat lagi..
Saeron mengambil keputusan untuk ke kedai perhiasan di sekitar kawasan kafe. Sengaja ingin mencuci mata.
Gadis itu melangkah ke dalam kedai tersebut. Warna pink dan kesan pencahayaan glitter memenuhi kedai itu. Saeron bergerak ke bahagian alat solek. Sedang dia sibuk meneliti barang-barang di situ, lengannya ditarik oleh seseorang yang berpakaian serba hitam. Lebih menggerunkan lagi, lelaki itu memegang pistol!
"Tolong.. saya." Pinta Saeron yang sudah ditarik. Lelaki yang menariknya mengacukan pistol ke kepalanya. Saeron menutup matanya.
"Kau diam, sebelum aku tembak kau! Koramg semua, kalau ada yang call polis, aku tembak perempuan ni." Pistol hitam itu terus diacukan tepat ke ubun-ubun Saeron.
Seluruh kedai buku itu senyap sepi sehingga suatu ketika...
"SEO YOUNGHO!"
"Je.. Jeno.. Tolong saya," Rintih Saeron yang sudahpun di'armlock' oleh lelaki yang dipanggil Youngho itu.
"Setapak kau dekat dengan aku, perempuan ni mati aku tembak." Youngho mengugut. Terlihat seperti Jeno langsung tak gentar dengan ugutan lelaki itu. Dia tahu, Youngho takkan sanggup membunuh walaupun itu merupakan arahan kakaknya, Herin.
"Tembaklah, itupun kalau kau berani. Aku tahu, kau takkan membunuh, hyung."
"Kau jangan main-main dengan aku Lee Jeno. Sekali aku berkata, aku akan buat."
"Lepaskan Saeron." Jeno dengan beraninya pergi ke arah Youngho dan berjaya menarik Saeron daripadanya. Youngho jatuh ke lantai dan diikat tangannya ke belakang oleh orang ramai.
++
"Ring ding dong, ring ding dong,"
Yeri membuka pintu rumahnya selepas seseorang menekan loceng. Dia terkejut.
"Annyeong? Remember me?" Gadis itu 'smirk' ke arah Yeri.
Yeri mengundur ke belakang. Firasatnya merasakan sesuatu yang buruk bakal terjadi. Perutnya dipegang dengan kedua-dua belah tangan.
Pandangan Herin jatuh pada perut Yeri yang sedikit kelihatan buncit itu. Sekali lagi dia tersenyum sinis.
"Pregnant? Wow. Neomu palla.. (Cepatnya..)" Herin mendekati Yeri. Pisau belati dibawa keluar dari poket seluarnya.
"Jangan-"
"Mian.. (Sorry..) Dah tertikam. Heh." Herin mencampakkan pisau yang sudah berlumuran darah itu bersebelahan Yeri. Yeri pula sudah terbaring di atas lantai dengan darah yang membuak-buak keluar dari perutnya.
"Taeyong.." Yeri menangis. Dia rasa bersalah kerana dia tak dapat menjaga anak itu dengan baik. Matanya terpejam rapat.
Herin meninggalkan kawasan perumahan Yeri sebelum dia dilihat orang lain.
TBC . 🐧
hoho dah 1k sia.. 😥👏
yea the next part is the ending. tunggu la bila-bila aku rajin aku hapdet. tapi yang pasti sebelum balik raya hahaha!
YOU ARE READING
stalk. mark lee.
Fanfiction"hobi saya ialah untuk stalk awak!" "palabana dia, stalk tu boleh jadi hobi ke syiel?" mark lee malay ff. start : february 17th. 2018 end : june 14th. 2018